Mush fullvärdigt?

Jag överväger att gå över till att ge mina katter Mush färskfoder, de frysta bullarna för katt. Det var förr tal om att Mush inte var fullvärdigt utan att man behövde ge extra taurin med tex kycklinghjärtan, men det är många år sen nu. Hur ser det ut idag, är Mush ett fullvärdigt alternativ eller behöver något tillsättas?

Katterna äter idag enbart blötmat (Mjau tetra) och kan få Mush eller kött i olika former ibland som något extra gott, men jag vill ge bättre mat än de får. Skulle helst ge barf men har tyvärr inte förutsättningarna för det och Mush känns som det bästa alternativet åt mina katter, men jag vill vara säker på att de får i sig allt de behöver innan jag går över till det helt och hållet :)
Inser att det är en gammal tråd men tack vare den köpte jag en påse mush vaisto gul idag. Katten är lyrisk och har suttit längtansfullt vid frysen efter att ha fått mush blandat med vanliga maten två ggr.

Så till frågan, hur snabbt kan man växla över? Hon äter idag Mjau kattunge, är 6 mån gammal. Vi byter för att hon vägrar äta påsarna med lax och jag vägrar köpa hem förpackningar där allt inte går åt
 
Inser att det är en gammal tråd men tack vare den köpte jag en påse mush vaisto gul idag. Katten är lyrisk och har suttit längtansfullt vid frysen efter att ha fått mush blandat med vanliga maten två ggr.

Så till frågan, hur snabbt kan man växla över? Hon äter idag Mjau kattunge, är 6 mån gammal. Vi byter för att hon vägrar äta påsarna med lax och jag vägrar köpa hem förpackningar där allt inte går åt
Fasa in över en vecka så hon inte blir dålig i magen.
 
Inser att det är en gammal tråd men tack vare den köpte jag en påse mush vaisto gul idag. Katten är lyrisk och har suttit längtansfullt vid frysen efter att ha fått mush blandat med vanliga maten två ggr.

Så till frågan, hur snabbt kan man växla över? Hon äter idag Mjau kattunge, är 6 mån gammal. Vi byter för att hon vägrar äta påsarna med lax och jag vägrar köpa hem förpackningar där allt inte går åt
Jag köpte också mush vasitio gul men katten vägrar ens att prova att äta! Hon vill ha Mjau torrfoder, lägger jag en boll på torrfodret äter hon torrfodret runt bollen men inte bollen...
 
Jag köpte också mush vasitio gul men katten vägrar ens att prova att äta! Hon vill ha Mjau torrfoder, lägger jag en boll på torrfodret äter hon torrfodret runt bollen men inte bollen...
Jag ”mosar” bollen och blandar runt några droppar varmvatten så den inte ska vara så kall. Kanske testa?
 

Liknande trådar

Hundhälsa Kortversionen: hunden har ätit Fodax (oftast vilt) i flera år och funkat jättebra på det. Nu har vi flyttat till Åland och här finns...
2
Svar
20
· Visningar
1 447
Senast: Myrten
·
Katthälsa Hur mycket vätska får katten i sig när man fodrar med färskfoder (Mush)? Jag har googlat och läste att det ska vara ungefär lika mycket...
Svar
4
· Visningar
1 393
Senast: Skjøldur
·
Övr. Katt Då Älva återigen reagerar på sin medicin så ska jag på veterinärs inrådan testa att ge henne ett tillskott som ska hjälpa magen att...
Svar
8
· Visningar
1 020
Senast: Caoimhe
·
Katthälsa Hej! Har läst massa trådar men inte specifikt hittat det som jag söker så jag provar här. 2016 reagerade jag på att vår (mina...
Svar
12
· Visningar
5 142
Senast: mackan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2023 -den andra
  • Hundrädda
  • Akvarietråden IV

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp