Musik under operation

Jag har fått genomlida musikquiz med sköterskorna och läkaren har med patienten under operationen - 3 ggr, och jag suger på musikquiz tydligen :cautious:
Jag förstår att de vill distrahera patienten lite och bli tvingad till musikqiuz med social fobi gör verkligen att man tänker på annat än operationen :crazy: :p
Haha! Ja det är ju en bra taktik. Jag har inte det problemet och när jag började åka mrt var minstingen liten och högljudd. Alltså mycket skönt att lyssna på tystnad eller annat. Under operationer sover jag helst. Sånt är ju läbbigt :p

Edit: tystnad var väl kanske fel ord men man behövde inte agera på alla ljud i alla fall :p
 
Nu är skrotet ute, och "ta med skiva" betydde "ta med skivspelare också". Fick dock inte veta det i förväg, så det slutade med att jag låg och surfade på mobilen under operationen :D
20190213_091041.jpg
 
Om ett par veckor ska jag äntligen operera min struliga hand! Det sker under lokalbedövning och med lugnande, och på kallelsen stod det att jag gärna får "ta med egen CD-spelare och lyssna på musik under ingreppet".

Nu är det många år sedan jag ägde en CD- spelare, så frågan är om det är okej att ha telefonen (på flygplansläge tex) och lyssna på mp3? Någon som vet, eller ska jag ringa och fråga?

Sent på bollen, men du kan alltid låna en CD på bibblan och lyssna på, både musik och ljudbok.
 
Jag är positiv till bibliotek som företeelse, men är hellre kulturberövad än tar mig till ett bibliotek ;)

Jag älskar bibliotek men eftersom jag numera i princip bara lånar e-böcker pga ögonproblem så sitter jag hemma vid datorn och lånar :up:Ingen aning om var du bor, men det finns inte en bokbuss? :angel:
 
Jag älskar bibliotek men eftersom jag numera i princip bara lånar e-böcker pga ögonproblem så sitter jag hemma vid datorn och lånar :up:Ingen aning om var du bor, men det finns inte en bokbuss? :angel:
Man kan säga att det numera är ett icke-problem, operationen var i förmiddags :D
 

Liknande trådar

Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
21 637
  • Artikel
Dagbok Jag är stolt och måste få skryta lite och eftersom ingen i vanliga livet känner till mina problem så får ni lyssna på det! Jag har...
2
Svar
20
· Visningar
1 405
Senast: Blyger
·
Relationer Jag behöver skriva av mig. Ni är kloka. Det här är invecklat och jag får förmodligen inte med allt relevant i ett första inlägg. Jag...
2
Svar
24
· Visningar
3 967
Senast: Pinus
·
Relationer Jag vet inte vart tråden hör hemma, den spretar mot flera ämnen. Moderator kan flytta den om det blivit helt galet. Jag måste...
2
Svar
28
· Visningar
7 417
Senast: lundsbo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp