Lyan

Trådstartare
Jag hade gärna velat ha tips på musik som jag kanske skulle kunna gilla. Jag har rätt udda smak överlag (vilket jag skyller lite på den allmänt konstiga utländska musikkanalen vi hade när jag bodde hemma :angel:) men gemensamt för nästan all musik jag lyssnar på är att de har rätt trallig melodi oavsett om det är tuggummipop eller metal.

Banden som spelas mest är HIM, Within Temptation, Savage Garden, Roxette, Dj Bobo, The 69 Eyes, Nightwish, Dir en grey m.fl. men jag har musik från alla möljiga olika genres, länder och språk.

Några favoritlåtar
 
MUCC!
Tips på några melodiösa låtar:
Nagoriyuki
Saishuu Ressha
Libra (:love: en av mina absoluta favoritlåtar någonsin)
Yasashii Uta

I stil med HIM finns Icon and the black roses, men jag tror bara att de gjort ett enda album.

ムック / リブラ
 
Oooh och så Tiger Army, allt från skivan Music from regions beyond är melodiskt och asbra. (allt annat de gjort är också asbra, men mindre trallvänligt kanske)

Coheed and Cambria - A favor house altantic
Matchbook Romace - Your stories, my alibis
The Used - A box of sharp objects
The Used - A taste of inc
Millencolin - Ray

Sonata Arctica - Letter to Dana (och det mesta av dem egentligen)
 
Mucc var väldigt bra men inget som sa klick. Icon and the black roses har verkligen tagit det här med inspiration till en helt ny nivå, det skulle lika gärna kunna var HIMcovers allting :crazy: Bra musik dock.
Sonata Arctica har jag ett par låtar med men har inte lyssnat på dem på länge så får kolla upp dem igen. De andra ska jag kolla upp så fort jag får tid!
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad gör vi? Del CXCV
  • Burkfisk
  • Ni som flyttat långt..

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp