Muskelinflammation!

G

Grace_

Någon som vet vad jag ska göra för att bli frisk?
Kände för en vecka sen när jag skulle vända mig i sängen att det gjorde jätte ont i axeln och det gick verkligen inte att utföra rörelsen pga värken. Nu har det bara blivit värre och jag kan inte göra någonting. Inte kamma mig, klä på mig ordentligt och absolut inte mocka, borsta hästen, rida eller göra tunga lyft.
Det gör så himla ONT! :( Min mamma sa att det var en muskelinflammation för hon hade läst om det på nätet och att jag inte ska röra på armen, äta Ipren och smörja in mig med tigerbalsam.
Men vad gör man? Någon mer som har haft det och blivit av med det?
Vad gjorde ni? Är förtvivlad nu när jag inte kan ta han om hästen. :(

Sv: Muskelinflammation!

Det finns inflammationshämmande och smärtstillande medicin. Kontakta läkare och få det utskrivet. :idea:

Tack så mkt för svaret. Jag ska nog gå till läkaren men jag var lite osäker innan om det kunde hjälpa. :)

Jag har muskleinflammation i ett fäste i min axel. Det är muskeln som håller ledkulan på plats.
Det gör riktigt ONT! :cry:
Men jag fick tid hos sjukgymnast & varit där 3 gånger nu, första gången "irriterade" hon muskeln för att öka blodflödet & sätta igång en läkningsprocess.
Nu får jag akupunktur för att "läka". Och det har hjälpt mig otroligt mycket.
Det gör iofs fortfarande ont när jag skall lägga på täcke & sadla min häst samt spänna sadelgjorden. Är sambon hemma så kommer han ut & hjälper mig.

Axeln är mycket bättre, men det kommer ta tid innan den är utläkt & det är smärtsamt att göra alla övningar som jag fått i läxa för att träna upp den så den inte förtvinar för mig. :(

Jag rekomenderar att omedelbart söka hjälp, tyvärr så gick jag med det i nästan 2 månader med tanken att det läker nog snart. Hade jag kommit tidigare så hade "rehabiliteringen" varit mycket snabbare.

Ibland är man inte speciellt smart. :angel:

Jag har muskleinflammation i ett fäste i min axel. Det är muskeln som håller ledkulan på plats.
Det gör riktigt ONT! :cry:
Men jag fick tid hos sjukgymnast & varit där 3 gånger nu, första gången "irriterade" hon muskeln för att öka blodflödet & sätta igång en läkningsprocess.
Nu får jag akupunktur för att "läka". Och det har hjälpt mig otroligt mycket.
Det gör iofs fortfarande ont när jag skall lägga på täcke & sadla min häst samt spänna sadelgjorden. Är sambon hemma så kommer han ut & hjälper mig.

Axeln är mycket bättre, men det kommer ta tid innan den är utläkt & det är smärtsamt att göra alla övningar som jag fått i läxa för att träna upp den så den inte förtvinar för mig. :(

Jag rekomenderar att omedelbart söka hjälp, tyvärr så gick jag med det i nästan 2 månader med tanken att det läker nog snart. Hade jag kommit tidigare så hade "rehabiliteringen" varit mycket snabbare.

Ibland är man inte speciellt smart. :angel:

Tack så mkt. Det var nog det där jag ville höra för jag har också tänkt att "det läker nog av sig sjävt om jag tar det lungt" men alltså inte. Tack.
Men hur lång tid har din rehab tagit?

JAg började ca 3 dagar innan jul & är fortfarande inte helt bra, går en gång i veckan. Kommer nog ta ett tag till. :crazy:

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
16
· Visningar
2 479
Senast: Edla
·
Hästmänniskan Hej! Jag är 14 år och älskar hästar över allt annat (förstås);) Jag behöver tips och råd om hur vida jag ska göra med en svårhanterlig... 2
Svar
28
· Visningar
3 684
Senast: Ceta
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Livet som 50+kvinna Jag ramlade av hästen i våras. Hade precis köpt ny säkerhetsväst. Gjorde förbannat ont och jag fick åka in till... 2 3
Svar
52
· Visningar
7 176
L
  • Artikel Artikel
Dagbok Dethär är om den andra stora äckel händelsen som har hänt för mig. Och dethär är som jag skulle försöka skriva det jag kan och kommer... 4 5 6
Svar
104
· Visningar
7 861
Senast: LiviaFilippa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCXIII
  • Eurovision 2025
  • Dejtingtråden del 38

Hund, Katt, Andra Djur