Bukefalos 28 år!

H

Hlynur

Har en fundering angående rygg och bukmuskler.
Jag har en häst som behöver mer av dom musklerna och undrar om någon har något tips om hur jag ska stärka dessa?
Klättrar och rider markarbete på honom,men det kanske finns något mer man kan göra?
Något foder tillskott som är bra för uppbyggandet av muskler???

"En bra häst har ingen färg" :confused:
 
det finns ett fodertillskott som heter "Master Muscle" som vi köpt via vår veterinär (det säljs inte avd jag vet i vanliga hästaffärer. Det har funkat jättebra på de lite hårdare tränade hästarna och ok på de som ridits mindre. Vet inte så mycket om det, förutom namnet då...

/Malin
 
Master muscle finns att köpa på välsorterade hästsportbutiker, gärna i närheten av trav eller galoppbanor. Inte för att detta medel skulle vara bättre där, utan för att det är enklare att få tag på just i dessa regioner.

Annars vanlig E-vitamin med selen, för det är precis vad MM innehåller men i betydlligt dyrare form.

Ridning handlar om att sträcka och länga överlinjen, då hästen bla stärker rygg och bakben samtidigt som buken måste lyftas uppåt och därmed utsätt för träning. :D
 
Det ALLRA viktigaste för att bygga muskler på hästen är att den får en väl sammansatt foderstat som innehåller tillräckligt mycket proteiner. Utan proteiner, som är musklernas byggstenar, så blir det ing amuskler OAVSETT vad du ger för andra preparat i tillskott eller hur mycket du tränar... ;)

(har ingen aning om hur din foderstat ser ut, men alldeles för många litar på "undermedel" som ges som tillskott utan att börja med det som är viktigast, DÄRFÖR petar jag in detta som svar på din fråga - det är ju fler än Du som läser svaret... :))
 

Liknande trådar

Träning Jag har en föredetta varmblodstravare som är 7 år och vinglar lite fram och tillbaka i skritten och tar inte emot kontakt via handen...
Svar
2
· Visningar
566
Senast: Blyger
·
Hästvård Vår häst har fått diagnos remodellering (typ pålagringar) i SI-leden och kristaller i disken mellan sista ryggkotan och första ländkotan...
Svar
0
· Visningar
202
Senast: slant98
·
Kropp & Själ Jag har lite problem när jag ska sova, med värk kring höften typ. Jag ligger på ena sidan och då gör det inte ont, kan kännas lite när...
2
Svar
33
· Visningar
2 085
Senast: Badger
·
Hästmänniskan Hej! Har fått så bra tips och svar här på bukefalos på alla mina tidigare funderingar och frågor.. så kör en fråga till. 😝 Jag är ju...
2
Svar
20
· Visningar
1 114
Senast: Oknytt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp