Bukefalos 28 år!

Mutor, bu eller bä?

Sv: Mutor, bu eller bä?

Alltså föräldrarna hade plockat bort blöjan innan han var redo att bajsa så toa så det blev en ond cirklel med hålla, hård mage och bajsprutt i kalsongen.
 
Sv: Mutor, bu eller bä?

muta - "om du sitter still i vagnen och inte skriker, så får du en godis när vi handlat klart".

motivation - "skeppet blir ditt när du kan kissa och bajsa på toan".

inga fel tycker ja!!!!
 
Sv: Mutor, bu eller bä?

Med facit i hand verkar det ju som att den här mutan satt som en smäck.;) Väl tajmad och den gav resultat. Ser inget fel i det. Nog tycker jag att man kan använda mutor vid väl valda tillfällen. Jag har mutat min 3-åring i 3 dagar nu då han haft mycket ont i en arm och behövt smärtstillande. Smärtstillande som smakar päckel. Innan muta -> gnöl och gnäll, spott och långdraget. Efter muta (om du dricker medicinen får du en godis) -> medicinen sveps och sedan är allt frid och fröjd. Ungjäkeln är smärtfri idag och frågar efter medicin!:D
 
Sv: Mutor, bu eller bä?

Har inte haft så mycket tid att svara, men läser tacksamt! Skönt att ni inte heller tycker att det är så hemskt att muta.. Vi har haft blandad framgång, men å andra sidan började inskolning på nytt dagis idag, så det blev mycket på en gång. Intresset att kissa i pottan har ökat med många gånger iallafall!!

Återkommer när jag har mer tid att skriva nåt smart :D
 
Sv: Mutor, bu eller bä?

I vår familj heter mutan bajsglass :d :D
Dvs, när barnen efter mycket möda har lyckats bajsa på toa eller i potta har alla barnen bjudits på glass. Detta har de fått typ den första veckan, tills det funkat bra.
Sök på bajsglass på forumet här så kommer gamla trådar om detta fram.
 
Sv: Mutor, bu eller bä?

Haha, det låter skitäckligt :D.

Eftersom jag skolar in dottern på nytt dagis nu, som dessutom är betydligt större än hennes gamla, är det lite sisådär med kontinuiteten med potträningen. Jag vill inte pusha för mycket när det är nytt på dagis och allt, men jag förklarade situationen för förskolelärarna och hon gick med på att kissa på toa med en av fröknarna en gång :). Resten hände dock i blöjan.

Ska komma på en bra muta, något mindre än ett Pippiskepp ;). Men skeppet gjorde att hon bröt 'rädslan' (eller vad det var?) så det var värt varenda krona!

Hon leker med det jättemycket, och pratar ofta om att hon fick det för att hon var duktig på toaletten.
 

Liknande trådar

Övr. Barn Vi upptäckte i veckan att sonen som strax fyller 18 månader har full kontroll på sin blåsa och säger till när han är kissnödig när han...
Svar
18
· Visningar
1 280
Senast: Luktpion
·
Småbarn Dottern (tre år) är urduktig på att gå på toa hemma, hon fixar det oftast själv också. Det enda som inte är helt 100 är att bajsa på...
Svar
8
· Visningar
1 284
Senast: Ninnurur
·
Småbarn Hej, vi har en dotter på dryga fyra år. Hon visade intresse och klarade av pott- och toabesök i "normal" ålder men det var svårt att få...
Svar
7
· Visningar
2 762
Senast: Majkem
·
  • Låst
Övr. Barn Selma blir 4 år på söndag och nu börjar jag känna mig lite otålig, för hon är inte ens i närheten av att sluta med blöja. :smirk: Hon...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
6 477
Senast: mumrikan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp