Myggnät som finns i Afrika?

95johsv

Trådstartare
Vet någon om det går att köpa de myggnäten som finns i Afrika här hemma i sverige? De är ju impregernade med speciella medel för att skydda emot malaria. Funderar på att fästa lite av dessa myggnät på hästens exemtäcke för att ytterligare minska behovet av myggmedel på honom. Måste ju vara bättre för honom att ha det på täcket än på sig själv...

Sv: Myggnät som finns i Afrika?

Var i Afrika alldeles nyss så jag är uppdaterad :D
Jag köpte ett impregnerat myggnät på Naturkompaniet, impregnerat mot alla insekter. Men det är väldigt giftigt, lägger du det i typ en liten sjö så kan hela sjön dö av giftet :eek:

Sv: Myggnät som finns i Afrika?

Hmm det är ju inte riktigt det jag vill... Döda alla sjöar alltså.

Det ska tydligen finnas olika nivåer och olika impregering. Det var tydligen en version som använder inne i tälten tex. Kan det har varit en sådan du köpte? Inte tål regn liksom... Som jag förstod det finns det också en version som klarar regn och att tvätta visst antal gånger... Det är den jag är ute efter.

Liknande trådar

Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
670
Senast: cowgirl81
·
Utrustning Nu måste jag få puttra ur mig litegrann. Varning för extremt nördigt prat om reflexer 😂 Jag ÄLSKAR reflex- och varselkläder. Jag vet... 2 3
Svar
52
· Visningar
3 445
Kropp & Själ Jag behöver röra på mig. Jag måste komma ut och få upp blåset och fysiken. Jag är en typisk hemmasittare som älskar att vara hemma, alla... 3 4 5
Svar
92
· Visningar
4 919
Senast: Red_Chili
·
Hästmänniskan Hej på er! Jag är ny på detta forum och jag hoppas att jag postar i rätt del. Jag behöver ventilera och resonera lite med andra... 10 11 12
Svar
223
· Visningar
12 087
Senast: lilsan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka