Myler Bett

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare colorado
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 13
  • Visningar Visningar 3 146
C

colorado

Hej! Jag ska skaffa ett Myler bett till min ponny, men jag undrar några saker :confused:: Får man tävla i dom? Är det någon här som har använt sådanna som har några kommentarer? :bow:

MVH Sara

Hur stor mun har din ponny egentligen?
Funderade nämligen att testa ett sådant på min maxade D-ponny, men avstod genast då jag insåg att betten inte fanns att tillgå i mindre storlek än typ 12.5 :crazy: :smirk:

hade myler bett på min förra häst (stort halvblod).
Funkade dock inte alls på henne. Hon gillade inte alls att ha så "mycket" i munnen, så hon gick enbart och koncentrerade sig på obehaget. Alltså fick det inte den effekt som jag hade tänkt mej. Vet dock inte om man får tävla med dem, då det som sagt inte funkade på henne

Joo, Jag har märkt det att det inte finns så mycket "ponny bett" i Mylers sorten. Han är en D-ponny som ska ha typ 11-11½. Ok, då vet jag de. :banana:

Vet inte om man får tävla i Myler, men jag vet att man kan få tag i sådana bett som passar en ponny alt. islandshäst. En tjej på mitt stall specialbeställde ett Myler till sin lilla isis. Personligen älskar jag Myler, funkar skitbra på dressyrbanan... :bump:

man får inte tävla på mylerbett på ponny hoppning.

Eller det kanske finns nån som liknar "vanligt" bett, då borde den vara tillåten...

Har inte en aning men det finns ju MASSOR av olika Myler bett så det är ju svårt att säga , det beror ju på vilket du ska ha.

Jag har ett mylerbett som är 10,5 till min häst. Tycker att det funkar jättebra.

Jag har tävlat hoppning på ett Myler, men det på häst. Jag har en enkel modell av Myler som jag tycker borde vara godkänt på ponny också! Kanske att man kan höra med förbundet?
Jag tycker det är ett bra bett eftersom det är så smalt, och bra böjning på det. Min häst har fungerat fint på det! Det kan ta ett tag innan hästen vant sig med det har jag hört... Jag har ett 11,5 cm, så det finns att få tag på!

Jag har ett 11,5, så det finns mindre. Vet dock inte vart det är köpt eftersom jag köpt det av en kompis... Kostade 750:- nytt! (enkel modell)

Jag behöver 10,5.... :smirk:
Men men...pållan funkar bra på sitt nuvarande så varför i hela friden byta egentligen? :smirk:

Sv: Myler Bett

Min häst är jätte jätte jätte stark, och har fått ett Mylerbett-kombinationsbett utprovat efter honom. Jag rider väldigt sällan på det bettet för att jag känner att man borde vara lite mer rutinerad för att använda det bettet, med tanke på det tryck bettet ger på nosen osv. :)

Liknande trådar

Utrustning Hej hej! Jag rider en ridtravare som fungerar superbra på hackamore men när han har ett bett (tredelat tränsbett) i munnen blir han... 2
Svar
33
· Visningar
1 218
Senast: sweep
·
Utrustning Hej! Jag har nyligen köpt en ny hopphäst, sto 13 år hoppar upp till 140. Hon flyttade hem till oss för snart 4 månader sedan. Upptäckte...
Svar
1
· Visningar
246
Senast: Nevermind
·
Utrustning Min ponny är en MAXAD C ponny som är väldigt pigg men extremt känslig. Jag håller på att försöka se över hans bett då han har väldigt...
Svar
7
· Visningar
519
R
Utrustning Vilka bett lösa träns tycker ni är bäst och varför? Alltså inte märken och då utan tillexempel hackamore eller side pull eller så! Om...
Svar
0
· Visningar
288
Senast: Raderad medlem 149524
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka