Myler Bits

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare mazarein
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 7
  • Visningar Visningar 1 285
M

mazarein

Hej! funderar över dessa Myler bett. Någon som rider på något dylikt? Funderar över att testa ett. Men någon som vet var man kan köpa ett som ligger på 10.5? överallt jag hittar så finns det ju bara from 12.5 lr något:mad:

men dela med er om åsikter tack!:bump:

Sv: Myler Bits

Jag försökte oxå få svar på funderingar ang. Myler...MEN det var svårt att få svar....;)
Men här köpte jag mitt http://www.ryttare-hast.se/
tror nog dom har något i din storlek, annars tar dom säkert hem..Det finns sååå många som säljer detta myler...
såg nu att dom hade ett bett...i din storlek...myler komfort tränsbett
Jag själv rider med ett som heter komfort tränsbett med bred cylinder...

hehe, okej. Ja det verkar vara svårt att få svar:p Men tack för att du tog dig tid iafll:)
Okej. Ja, om vi menar samma så är jag också mycket intresserad av det!
Bild-676.jpg

Hur tycker du att det funkar på din häst? mycket anorlunda mot "vanliga" tredelade etc.?
Får fråga om de kan ta hem ett i 10.5:angel:

mazarein skrev:
hehe, okej. Ja det verkar vara svårt att få svar:p Men tack för att du tog dig tid iafll:)
Okej. Ja, om vi menar samma så är jag också mycket intresserad av det!
Bild-676.jpg

Hur tycker du att det funkar på din häst? mycket anorlunda mot "vanliga" tredelade etc.?
Får fråga om de kan ta hem ett i 10.5:angel:

Jag och hästen var lite förvirrade först..:rofl: :rofl: Jag red som vanligt men hästen verkade inte riktigt förstå????
Men nu har jag kommit på att eftersom det är så anatomiskt så var det svårt att passa in hur högt bettet skulle ligga i munnen ;)
när jag hissade upp det ett hål då funkade det bra...Har inga som helst problem längre och min häst som varit omöjlig att hitta bett till är förvånadsvärt nöjd med bettet...tidigare tuggade han och krånglade med tungan så fort jag tränsade :confused:
Men detta lägger han bara tillrätta och tuggar/krånglar ingenting ...jag kan bara göra så här:bow: :bump: :banana:
Eftersom jag har ett helt bettförråd i sadelkammaren och lagt ner en förmögenhet...så hoppas JAG att detta ska vara lösningen på våra bettproblem...Har bara ridit i det i en vecka...

Okej! ja det ser lite "läskigt" ut:p Jag är mest orolig över om jag ska förstå hur det funkar:D Ja har aldrig hittat ett bett som mitt sto trivs med. Rider ibland på bettlöst, men det fungerar inte heller som vi vill...Men jag är supertänd på att testa detta, vore intressant! :bump:

haha, ja tyvärr så blir det ju rätt mycket pengar efter ett tag:angel: men jag hoppas också att detta ska vara ett bra alternativ! :smirk:

Vad är det för häst du har, och vad för "inriktning" rider du med denne?

Okej! Har bestämt mig för att köpa ett nu, mailade prec till dem om storlekar..:bump:

Lycka till med bettet för er del då!:D

Okey...hoppas även din ska trivas med detta bett...tror man får hyra ett myler om man vill...innan man bestämer sig...

Liknande trådar

Utrustning Hej hej! Jag rider en ridtravare som fungerar superbra på hackamore men när han har ett bett (tredelat tränsbett) i munnen blir han... 2
Svar
33
· Visningar
1 210
Senast: sweep
·
Utrustning Hej! Jag är helt ny till ridning, men funderar på att ge det ett försök. Har letat efter en hjälm som kan passa mig då det för...
Svar
1
· Visningar
247
Senast: Kristall10
·
Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
662
Senast: cowgirl81
·
Utrustning Nu måste jag få puttra ur mig litegrann. Varning för extremt nördigt prat om reflexer 😂 Jag ÄLSKAR reflex- och varselkläder. Jag vet... 2 3
Svar
52
· Visningar
3 420

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Dalmatiner
  • Valp med diarré?
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈

Hästrelaterat

• Dressyrsnack nummer 18