Mysterium i slidan

@Malibu_Stacy
En fråga om sammanväxningar efter kastrering. Menar du sammanväxningar i buken då eller i livmoderhalsen? I buken känns ju logiskt (jag har det efter kejsarsnitt) men har svårt att få in i huvudet att det kan man bli sammanväxningar där de inte opererat?

Menar livmoderhalsen alltså stumpen som är kvar, vilket syns via bukhålan. Kan vara sammanväxningar med urinblåsa och eller tjocktarm till exempel. Aldrig sett att de fått något problem vaginalt men inte så många man går in och vaginalpalperar direkt heller.
 
Menar livmoderhalsen alltså stumpen som är kvar, vilket syns via bukhålan. Kan vara sammanväxningar med urinblåsa och eller tjocktarm till exempel. Aldrig sett att de fått något problem vaginalt men inte så många man går in och vaginalpalperar direkt heller.

Nej utan tidigare. Livmoderhalsen kanske är fel benämning för där den satt. Enklast är nog om jag frågar någon av Bettys veterinärer helt enkelt 🙂
 
Uppdatering efter återbesöket:

+ Det finns fortfarande en passage efter operationen. Det hade till synes läkt fint.

- Det fanns en ring med slemhinna som återbildats efter operationen. Det fanns även vätska i slidan men som högst troligt kan rinna ut när det når över kanten.

+ Ingen mer trattjävel
+ Vi kan börja gå till fysion igen.

Sen får vi se om kanten utvecklas till ett problem, de kunde säga varken ja eller nej på det utan det får tiden utvisa.

I diskussionen om huruvida detta har med valpningen att göra eller inte så har jag fått intyg på att det med sannolika skäl är på grund av den svåra valpningen. Uppfödaren har också själv erbjudit sig att betala.
 

Liknande trådar

Hundhälsa En lång historia. Malinois hane på nu snart 2år som förra året i oktober fick svårt att gå på hårda underlag. Testade vila en vecka...
Svar
10
· Visningar
1 300
Hästvård Efter att ha fått ett helt gäng med veterinärer att klia sina huvuden tar jag nu buke till hjälp! Allt började i våras, tror det var i...
2
Svar
33
· Visningar
9 412
Senast: Lisa2014
·
Hästvård Varning för sjukt långt inlägg!! Håller på och ältar.. Har varit på återbesök hos vet idag och hästen är fortfarande halt. Jag...
Svar
19
· Visningar
4 876
Ekonomi & Juridik Hej! Sitter och funderar och funderar men kommer inte fram till någon som känns bra... Lämnade iväg min ena häst till en fodervärd i...
Svar
14
· Visningar
2 267
Senast: ZaNdRoRiA
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Gårdar förr
  • Dejtingtråden del 37
  • Vad gör vi? Del CXCIV

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp