Nå veterinären via 112

Sv: Nå veterinären via 112

Det låter väldigt praktiskt. Då kan ju även andra människor än bara dom som har numret till distriktsveterinären i sin telefonlista ringa snabbt om det skulle behövas.
Måste ju vara bra även för andra större djur än hästar också.

Hoppas att det funkar och att informationen når ut till allmänheten också.
 
Sv: Nå veterinären via 112

Äntligen! Jag har själv stått och ringt telefonsvarare mm vid häst och bilkrock. Inget roligt med darrande fingrar i en kaotisk situation få tag på en veterinär, så jag säger igen....Äntligen!!
 
Sv: Nå veterinären via 112

Det låter ju bra att de kan fixa så att man kan ringa 112. Det är ju bra att man har tel nr till vet i stallet eller i telefonminnet, men det har man kanske inte alltid! Superbra att man bara behöver 1 nr i nödlägen!! :laugh:
 
Sv: Nå veterinären via 112

detta är TOPPEN!!
Även om man har numret till "sin" distriktsveterinär, så kan man ju vara på resa t.ex. och hamna i situationer där man behöver veterinär.. Är jag i stockholm hjälper det ju inte mycket att jag har numret till distriktsvet i norrbotten.. :idea:
 
Sv: Nå veterinären via 112

Jag håller med de övriga! ÄNTLIGEN!
Det kommer verkligen bli uppskattat av många tror jag!:bump:
 
Sv: Nå veterinären via 112

Ett efterlängtat beslut! För några år sedan red jag min häst i grannens paddock, efter 10 minuter så ramlade han bara ihop och det var tydligt att
han höll på att dö. Ringde SOS eftersom telefonen inte fungerade till annat
nr p g a "ingen täckning". Dom kunde inte hjälpa mig eftersom dom inte hade
något avtal med någon vet. Hästen dog mitt framför ögonen på mig och jag
blev så klart helt hysterisk, kände mig helt maktlös! Grannarna såg att hästen
låg ner och kom o stöttade mig, önskar ingen att hamna i den situationen när
man inte vet vad man skall ta sig till när SOS inte kan hjälpa till och mobilen
inte går att använda till ngt annat nr. (Min häst obducerades och det visade
sig att han hade ett medfött hjärtfel).
 
Sv: Nå veterinären via 112

Kanon verkligen!
Stod för några år sen kl 5 på morgonen med grannens häst hängandes i gallret med ena bakbenet. Ringde 112 för att få ut räddningstjänsten och hade då diskussion med damen om varför de inte hade även till distriktsveterinär! Vi var nämligen förvånade båda två att de inte hade det. Nu löste det sig tack o lov med hjälp av snälla grannar(ägaren var bortrest) så vi fick loss henne.Sen att distriktsveterinären dömde ut henne genast är en annan historia.... Hon står iallafall i stallet, kärnfrisk och dräktig :love:
 
Sv: Nå veterinären via 112

Det känns som om det vore 1 dag försent. Hoppas verkligen att man kan nå vet genom 112.
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
2 172
Hästvård Jag behöver lite hjälp med att fundera. I september fick jag en känsla att en av mina hästar mådde dåligt. Det fanns inget mer än...
2 3
Svar
44
· Visningar
6 529
  • Artikel
Dagbok Jag har kanske haft tur eller helt enkelt varit förskonad från större problem i mina hästars munnar. Men sen för några veckor sedan...
Svar
2
· Visningar
774
Senast: MayGrace
·
  • Artikel
Dagbok Har haft ett jättebra samtal idag med psykolog på företagshälsovården. Vi pratade om allt möjligt; min fysiska och mentala hälsa, PTSD...
Svar
0
· Visningar
463
Senast: Sasse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp