När är det försent på sommaren att betäcka?

Sv: När är det försent på sommaren att betäcka?

Min pålle blev till sista juli. Då hade hans mamma resorberat efter att ha blivit dräktig i maj/juni.
Det blev häst av honom också.
 
Sv: När är det försent på sommaren att betäcka?

Jag väntar föl i slutet av Juli, stoet seminerades tre gånger förra året, hingstägaren sa att det bara var att betäcka tills seminstationen stängde för hingsten tävlades inte, för två år sedan föddes fölet 19 juli 339 dygn, stoet var då dräktig på 1 seminering men vid andra kollen var hon tom så jag seminerade om. Hade även ett föl född i 7 aug ett år han var född på dygn 352. Har även haft föl fött 3/3 och det vill jag aldrig vara med om igen bara djup lera i hagarna och dåligt väder. Sedan ett föl fött 4/4 (köpte stoet dräktigt)när jag flyttat norrut inte heller kul med snö och is . Det är svårt att planera så att de föds i maj-juni som jag skulle tycka vara det optimala, har aldrig lyckats pricka in det tyvärr
 
Sv: När är det försent på sommaren att betäcka?

där jag inseminerar har halva tiden gått vid midsommar och jag håller nog med.allt tjat om att det är försent fattar jag inte
 
Sv: När är det försent på sommaren att betäcka?

Vad kul att det går bra för din guldklimp! :)

Då får man hålla utkik i startlistorna när man är och kollar på tävlingar där det är högre klasser med! :)
 

Liknande trådar

Avel Har ett sto som betäcktes (fribetäckning) förra sommaren. Vi åkte från hingsten 1:e juli. Sen dess ingen brunst. Magen har växt men...
Svar
15
· Visningar
2 696
Senast: Karro-Lina
·
M
Avel Ok, nu blir det en kluring. Ska försöka reda ut så gott jag kan men det blir nog lite långt Har ett sto f-2005. Hon har varit utlånad...
2
Svar
34
· Visningar
5 021
Senast: Digbil
·
Avel Jag behöver lite input från avelsfolk, någon som inte är så färgad av individen som jag är... Men först lite bakgrundsinformation. Jag...
Svar
15
· Visningar
2 167
Senast: Habina
·
Avel Syrran köpte en Islandshäst för cirka 3 månader sedan och idag insåg hon att stoet förmodligen är dräktig då hon har fått en ordentlig...
Svar
3
· Visningar
1 065
Senast: superstar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp