Är hon dräktig eller ej

ISABEL

Trådstartare
Syrran köpte en Islandshäst för cirka 3 månader sedan och idag insåg hon att stoet förmodligen är dräktig då hon har fått en ordentlig fölmage samt att det kommer vätska från juvret. Det är inte mjölk utan genomskinlig vätska. Stoet har haft 3 föl förut och förra ägaren har idag bekräftat att hon fribetäckts med hingst förra sommaren men att hon inte trodde att det hade gett resultat då stoet brunstat efter varje betäckning.

Vad tror ni? Är hon dräktig? Hon har ju vätska från juvret och som sagt, en riktig fölmage. Syrran trodde först det var en sådan där rund och go sommarmage, men den där sommarmagen ser inte längre ut som en klassisk sommarmage utan den är mycket mer tung och hängande, om ni förstår vad jag menar? Det är inga sparkar från magen men det kanske det inte måste vara? När mitt sto var dräktig gungade hela magen när fölet sparkade. Enligt förra ägaren ska stoet i sådana fall föla när som helst. Hon betäcktes i augusti förra året.
 
Syrran köpte en Islandshäst för cirka 3 månader sedan och idag insåg hon att stoet förmodligen är dräktig då hon har fått en ordentlig fölmage samt att det kommer vätska från juvret. Det är inte mjölk utan genomskinlig vätska. Stoet har haft 3 föl förut och förra ägaren har idag bekräftat att hon fribetäckts med hingst förra sommaren men att hon inte trodde att det hade gett resultat då stoet brunstat efter varje betäckning.

Vad tror ni? Är hon dräktig? Hon har ju vätska från juvret och som sagt, en riktig fölmage. Syrran trodde först det var en sådan där rund och go sommarmage, men den där sommarmagen ser inte längre ut som en klassisk sommarmage utan den är mycket mer tung och hängande, om ni förstår vad jag menar? Det är inga sparkar från magen men det kanske det inte måste vara? När mitt sto var dräktig gungade hela magen när fölet sparkade. Enligt förra ägaren ska stoet i sådana fall föla när som helst. Hon betäcktes i augusti förra året.

Tilläggas kan att det är en Islandshäst, betäckt med en BRA islandshingst!
 
Ta ut en veterinär och undersök stoet, ingen här kan säga mer än det du redan vet, dvs att hon kan vara dräktig.

Mitt sto som haft föl får också hängmage när hon blir tjock och vätska i kuvert efter brunst så det säger varken till eller från.
 

Liknande trådar

Avel Har ett sto som betäcktes (fribetäckning) förra sommaren. Vi åkte från hingsten 1:e juli. Sen dess ingen brunst. Magen har växt men...
Svar
15
· Visningar
2 690
Senast: Karro-Lina
·
Avel Jag har ett sto på 14år som varit dräktig 4gånger. Första gången hon var dräktig var 2014 men då kastade hon så då betäckte man henne...
2
Svar
36
· Visningar
6 542
Senast: Masse
·
Avel Hej! Jag köpte ett sto i Maj i år, väldigt mager o undernärd ( 4 år ) misstänkte till en början att hon kunde vara dräktig pga att hon...
2
Svar
20
· Visningar
3 130
Avel Blir inte klok på mitt sto så tänkte skriva av mig lite här och se om nån varit med om något liknande.. 😒 Mitt sto seminerades förra...
Svar
8
· Visningar
3 200
Senast: Lyxzen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp