när en häst dör

Sv: när en häst dör

Jag har sparat allt och återanvänder det jag kan, det som inte passar kanske funkar i framtiden på en annan häst. Jag har utrymme att spara och trivs med att ha 'en komplett sadelkammare'.
Westernsadeln hade jag ut på annons en tag faktiskt, men ångrade mig snabbt och tog bort annonsen. Efter tre år ramlade det in en häst hos mig som passar i den sadeln. Så nej, allt kommer till användning här. Förr eller senare.
 
Sv: när en häst dör

Jag sparar allt. Min första ponny togsbort för 6 år sen hennes har kvar allt inklusive sadel som inte används utan har bara som minne.
Andra ponnyn togs bort för några år sen hennes saker använder min nya ponny.
 
Sv: när en häst dör

Den enda av mina som dött än så länge var en unghäst. Då hon bara var 2,5 då det hände hade hon ingen sadel men massor av täcken (hade gått täckad vid dåligt väder så gott som hela livet pga dålig hälsa och förhöjd risk för lunginflammation), grimmor och träns.

En fin grimma och sitt "snyggaste" regntäcke fick hon med i graven. Övrigt hänger kvar i sadelkammaren eller ligger undanstoppat vissa saker har de andra fått överta och är nog ingen grej jag känner att jag aldrig vill använda till nån annan utan det mesta kommer nog att användas igen så småningom.
 
Sv: när en häst dör

Jag har flera hästar och alla delar på nästan allt.

Det enda som är speciellt till varje häst är grimma och träns. När jag var tvungen att ta bort en förra året så fick en annan häst ta över hennes saker.
Om grejerna inte passar någon häst, sparas det till en framtida häst som det kan passa på. Samma sak sker om någon häst säljs.

Jag ser inte varför jag ska spara andvändbara saker efter en häst, jag har bilder och film på dom istället :)
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Blir så himla trött på mig själv! Behöver skriva av mig lite. Mitt liv de senaste kanske fem åren har gått ut på att jag mer eller...
2
Svar
28
· Visningar
2 723
Senast: bobbbo
·
Hästmänniskan Hej! Skulle uppskatta lite tips och hjälp. Jag har ridit nu i några månader och älskar verkligen det. Har dock endast kommit till...
Svar
9
· Visningar
656
Senast: valy
·
Hästmänniskan Tycker många fina exempel kommer upp i diskussioner kring hästvälfärd. Tex på saker som bara "ingick" i ens hästhantering förr som man...
2
Svar
36
· Visningar
3 669
Hästmänniskan Jag är sugen på att ha en häst i familjen. Barnen är nu 4 resp. 1,5 år. Det blir nog inte aktuellt på minst ett år att köpa häst, men...
Svar
15
· Visningar
1 953
Senast: ylvalill
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp