När ens pappa tappat det fullständigt

karamelldrottningen

Trådstartare
Ja nu är inte bara någon enstaka skruv lös utan hela verktygslådan verkar vara borta….
Nä men skämt å sido jag vet faktiskt inte var jag ska börja eller hur jag kan hjälpa.
Han har varit knepig länge. Kanske hela livet. Men nu har han fått för sig att han är allergisk mot el. Han är ju för sjutton utbildad elektriker!!!
Med andra ord är det helt omöjligt att få tag på honom då han stänger av telefonen. När jag var där sist och hälsade på snabbt efter skolan (sjukt lång omväg) så hade han skruvat ut propparna från proppskåpet och all el i hela lägenheten var alltså urkopplad!
Kom först efteråt på att hur 17 gör han med kylskåpet? Maten måste hinna bli rutten?

Om någon har något tips eller idé om hur/vad jag kan göra är jag idel öra.
 
Känner att det är svårt att ge råd.
Men kanske skulle man behöva få med honom till vården?
Obs! Jag är inte hemma på detta alls och slänger ur mig något som kanske inte har en grund men...
Kan det vara något slags psykos eller liknande?
 
Känner att det är svårt att ge råd.
Men kanske skulle man behöva få med honom till vården?
Obs! Jag är inte hemma på detta alls och slänger ur mig något som kanske inte har en grund men...
Kan det vara något slags psykos eller liknande?
Jag vet inte. Känner inte igen honom. Han har (enligt honom) kontakt med läkare och sköter matbiten och medicinerna (han har diabetes bla).
Tycker bara det är så märkligt. Hur kan man få för sig sådana märkliga grejer helt plötsligt?
Som för några år sedan då han helt plötsligt hade SLÄNGT alla fina blommor. Inte gett bort. Inte frågat mig utan bara kastat allt. För nej han tålde inte de helt plötsligt :crazy:
 
Ja nu är inte bara någon enstaka skruv lös utan hela verktygslådan verkar vara borta….
Nä men skämt å sido jag vet faktiskt inte var jag ska börja eller hur jag kan hjälpa.
Han har varit knepig länge. Kanske hela livet. Men nu har han fått för sig att han är allergisk mot el. Han är ju för sjutton utbildad elektriker!!!
Med andra ord är det helt omöjligt att få tag på honom då han stänger av telefonen. När jag var där sist och hälsade på snabbt efter skolan (sjukt lång omväg) så hade han skruvat ut propparna från proppskåpet och all el i hela lägenheten var alltså urkopplad!
Kom först efteråt på att hur 17 gör han med kylskåpet? Maten måste hinna bli rutten?

Om någon har något tips eller idé om hur/vad jag kan göra är jag idel öra.
Egentligen är det väl mera rimligt att om det finns de som blivit överkänsliga mot el är det just de som arbetat på platser med starka elektriska fält (som en del elektriker) som löper störst risk?
 
Egentligen är det väl mera rimligt att om det finns de som blivit överkänsliga mot el är det just de som arbetat på platser med starka elektriska fält (som en del elektriker) som löper störst risk?
Jag har extremt svårt att tro att han faktiskt skulle vara känslig eller liknande mot el :confused:
Känns mer som en hittepåsjukdom.
Ok om DET hade varit det ENDA han fått för sig men när det varit så många olika grejer genom åren :confused:
 
Jag vet inte. Känner inte igen honom. Han har (enligt honom) kontakt med läkare och sköter matbiten och medicinerna (han har diabetes bla).
Tycker bara det är så märkligt. Hur kan man få för sig sådana märkliga grejer helt plötsligt?
Som för några år sedan då han helt plötsligt hade SLÄNGT alla fina blommor. Inte gett bort. Inte frågat mig utan bara kastat allt. För nej han tålde inte de helt plötsligt :crazy:
Är han utredd för demens?
 
Överallt är det ju el mer eller minde. Han bor i Stockholm. Svårt att undvika det då.
Fattar inte vad han gör på kvällarna.
På dagarna är han ute en del men sen då?
Vad är det för liv :crazy:

Känner mig mest uppgiven faktiskt. Jäkla gubbe att få för sig konstigheter. Men vill ju att han ska ha ett gott liv ju!
 
Jag har extremt svårt att tro att han faktiskt skulle vara känslig eller liknande mot el :confused:
Känns mer som en hittepåsjukdom.
Jag läste på arbetsmiljöverkets hemsida och det verkar som att man är klar över att starka elektriska fält kan ge direkt påverkan så helt orimligt att tro att man är överkänslig mot el är det nog inte. Sen är det ganska mänskligt att om man inte mår helt fysiskt bra att försöka finna orsaken och elöverkänslighet skulle kunna vara en sådan. Jag tror inte på det men jag känner mig heller inte så säker att jag med hundraprocentig säkerhet kan utesluta att det existerar.
 
Jag vet inte. Känner inte igen honom. Han har (enligt honom) kontakt med läkare och sköter matbiten och medicinerna (han har diabetes bla).
Tycker bara det är så märkligt. Hur kan man få för sig sådana märkliga grejer helt plötsligt?
Som för några år sedan då han helt plötsligt hade SLÄNGT alla fina blommor. Inte gett bort. Inte frågat mig utan bara kastat allt. För nej han tålde inte de helt plötsligt :crazy:
Diabetes kan föra med sig vissa vanföreställningar faktiskt, även om det är ovanligt och låter konstigt.
 
Egentligen är det väl mera rimligt att om det finns de som blivit överkänsliga mot el är det just de som arbetat på platser med starka elektriska fält (som en del elektriker) som löper störst risk?

Nu har man som tur är på ett vetenskapligt sätt uteslutit elöverkänslighet som en riktig diagnos, i den form som människor påstår sig ha den. Det är alltså ren och skär inbillning (som orsak), som kunskapsläget ligger idag.

Det finns exakt noll evidens för att starka elektriska fält skulle göra att man löper större risk senare för att lida av svaga elektriska fält. Noll.
 
Sedan verkar han lite paranoid. Något som är nytt. Kan inte sätta fingret på exakt vad men han verkar tro att någon är ute efter honom. Kanske stämmer det. Kanske inte.
Svårt att veta riktigt vad och hur han menar.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Födda -21
  • Shettistråden del II
  • Färgtråd III

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp