När förhållandet står still

dender

Trådstartare
Anonymt nick, you know the drill.

Det känns som om jag och min sambo har fastnat och det är inte i ett positivt läge.
Han tycker jag är oansvarig och ljuger (detta jobbar jag med, kommer från dåliga förhållanden där ljuga var att slippa bli slagen). Jag tycker att han aldrig vill ha sex, är dålig på att ge närhet och bekräftelse överlag.
Ska vara glad om han ens vill en gång i veckan och då har jag fått tjöta innan.
Verkligen jättebra sätt. Men är enda numera, eftersom jag inte orkar ta initiativ och bara få nobben hela tiden. Så jag säger "Nu vill jag ha sex" och så får han fixa det inom det närmaste dagarna.
I somras kom det fram att han inte tände på mig, men nu vet jag inte hur det är på den fronten.
Tyckte att det inte var något speciellt att se mig naken, så drar på mig kläder numera och visar mig inte naken. Ger inget resultat.
Däremot kan han runka när jag jobbar kväll, gör mig skitsur då jag kan tycka att han ska spara det till mig, den pyttelilla lusten som finns.

Har alltid haft problem med att han har mindre lust men sedan jag gav upp med att ta initiativ kan vi högst ha sex varannan vecka, jag hade gärna sett två gånger i veckan.
Har försökt bestämma sexdagar men det funkar tydligen inte för honom. Mig kåtar det mest upp att veta att jag faktiskt får något.
De gånger vi har verkar han gå in för att bara göra det på sätt jag inte vill.

Han vill inte gå i par terapi, jag vill inte göra slut (av flera orsaker tyvärr är vissa sådana som inte ska räknas med men måste)

Vad gör man?
 
Sv: När förhållandet står still

Alltså - ni måste kommunicera!

De vanligaste buke-råden är ju rådgivning eller dumpa.
Inget av detta är aktuellt i ditt fall eftersom han inte vill gå till någon utomstående och du inte vill göra slut.

Vad vill han då?
 
Sv: När förhållandet står still

Att allt blir perfekt genom ett trollslag?
Det hade jag önskat också, men tror inte att det är så simpelt.
Tror inte heller han vill avsluta, men mest är nog för att ingen av oss vill dela barnet.
 
Sv: När förhållandet står still

Han tycker jag är oansvarig och ljuger (detta jobbar jag med, kommer från dåliga förhållanden där ljuga var att slippa bli slagen).
Bra att du jobbar på det, för det är liksom ingen orsak.

Så jag säger "Nu vill jag ha sex" och så får han fixa det inom det närmaste dagarna.
Vilket otroligt bra upplägg. Not. Press skapar ovilja. Så är det bara.

I somras kom det fram att han inte tände på mig, men nu vet jag inte hur det är på den fronten.
Tyckte att det inte var något speciellt att se mig naken, så drar på mig kläder numera och visar mig inte naken. Ger inget resultat.
Hänvisar till svaret ovan. Press?


Däremot kan han runka när jag jobbar kväll, gör mig skitsur då jag kan tycka att han ska spara det till mig, den pyttelilla lusten som finns.
Så du har alltid förtur till hans njutning? Så om inte du får så ska inte han få heller? :crazy:

Har alltid haft problem med att han har mindre lust men sedan jag gav upp med att ta initiativ kan vi högst ha sex varannan vecka, jag hade gärna sett två gånger i veckan.
Har försökt bestämma sexdagar men det funkar tydligen inte för honom. Mig kåtar det mest upp att veta att jag faktiskt får något.
De gånger vi har verkar han gå in för att bara göra det på sätt jag inte vill.
Detta upplägg skulle vara otroligt avtändande för mig, och tydligen också för din partner. Igen, press skapar ovilja, ovilja skapar stress.

Han vill inte gå i par terapi, jag vill inte göra slut (av flera orsaker tyvärr är vissa sådana som inte ska räknas med men måste)
Han får välja. Terapi eller göra slut. Eller så går du i terapi själv först. Det kanske vore en idé.

Pratar med varandra?
 
Sv: När förhållandet står still

Om man inte längre "tänder" på en människa - skulle tyvärr ta det som ett riktigt dåligt tecken på att relationen är på väg fram till en kant där man antingen måste vända om helt eller gå över stupet. Oavsett om det är fysiskt eller att man tänder på personens personlighet. Du ska inte behöva "skyla dig" i hans närvaro. Att man inte vill ha sex lika ofta som sin partner är nog vanligt men att man "skäms" för sin kropp är fel!

Säger som det andra om ni ska rädda erat förhållande måste ni sätta er ner och prata. prata om era känslor för varandra om vad ni vill ha ut av förhållandet. vad ni vill överhuvudtaget, varför det känns jobbigt och hur och om ni ska försöka lösa och göra saker bättre.

Jag hade ett förhållande där partnen tyvärr tyckte allt var bra och jag var mindre nöjd. Vi pratade - alldeles för lite - men eftersom han inte såg några problem så fanns det för honom inga skäl att ändra något. Jag gjorde slut med honom och har nu en relation med en man som är mycket mer lyhörd.
 
Sv: När förhållandet står still

Det är inte första steget detta tjötet utan snarare sista när man har tröttnat på att konstant få nobben och må dåligt över det.
Nu slipper jag iallafall bli ledsen över att han inte vill ha mig så ofta som när jag försökte. Slutade försöka för ca ett år sedan.
Självklart blir jag grinig för att han runkar, hade inte brytt mig ett dugg om han kunde lägga den stunden på mig någon gång i veckan men nu kan han inte det hur kan han då hinn runka? Eftersom han aldrig har tid annars.

Och vi har pratat, mycket. Men det leder ingenstans utan vi hamnar på samma ställe.
 
Sv: När förhållandet står still

Angående sexet så tänker jag så här:
Antingen accepterar man att man har helt olika behov av sex och gör så gott man kan utav det.
Annars gör man slut.

Har man inget eller litet behov av sex så är det jäkligt svårt att ändra på det. Precis som det är svårt att inte bli kåt, om man har ett stort behov av sex.

Jag tror att det är förbannat svårt att få någon som har ett litet behov av sex, att vilja ha sex oftare. Det är ungefär som att få någon utan aptit att bli sugen på mat *100, eftersom sex är mycket mer intimt och känslofullt.
 
Sv: När förhållandet står still

Och vi har pratat, mycket. Men det leder ingenstans utan vi hamnar på samma ställe.

Då finns det väl inte så mycket att göra åt ert förhållande och hela situationen?

Ibland är man för olika varandra för att passa ihop längre tid.
 
Sv: När förhållandet står still

Jag tror att det är förbannat svårt att få någon som har ett litet behov av sex, att vilja ha sex oftare. Det är ungefär som att få någon utan aptit att bli sugen på mat *100, eftersom sex är mycket mer intimt och känslofullt.

Fast sex behöver väl inte vara känslofullt för alla? Jag tycker inte att det är det för mig, sex är ngt roligt och gött, jag behöver absolut inte tycka om den jag ligger med, bara jag finner honom snygg så räcker det.
 
Sv: När förhållandet står still

Nu älskar jag verkligen sex överlag, men det är just intimiteten och att känna sig sed och älskad av sin partner jag saknar. Hur älskad känner man sig när det är för man har tjatat? Hur kul är det att få nobben när man egentligen bara vill vara nära?

Ang älskare: Såklart jag tänkt tanken, men har verkligen inte tid för en. Det skulle vara om jag hittade en i närheten och då går snacket. Jag är heller inte beredd att låta min sambo göra samma så då känns det fel.
 
Sv: När förhållandet står still

Fast sex behöver väl inte vara känslofullt för alla? Jag tycker inte att det är det för mig, sex är ngt roligt och gött, jag behöver absolut inte tycka om den jag ligger med, bara jag finner honom snygg så räcker det.

Nej, det är inte så jag menar!

Men att inte vilja ha sex/ha sex mot sin vilja/bli tvingad är i regel mer känsloladdat än att inte vilja äta/äta mot sin vilja/bli tvingad att äta. Tänker jag i alla fall. Hade sex inte väckt så mycket känslor och betytt så mycket hade det ju inte varit något problem i ts förhållande.
 
Sv: När förhållandet står still

Hur känner du inför andra saker dvs hur är förhållandet annars...Älskar ni varandra, finns det respekt, har ni det bra ihop etc?
Jag frågar för jag känner att du behöver fundera om du vill fortsätta med personen och kämpa för att det ska bli bättre. eller om det är bättre att gå isär.. Om ni fortsätter ihop- kan ni med tex terapi eller ngt annat förbättra sexlivet och kunna kommunicera?
 
Sv: När förhållandet står still

Fast sex behöver väl inte vara känslofullt för alla? Jag tycker inte att det är det för mig, sex är ngt roligt och gött, jag behöver absolut inte tycka om den jag ligger med, bara jag finner honom snygg så räcker det.


ok, men detta gäller ju en partner
 
Sv: När förhållandet står still

Nu älskar jag verkligen sex överlag, men det är just intimiteten och att känna sig sed och älskad av sin partner jag saknar. .


För att få det där krävs genuina känslor på det sexuella planet och/eller det känslomässiga planet.

Har ni någon gång i er relation haft ett utbyte av heta känslor och blickar?
Om ja - det borde gå att hitta tillbaka.
Om nej - dåliga odds för att kunna skapa något som aldrig funnits, framförallt i en relation som verkar rätt sur.
 
Sv: När förhållandet står still

Han tycker jag är oansvarig och ljuger (detta jobbar jag med, kommer från dåliga förhållanden där ljuga var att slippa bli slagen).
Jag hade inte heller tänt på en människa som ljuger för mig. Vad är poängen med det liksom? Har ni barn ihop har ni varit tillsammans tillräckligt länge för att du ska veta att han inte slår dig ifall du inte ljuger.
 
Sv: När förhållandet står still

Fast om man har ett sådant beteende inlärt sedan barnsben är det svårt att få bort, nu kommer jag på rak arm inte på några andra beteenden som går med. Skulle vilja jämföra med att suga på tummen men det lyckas de flesta få bort:p
 
Sv: När förhållandet står still

Han vill inte gå i par terapi, jag vill inte göra slut (av flera orsaker tyvärr är vissa sådana som inte ska räknas med men måste)

Vad gör man?

Är han beredd på att jobba på problemen på något sätt öht? Vill han få till en förändring? Om ja, hur vill han nå dit?

Om han inte vill jobba med era problem har ni ju 0 förutsättningar att nå en förändring och då är ju att avsluta det enda alternativet. Såvida du inte vill fortsätta leva i misär.
 
Sv: När förhållandet står still

Alltså, det finns ingenting som är mer avtändande och pressande än någon som tjatar om att ha sex. Tyvärr, men så är det.
Att hela tiden ha pressen på sig att den andra vill ha sex när man själv inte är kåt, och dessutom blir sur om den "inte får sig något", är INTE kul.
Jag hade en sån kille och det tog slut innan det ens kommit till "tjatandet" och sen hade jag inte lust öht att ha sex på över två år.
Hur och när har/hade ni sex? Om han föredrar att runka inom en viss tidsram på kvällen, kan ni inte ha sex då?
Jag tex avskyr att ligga när jag ska sova, men kan däremot tänka mig att ta det när-som-helst mitt på dagen. Då blir det ju lite jobbigt att ha en partner som anser att man ska ha sex varje gång man går och lägger sig (Vilket min pv ville..)

Sen om du dessutom ljuger och är oansvarig gör det förmodligen inte saken bättre, jag skulle bli väldigt irriterad (och därmed avtänd) av en sådan partner..

Det känns inte som att ni är speciellt passande med varandra.
Varför skaffade ni barn öht? Ni måste ju ändå ha varit kära då? Det bästa när man kommer i en svacka är ju att tänka på hur man kände DÅ, inte hur man känner nu.


Sen - släpp kraven på sex. Bestäm att ni inte ska ha sex på x antal månader (även om ni båda skulle vilja), men ställ däremot krav på VISS närhet. Så kanskekanske ni kan hitta tillbaka till det där som var i början.

Och sluta ljug.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag är sedan en tid tillbaka sjukskriven på grund av utmattningssyndrom, och har från flera håll fått höra att jag ska "ge mig själv tid...
7 8 9
Svar
161
· Visningar
11 296
Senast: MML
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
18 942
Senast: jemeni
·
  • Artikel
Dagbok På något sätt känns det som ett skifte har skett den senaste veckan. Som att jag mentalt har gått igenom en portal. Det känns som att...
Svar
4
· Visningar
2 112
Senast: Pratsch
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
28 051
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp