När man flyger

Alltså seriöst jag kliar mig i huvudet. Det ser ut som om någon varit i min incheckade väska och snott en nagelsax. På riktigt vem sjutton snor en sådan. Inget annat saknas utan enbart nagelsaxen :confused:

För övrigt flyger Ryan Air från terminal 4 och där är det uppenbarligen, enligt skyltar, de gamla reglerna som gäller.
 
Onlineincheckning fungerar beroende på vart du ska flyga. Jag tycker det är skönt att ha boardingkorten i mobilen men vid ett par tillfällen har det inte fungerat att checka in online av alla möjliga konstiga förklaringar från flygbolagen och då har jag behövt att hålla reda på de där jobbiga i pappren.
 
Alltså seriöst jag kliar mig i huvudet. Det ser ut som om någon varit i min incheckade väska och snott en nagelsax. På riktigt vem sjutton snor en sådan. Inget annat saknas utan enbart nagelsaxen :confused:

För övrigt flyger Ryan Air från terminal 4 och där är det uppenbarligen, enligt skyltar, de gamla reglerna som gäller.

Fanns det någon klisterlapp på väskan där det stod "security" eller liknande?
Incheckad väska öppnas ibland för kontroll, men det brukar vara markerat på ett eller annat sätt. Du kan skriva till flygplatsen och fråga varför väskan blev öppnad.
Det är inte för att sno en nagelsax ;)

Men är det ett litet föremål som ligger löst så kan det ha åkt ut :(
 
Fanns det någon klisterlapp på väskan där det stod "security" eller liknande?
Incheckad väska öppnas ibland för kontroll, men det brukar vara markerat på ett eller annat sätt. Du kan skriva till flygplatsen och fråga varför väskan blev öppnad.
Det är inte för att sno en nagelsax ;)

Men är det ett litet föremål som ligger löst så kan det ha åkt ut :(
näpp ingen lapp. Måste varit någon klåfingrig som letat mer värdefulla saker, det fanns inga sådana.
 
Är du 100% säker på att du hade med nagelsaxen?
Det enda är om den trillat ur hos brorsan men han har inte sett den. Jag är 100% att jag la i den i väskan eftersom jag kom på den sist och öppnade väskan speciellt för att lägga i den.
 
näpp ingen lapp. Måste varit någon klåfingrig som letat mer värdefulla saker, det fanns inga sådana.

Ingen "letar" värdesaker, i synnerhet inte om man har tillgång till röntgen.
Det mesta som är värdefullt syns så väl att en blind höna skulle kunna se det.

Det är inte därför kontrollanterna öppnar väskor, det är av helt andra skäl (så att man kan resa tryggt, om man säger så)

Från vilket land reste väskan tillbaka till Sverige?

Jag tycker också att det lutar mot att personen har tappat den själv men gärna skyller på nån annan.
 
Alltså seriöst jag kliar mig i huvudet. Det ser ut som om någon varit i min incheckade väska och snott en nagelsax. På riktigt vem sjutton snor en sådan. Inget annat saknas utan enbart nagelsaxen :confused:

För övrigt flyger Ryan Air från terminal 4 och där är det uppenbarligen, enligt skyltar, de gamla reglerna som gäller.
Det är en gnom som varit i farten, skulle inte bli förvånad om den dyker upp på något sätt.
 
Ingen "letar" värdesaker, i synnerhet inte om man har tillgång till röntgen.
Det mesta som är värdefullt syns så väl att en blind höna skulle kunna se det.

Det är inte därför kontrollanterna öppnar väskor, det är av helt andra skäl (så att man kan resa tryggt, om man säger så)

Från vilket land reste väskan tillbaka till Sverige?

Jag tycker också att det lutar mot att personen har tappat den själv men gärna skyller på nån annan.
Den åkte från Sverige till Spanien. Den enda som kan ha tappat den är jag när jag övernattade hos brorsan och han har som sagt inte sett den (jag använde den där tror jag).
 
Den åkte från Sverige till Spanien. Den enda som kan ha tappat den är jag när jag övernattade hos brorsan och han har som sagt inte sett den (jag använde den där tror jag).

Finns det inget klistermärke på den eller en lapp om att väskan har blivit öppnad, så vart den inte öppnad.
 
Jag flög från Amsterdam till Landvetter för två veckor sen och insåg först när jag kom hem att jag haft med mig en halvfull halvlitersflaska med vatten genom säkerhetskontrollen utan att någon upptäckte/reagerade på det. Mycket märkligt!

Även i Amsterdam har de ny teknik där man inte behöver packa upp elektronik och vätskor från sin väska. Min kollega hade en banan i sin väska, den krävde dock extra kontroll eftersom banan tydligt lätt kan förväxlas med sprängdeg på röntgenbilden sa dom.
 
Ingen "letar" värdesaker, i synnerhet inte om man har tillgång till röntgen.
Det mesta som är värdefullt syns så väl att en blind höna skulle kunna se det.

Det är inte därför kontrollanterna öppnar väskor, det är av helt andra skäl (så att man kan resa tryggt, om man säger så)

Från vilket land reste väskan tillbaka till Sverige?

Jag tycker också att det lutar mot att personen har tappat den själv men gärna skyller på nån annan.
Det är inte direkt unikt att det stjäls ur incheckat bagage. Själv blev jag av med ett multiverktyg för ett antal år sen.
 
Det är inte direkt unikt att det stjäls ur incheckat bagage. Själv blev jag av med ett multiverktyg för ett antal år sen.
Jag hoppas ju fortfarande på att den ska dyka upp hos brorsan men då varken han eller sambon sett den så känns det helt osannolikt. Ligger den där skulle det vara antingen på handfatet eller matbordet väskan låg vid.
 
Jag hoppas ju fortfarande på att den ska dyka upp hos brorsan men då varken han eller sambon sett den så känns det helt osannolikt. Ligger den där skulle det vara antingen på handfatet eller matbordet väskan låg vid.
Den har inte gömt sig i fodret i väskan, eller något annat liknande?
 
Jo, det är verkligen unikt, i sverige. Kontrollanterna är kameraövervakade.
Nu är min upplevelse inte från Sverige visserligen. Och flygplatskontrollanterna är kanske kameraövervakade på vissa flygplatser. Men lastarna är det t ex inte.

Jag har jobbat på en större flygplats i Sverige. Där stal de anställda som korpar. Allt som inte var fastskruvat försvann. Även en del som var fastskruvat försvann också.
 
Kablar i rimlig mängd är inga problem, men det kan vara knepigt om du tänkt ta med dig en powerbank av större modell. Kolla vad som gäller för bolaget du ska flyga med. Upp till en viss storlek är alltid okej, sen finns det ett område där vissa är godkända men inte alla.

Powerbank och andra saker med litiumbatteri ska alltid vara i handbagaget.
Man fick inte använda power bank på flygplanet så det kan vara att tänka på att inte ha tom mobil :)
 
Man fick inte använda power bank på flygplanet så det kan vara att tänka på att inte ha tom mobil :)

Kan vara värt att ha powerbank av mindre modell ändå, om det blir förseningar eller liknande och dåligt med ställen att ladda mobilen på. Så att man går ombord fullladdad.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp