När man kärat ner sej i fel person....

What

Trådstartare
När man helst vill gå och lägga sej och gråta i sängen för att en killkompis inte skrivit på tre dagar, då är det illa! :(

Sommarjobbade med en kille i somras, visste vem han var sen innan och han känner min bror. Vi trivdes väldigt bra i varandras sällskap och jag hade en liten crush på honom. Han hade flickvän (och har fortfarande) men eftersom vi pluggade i olika städer så tänkte jag att det spelar ingen roll. Kommer ju iaf inte se han sen, plus att det var ju bara i mina tankar.

Men nu blev det så att hans master blev inställd där han pluggat förut, så han började plugga i samma stad som mej istället. Så nu under hösten har vi umgåtts lite ibland, men framförallt har vi skrivit med varandra i princip varje dag, de sista två dagarna. Skriver om allt och inget, men ibland kommer vi in på andra saker och vissa gånger har det nästan varit lite flirtigt, som jag tolkat det från hans håll. Vilket ju fått mina tankar att skena iväg ibland och gjort mej förvirrad många gånger!
Jag har aldrig träffat hans flickvän och de bor i olika städer nu. Trodde jag skulle ha träffat henne på nyår, men inte. Hade nog varit bra för mej att se de tillsammans!

Kan inte säga upp bekantskapen med honom, risken (möjligheten) att vi kommer sommarjobba tillsammans i sommar är ganska stor, plus att han är ändå en person jag gillar att umgås med och ja vi har väldigt många gemensamma bekanta så det skulle bara bli jätte konstigt.

Har nog levt lite i förnekelsen att jag mest ändå gillat han som kompis och kanske bara haft lite "olämpliga" tankar ibland när jag låtit fantasin skenat iväg :o. Men jag börjar ju inse nu att så kanske inte fallet är, borde nog inte känna såhär just nu då.

Ja men vad gör man, jag blir alltid intresserad av och får känslor för fel killar :(. Kanske borde försöka hitta nån ledig kille jag kan intressera mej för istället, men det är ju lättare sagt än gjort.
 
Sv: När man kärat ner sej i fel person....

Det är ju i princip omöjligt att styra sina egna känslor, så det går ju bort. Det jag inte förstår är varför du inte kan säga upp bekantskapen?
Även om du gillar att umgås med honom så verkar det ju också ge dig negativa känslor, och det är bara du som kan bestämma om det är värt det eller inte. Om ni ev. kommer att jobba ihop i sommar så får väl det lösa sig då, det är väl ändå ett mindre problem just nu.

Att kompisar, om man dessutom är ganska ytliga sådana, glider ifrån varandra när man inte umgås så mycket är ju liksom inget konstigt. Om dina känslor inte är besvarade så kommer han ju troligen inte att reagera nämnvärt. Och om de är det så har vi plötligt en helt annan situation.
 
Sv: När man kärat ner sej i fel person....

Ja det är ju lite svårt att styra känslorna. Är klart jag kan säga upp bekantskapen med honom men tror det skulle kännas ännu värre faktiskt. Och risken att vi kommer stöta på varandra är stor. Från min sida är det väldigt mixade känslor, bli glad när han skriver. Men samtidigt känner jag att det vore bra om vi inte skrev så ofta.
Fast nu när jag inte hört nåt på några dagar så känner jag ju som jag gör istället :crazy:

Men jag vet inte om han misstänker att jag kanske är lite intresserad av honom. Men om känslorna skulle vara besvarade på något sätt vet jag inte. Min tjejkompis misstänker att de kan vara det pga. vissa grejer han skrivit. Men faktum är ju att han har flickvän så...
 
Sv: När man kärat ner sej i fel person....

Jag tycker absolut inte att du ska säga upp bekantskapen. Varför inte spela hans spel ett tag, och OM han nu vill något mer så får han visa det?

Det behöver ju inte vara det mest drastiska som är bäst.. Ta en paus från honom? Om han nu är så härlig, varför inte försöka friendzonea honom inifrån din hjärna? Typ tänka tankar om honom som man bara tänker om en vän, så att du lurar dig själv att han bara är en vän?
 
Sv: När man kärat ner sej i fel person....

Ja jag tänker inte göra nåt "närmande" eller vad man ska säga.

Jo jag har försökt lite med det, att friendzonea honom och det funkar nån dag. Är inte så att vi ses jätte ofta kanske var annan vecka max. Men är ju just det att vi skriver om allt och inget, blir ju konstigt om jag bara helt slutar svara.
Men jag brukar försöka att sluta konversationen om det är ett naturligt avslut, tex på kvällen. Men då skriver han ofta nästa dag igen, så den strategin har heller inte riktigt fungerat :meh:
 
Sv: När man kärat ner sej i fel person....

I din sits hade jag helt enkelt lagt korten på bordet. Sagt att jag vill tona ner kontakten lite då jag har fått känslor för honom. Behöver inte vara konstigare än så i min värld! Han kan ju inte undgå att förstå då och möjlighet att agera på den infon.
 
Sv: När man kärat ner sej i fel person....

[...]

Men jag vet inte om han misstänker att jag kanske är lite intresserad av honom. Men om känslorna skulle vara besvarade på något sätt vet jag inte. Min tjejkompis misstänker att de kan vara det pga. vissa grejer han skrivit. Men faktum är ju att han har flickvän så...

Nu vill inte jag vara en pessimistisk jävel men..
Det finns ganska många som är i ett förhållande som både vill ha och äta kakan. Dvs. det är spännande med lite flirt ibland, men de har inga seriösa intentioner.
Hade han varit kär i dig så hade han lämnat sitt förhållande. Simple as that.
 
Sv: När man kärat ner sej i fel person....

I din sits hade jag helt enkelt lagt korten på bordet. Sagt att jag vill tona ner kontakten lite då jag har fått känslor för honom. Behöver inte vara konstigare än så i min värld! Han kan ju inte undgå att förstå då och möjlighet att agera på den infon.

Också ett vettigt alternativ. Det är sällan man förlorar på att vara ärlig.
 
Sv: När man kärat ner sej i fel person....

Nu vill inte jag vara en pessimistisk jävel men..
Det finns ganska många som är i ett förhållande som både vill ha och äta kakan. Dvs. det är spännande med lite flirt ibland, men de har inga seriösa intentioner.
Hade han varit kär i dig så hade han lämnat sitt förhållande. Simple as that.

Jo men det är lite mer så jag också tänkt att han kanske tycker det är lite spännande, så jag går ju inte direkt runt och tror att han kommer göra slut med sin flickvän för mej om vi säger så.
 
Sv: När man kärat ner sej i fel person....

Jo jag har faktiskt funderat över att göra det! Men som läget är nu skulle det nog kännas värre att inte ha någon kontakt med han alls, även om det bara är som kompis. Då han ändå är den jag känner bäst här där jag bor när jag pluggar, så det är väl nån slags trygghet i det.

Skulle bara vilja kunna stänga av mina känslor, hade varit så mycket enklare då.
 
Sv: När man kärat ner sej i fel person....

Nu vill inte jag vara en pessimistisk jävel men..
Det finns ganska många som är i ett förhållande som både vill ha och äta kakan. Dvs. det är spännande med lite flirt ibland, men de har inga seriösa intentioner.
Hade han varit kär i dig så hade han lämnat sitt förhållande. Simple as that.

Mina erfarenheter är de samma..tyvärr :(

Personligen så dör mina känslor totalt när det handlar om killar som är i förhållanden men samtidigt flirtar runt med andra tjejer, jag vill inte inleda ett förhållande på det sättet för att jag är för rädd att det efter något år kan vara jag som är den dumpade/bedragna. :down: Självklart så är inte alla människor sådana men har man en gång tagit steget att vara otrogen så känns det som att det är ganska lätt att göra det igen :(

Nej, jag är ingen sur, bitter och bedragen människa, tvärtom! Lever just nu med världens underbaraste kille! :love: Så dom finns därute också!
 
Sv: När man kärat ner sej i fel person....

Okej.
Om du är inställd på det så är det ju bara att fortsätta som du gör så länge det fungerar :)
 
Sv: När man kärat ner sej i fel person....

Jo jag har faktiskt funderat över att göra det! Men som läget är nu skulle det nog kännas värre att inte ha någon kontakt med han alls, även om det bara är som kompis. Då han ändå är den jag känner bäst här där jag bor när jag pluggar, så det är väl nån slags trygghet i det.

Skulle bara vilja kunna stänga av mina känslor, hade varit så mycket enklare då.
Det kan man inte, alltså får man göra smarta, logiska val. Jag var i exakt samma sits som du och valde att fortsätta och inte bryta kontakten. Det ledde till otroligt fantastiskt rubbat bra sex, mitt krossade hjärta och hans förlovning och sedan bröllop med någon annan.

Jag valde att strunta i logiken och köra på mina känslor - trots att jag innerst inne visste att jag valde att fortsätta träffa honom eftersom jag var kär i och tänd på honom. Det är helt okej tycker jag, men då ska man vara beredd på att det kan gå antingen superbra, sådär bra eller rent åt jävla helvete.

Kom inte med undanflykter bara om studier eller trygghet. Erkänn för dig själv istället att du vill träffa honom, det är inte hela världen om ni ligger lite och du blir kär och han antingen vill eller vill inte lämna sin tjej och att du VÄLJER det här. Då är det lättare att hantera det sen när saker och ting börjar hända.
 

Liknande trådar

Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
18 278
Senast: Whoever
·
Relationer Hej Då jag inte har någon i min krets att vända mig till kollar jag om det finns någon på buke. Kanske blir ett långt inlägg, så ni...
Svar
11
· Visningar
1 843
Senast: Twihard
·
  • Artikel
Dagbok Fick sådan oerhörd lust att skriva något. Inte som i att hitta på något, utan skriva i princip om det som är nu och här och på riktigt...
Svar
0
· Visningar
483
Senast: Takire
·
Hästhantering Jag har ett helt fantastiskt halvblodsto som alltid har fungerat med alla hästar hon gått med. Unga, gamla, stora som hus, småttingar...
Svar
5
· Visningar
1 940
Senast: Stereo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Bra familjehund? Rasvak😇
  • Kattsnack 10

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp