När släppa ihop med de andra katterna??

Boll

Trådstartare
Som ni kanske vet fick vi kattungar lite traumatiskt igår...
Nu har allt löst sig på bästa sätt yack och lov.
Nu till nästa dilemma... :crazy:
Vi har delat av huset i två delar.
En del där katthonan är med sina små bäbisar och en del där våra andra tre katter är.
När vågar man öppna dörren och släppa ihop katterna igen??

// Anna
 
De andra katterna kommer antagligen att gå omvägar och inte alls vilja vara nära kattungarna !

Vi försökte få våra (visserligen kastrerade)katthonor att ta sig an en liten moderlöskattunge, jag insåg att de inte kunde dia henne, men tvätta och vårda och lära allmänt kattvett. Men icke sade nicke, de morrade och fräste och gick LÅÅÅÅNGA omvägar runt den lilla hjälplösa. Jag tyckte att tanterna var tarvliga, men det är deras naturliga beteende.

Inte för att du blev mycket klokare av detta, men jag tror att du skall vänta åtminstone en vecka eftersom kattmamma var så osäker i början. När hon känns HELT stabil i sin mammaroll kan du öppna igen, antagligen kommer hon göra klart för de andra katterna VEM som är mamman. Men man vet aldrig.
 
Jag tycker som Xeline, låt den lilla familjen få vara ifred så att kattmamman hinner komma helt till ro. Sedan kommer de andra katterna antagligen inte jubla över kattungarna. Min kastrat spottade och fräste åt mina små knyten. Hon accepterade dem inte förrän de blivit en 10 veckor gamla och hon kunde leka med dem.

Lite konflikter får man nog vara beredd på när man väl släpper ihop dem. Jag tänker inte rekommendera någon särskild tidpunk för när det kan vara lämpligt, men några da´r ska du nog vänta iaf med tanke på att kattmamman var så pass osäker från början.
 

Liknande trådar

Övr. Katt Hej, Har precis skaffat två kattungar (Maine Coon). Den ena flyttade in tre veckor före, M, och H kom 3 veckor efter och är således tre...
Svar
5
· Visningar
1 192
Senast: MissFideli
·
  • Artikel
Dagbok Jag tjänar för tillfället ganska mycket mer i lön än ordinarie, då jag är utlånad och får massa extra ersättningar för det. Det har...
Svar
0
· Visningar
705
Senast: MissFideli
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
3 385
Hästvård Jag fick hem en häst för drygt tre månader sen som i nuläget har en del bekymmer med sina hovar. Hästen har gått skodd hela livet utan...
Svar
1
· Visningar
1 157
Senast: super
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad gör vi? del 3 - Kids Edition
  • Gråter du?
  • Aubergine

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp