När var du lat senast? Hur gjorde du då?

Rosett

Trådstartare
Nyss tappade jag en flaskkork på golvet men jag ids inte plocka upp den, som tur var står det en tom flaska precis bredvid flaskan med Trocadero ... så jag tog korken från den tomma flaskan och skruvade på den på flaskan som inte är tom. Problemet löst! :cool:
Orkar inte kolla var på golvet korken hamnade, plockar väl upp den "sen".
 
Den flytande handtvålen i köket behövde fyllas på för en vecka sen. Tydligen är detta en oöverstiglig uppgift, och flaskan med Yes diskmedel har fått ta över rollen vid handtvätt. Rimlig lathet.
 
Släpper kläder där jag står och orkar inte plocka upp dem så jag får hoppa mellan klädhögar och inte hittar något eftersom de ligger begravda längst ner i någon hög så jag rafsar runt och skapar mer högar.
Den var ny för mig stolen byrån fläkten köksbordet osv har jag hört men inte golvet 😂
 
Jag orkade inte tömma diskmaskinen i går och därför fyllde jag inte i disken från middagen osv i går heller. Har ordnat det nu när jag tröttnade på röran.

Toalettrullen står på handfatet istället för att sitta i hållaren för att jag i morse inte orkade ta bort den tomma rullen...
 
Jag har inga toapappersrullehållare alls det torde vara höjden av lathet :D
Det har inte jag heller. Det fanns ingen när jag flyttade in och det finns ingen vettig plats att sätta den på. Min toarulle bor på handfatet, i handdukshyllan eller inklämd mitt framför toastolen i handdukstorken. :) Reserverna bor i en korg på översta hyllan som man juuust och pass når från toastolen.
 
Tappade en nyköpt flaska med soja på köksgolvet och efter ihärdigt torkade blev jag ändå brun under fötterna. Lösningen blev att ställa mig på t shirten jag hade på mig så jag kunde laga mat.

Ugh. Får ta tag i det imorgon.
 
Sätter i ny toarulle i hållaren och låter den tomma stå kvar på tvättmaskinen. Sambon brukar ta med den sen, han är inte lika lat 🤣
 
Sätter i ny toarulle i hållaren och låter den tomma stå kvar på tvättmaskinen. Sambon brukar ta med den sen, han är inte lika lat 🤣
Jag har nån kombination av lathet och rutin, för jag lägger de tomma på tvättstället och när de blivit tre st stoppar jag in två i den tredje. Så tar de mindre plats i återvinningen (för tomma toarullar tar ju annars så mycket plats ... :cautious: )
 
Har ju hashimotos så latheten (förlamande trötthet) är mitt liv. Jag orkar inget, någonsin.
Eller, mitt liv ser inte ut som "oj, mitt i mitt pigga liv blev jag helt plötsligt lat" utan mer "oj, mitt i mitt lata liv blev jag plötsligt pigg".

Så..... hela tiden kan man säga.
 
Har ju hashimotos så latheten (förlamande trötthet) är mitt liv. Jag orkar inget, någonsin.
Eller, mitt liv ser inte ut som "oj, mitt i mitt pigga liv blev jag helt plötsligt lat" utan mer "oj, mitt i mitt lata liv blev jag plötsligt pigg".

Så..... hela tiden kan man säga.
Fast orkar man inte pga sjukdom så är man ju inte lat. :heart
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
6 278
Senast: Calmiche
·
Hundhälsa Min hund skadade benet illa i morse så blev akut in till veterinär. Inget är av, tack och lov, men dom misstänker ev artros. Hon har...
2
Svar
26
· Visningar
7 803
Senast: Fibusen
·
Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
24 133
Senast: alazzi
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok “Känner du ingen i den här staden?”, frågade mina kollegor undrande när jag för ca 2 veckor sedan precis hade börjat på mitt nya jobb i...
Svar
9
· Visningar
2 522
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Skadade hästar och konvalescenter
  • Uppdateringstråd

Omröstningar

Tillbaka
Upp