lil-sis

Trådstartare
Igår åkte jag taxi hem från jobbet för att hinna sova någon timme innan det var dags att bege sig igen.

Betalade med kortet då summan inte översteg det som var kvar på kontot och taxichauffören sade att pengarna skulle dras direkt.

Men de är inte ens reserverade på kontot? Hur blir det då? Imorgon dras P´s försäkring och då finns det INTE pengar så det räcker till taxin.

Tar dem de pengarna ändå så jag får minus till lönen kommer?

Har VISA men inte kredit.

Jag klagar inte eller så och jag har mer pengar nästa månad så det var bara bra men jag blev så konfunderad!

Det är rätt kortnummer på kvittot också så det är inte ngn annan stackare som har betalt min resa heller.

Eller kan det ha blivit generalknas för kortet drogs typ 23:58 031231 :D ?
 
Antingen så drar dom så att du kommer och ligga minus på kontot. Eller så får du en faktura från Taxibolaget sedan, då dom inte kunnat dra eftersom det inte fanns pengar.
Tror det kan vara lite olika, då detta hänt mig några ggr, (ej just taxi)så har jag fått en faktura hem att betala. Har alltså inte gått att dra så det blir minus på kontot. Bra, för då kan man få betala en straffavgift.
 
Jag kan nog med allra största säkerhet säga att när det gäller taxifärden så kommer det dras och bli minus på kontot, sätter du inte in pengar så kommer du få en straffränta på 75 kr på avi i brevlådan från banken...*jobbar på bank*
Men om du har autogiro till försäkringsbolaget så dras det INTE om det inte finns tillräckligt med pengar. Men då kommer det en påminnelse från försäkringsbolaget och det är inte förrens du frånser att betala den som försäkringen försvinner....
 
Jo att Folksam drar nästa månad istället vet jag.

Jag antar att taxin drar när de drar och då blir det väl minus på kontot men det kan jag leva med, straffavgift också. Inte mitt fel egentligen, hade han inte sagt att det skulle dras direkt skulle jag betalat kontant och krävt pengarna av min arbetsgivare direkt.

Sätta in pengar, tja det blir den 20e när lönen kommer, är *pank*. Har iofs haft minus förut utan straffavgift.

Och fö så drogs försäkringen idag som den skulle.
 
Nu är det draget iaf så nu är det minus på kontot. Hehe två veckor med nästan fyrahundra back lär ju kosta...
 

Liknande trådar

D
Ekonomi & Juridik Jag har haft häst i c:a ett år nu, har en fast tjänst på ett företag som visserligen är halvtid, men dock en inkomst. I början på...
2
Svar
28
· Visningar
2 699
Senast: Doll
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp