Bukefalos 28 år!

Ekonomin rasar under mig- finns det någon som kan hjälpa mig tipsvägen?

Sv: Ekonomin rasar under mig- finns det någon som kan hjälpa mig tipsvägen?

Gotlandsresan ska vara inbetald (semester med familjen, och där för mat och logi)

:confused::confused::confused::confused:

Förstår bara inte hur du tänker. Hade du dragit dig ur semestern hade du i värsta fall bara behövt betala resan men inte uppehälle och mat på Gotland.

Som andra har sagt hade ni nog klarat er med sängarna ni sovit i de senaste åren någon månad till.

Hoppas det löser sig för dig och att du lärt dig en läxa. Arbeta, spara och SEN handla när man har pengar, inte tvärtom.
 
Sv: Ekonomin rasar under mig- finns det någon som kan hjälpa mig tipsvägen?

Blocket, tradera och andra försäljningsgsidor. Bukefalos radannonser är gratis, även lantbruksnet.

Sälj dina gamla bett, sadelgjordar, vojlockar. Själv lyckades jag sälja en gammal diskmaskin nu igår.
 
Sv: Ekonomin rasar under mig- finns det någon som kan hjälpa mig tipsvägen?

1500 till mat och nöjen på en månad hade varit rena lyxen för mig. :o Jag har inte ens råd att lägga hälften så mycket på det.

Lev snålt, shoppa inte och låt bilen (om du har en) stå. Köp billig mat, eller ät mindre :p, och ät inte ute. Jag hade inte höjt krediten i alla fall.
 
Sv: Ekonomin rasar under mig- finns det någon som kan hjälpa mig tipsvägen?

Tack för svaret, det är klart att det inte ska vara en omöjlighet att leva på runt 1.400:-, men det kan alltid komma oförutsedda utgifter vilket jag räknar in i detta. Och då står man där varesig man vill eller inte. Självklart kan det vara så att jag har varit dålig på att prioritera (eller det är nog så eftersom att jag sitter där jag sitter) och i dag kom en avgift som inte alls var planerad i min beräkning vilket skärde ner hela spelrummet på de pengar jag trodde att jag skulle ha inplanerade. Men jag ska ta vara på ditt tips och lära mig av den här läxan, det känns skönt att det finns flera som inte ser det som svårigheter alls, det peppar vill jag säga! :D
 
Sv: Ekonomin rasar under mig- finns det någon som kan hjälpa mig tipsvägen?

Min sambo och jag har valt att inte leva med en delad ekonomi på det sättet än, dels för att vi har väldigt varierande utgifter och dels för att vi inte har levt ihop under så pass lång tid att vi vill slå ihop den än. Vi vill ju känna att allt känns bra och funkar för båda. Sen kan jag tänka att min karl har mycket högre avgifter än vad jag har för lån på lägenheten (vi har inte köpt den tillsammans) och ett annat intresse.

Min häst ligger stabilt i månaden, men det är oavsett en avgift som jag känner skulle bli konstig att beblanda. Dessutom har jag nog alltid känt att jag vill "klara mig själv" (och nu lär jag mig nog den största läxan någonsin, tack alla för "uppläxningar" och värdefulla tips). Med att "klara mig själv" menar jag att jag vill kunna "knalla härifrån" utan skuld till honom eller känna att någon av oss har stått för betydligt mycket mer i hushållet och på det sättet kunna avsluta om det någon gång inte skulle kännas bra längre. Att slå ihop ekonomin blir för oss ett steg först när vi bott ihop i något år till och känner att det har fungerat bra. Däremot delar vi på saker och ting procentuellt och jag betalar utifrån min inkomst precis som han gör.
 
Sv: Ekonomin rasar under mig- finns det någon som kan hjälpa mig tipsvägen?

Krediten är stoppad (har pratat med banken och har en bra återbetalningsplan med en väldigt bra ränta) så där kommer inga pengar rinna ut mer. Dessutom kommer jag kunna betala in det dubbla på den nästa månad vilket gör att jag blir kvitt det värsta lasset. Så det kommer inte att hända. Det var nog mest ett desperat "nyck" av förtvivlan i att det snart ska storhandlas, hästen kommer hem och sommarbetet vill ha sina pengar på fredag.
 
Sv: Ekonomin rasar under mig- finns det någon som kan hjälpa mig tipsvägen?

Tack Lampi, det är sant, men det belopp som var tänkt att jag skulle betala till Gotland (om som betalas nu på fredag) är det belopp som resan går på, kan vara en hundring som skiljer där eller så. I annat fall skulle "hela kalaset" gått på 2.500, men där fick jag nice price så att säga för att jag är student och för att det är min släkt som jag åker med. Så det kändes som att det lika så väl är att åka nu i vilket fall. Dock lämnar jag plånboken hemma, fixar egen lunch till båtmat och bakar fikabröd på det vi har hemma att ta med. :D
 
Sv: Ekonomin rasar under mig- finns det någon som kan hjälpa mig tipsvägen?

Grattis till diskmaskinsförsäljningen! Ikväll kanske en Ipod ryker från mig, kommer inte få ut så mycket för den eftersom att den har en mindre skråma och saknar hörlurar. Men jag använder den aldrig och det är ju några hundralappar i värde kvar på den i vilket fall.;)
 
Sv: Ekonomin rasar under mig- finns det någon som kan hjälpa mig tipsvägen?

Dangerose, jag får verkligen kontrast här och måste tacka dig och många andra för det. Här sitter jag och "klagar" på en ekonomisk kris som verkar vara långt ifrån vad andra har att spendera överhuvudtaget i månaden. En mycket god läxa !
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
4 300
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
93
· Visningar
8 137
Senast: Juli0a
·
Hästhantering Hej! Vill varna för lång och rörig text... Gör ett sista desperat försök att få någon hjälp. Vill börja med att säga att hästen i...
3 4 5
Svar
81
· Visningar
11 578
Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
22 643

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hundlucka
  • Guldfasanerna
  • Valp 2024

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp