Bukefalos 28 år!

Nästa bakslag

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag fick mejl ifrån fröken friesers ägare i morse. Hon hade tagit henne till veterinär och där konstaterade de att hon var halt på ett bakben. Det var inget som hade märkts tydligt utan hade bara varit en känsla av ofräschet som visat sig ibland. När hältan behandlats kunde det eventuellt också bli tal om att behandla de patellaupphakningar hon har som inte velat ge sig med träning. Så fröken frieser hade en rehab-period framför sig.

Jag har ju inte varit den enda medryttaren utan det har sedan i vintras funnits en till, då ägaren inte hunnit med att rida så mycket själv. Nu vill hon dock rida mer själv då hästen rehabats och då behövde hon välja bort en medryttare. Hon valde bort mig eftersom jag ändå ska flytta.

Men hon hade i alla fall inget att klaga på utan hade varit nöjd med att ha mig som medryttare.

Jahopp, så nu har jag alltså ingen häst att rida längre heller :(.

Jag får väl hoppas att jag kan komma igång med att rida hästen som hyresvärden tog hem för några månader sedan men som mest gått i hagen sedan dess. Jag hade ju tänkt ta upp den saken med henne när jag kom hem, men nu är hon bortrest så jag får vänta. Men vis av erfarenheten så vet jag att det kan ta tid innan hon kommer till skott med det. Hon är så konstant uppbokad med en massa saker.

Jag borde nog packa bilen och åka iväg igen. Här hemma är det inte kul alls. Jag går en långpromenad om dagen men i övrigt gör jag ingenting. Idag har jag t.ex. sovit på golvet och när jag vaknade flyttade jag till fåtöljen där jag somnade om. Det är ju ett rätt värdelöst sätt att tillbringa dagarna på.
 

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel
Dagbok Nu har jag ridit fröken frieser en vecka (nästan) i ett sträck för att ägaren varit bortrest. Jag hade kunnat rida även i morgon men...
Svar
0
· Visningar
226
Senast: Magiana
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp