NAF Magick - dålig i magen?

Jofta

Trådstartare
Gav min häst ett mått NAF Magic igår kväll och idag är han lös i magen. Hästen har under våra fyra år tillsammans ALDRIG varit lös i magen och ingenting annat runt honom har ändrats. Någon som varit med om samma? Är det en vanlig reaktion eller borde jag inte ge honom något mer?
 
Jag hade inte hört talas om NAF Magic förut så jag kollade upp det.
Om det överhuvudtaget ska göra någon nytta ska hästen ha brist på magnesium. I lite lätt förklädda ordalag står det på tillverkarens egen hemsida.

Vad där inte står men som är fakta är att om man överdoserar magnesium ger det diarré.
Vet inte om din häst är diagnostiserad med brist på magnesium är den inte det så har den mest troligt nu fått mer än den behöver.
 

Liknande trådar

Foder & Strö Hej, har en häst som är lite dålig i magen från och till. Har gett henne proferm men nu när det börjar ta slut hade jag tänkt köpa in...
Svar
5
· Visningar
625
Senast: lillan222
·
Hästvård Jag behöver lite hjälp med att fundera. I september fick jag en känsla att en av mina hästar mådde dåligt. Det fanns inget mer än...
2 3
Svar
44
· Visningar
6 465
Hundhälsa Hej Min valp på 12 veckor som har varit någorlunda rumsren (ca 0-4 olyckor om dagen), säger alltid till eller så ser man när han behöver...
Svar
4
· Visningar
646
Hästvård Blodklump i bajs Hej! Undrar om någon varit med om liknande. För cirka 6v sedan fick min nordsvensk hästinfluensa vaccin och det drog...
Svar
3
· Visningar
1 001
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp