Masqueradee

Trådstartare
Jag har mest använt Depend's nagellack men jag börjar nu fundera på om jag kanske ska våga mig på att experimentera med andra märken också.
Så, vad brukar ni använda för märke? Finns det något jag bör undvika? Någon speciell färg ni vill rekommendera med tanke på den annalkande julen?
 
Det finns en jättestor tråd som heter Nagellackskonst, där finns det massor av bilder på fina lack! :) Mitt favoritmärke är Mavala, tycker det är prisvärt :) Depend tycker jag är ett av de sämre, det flagnar väldigt fort på mig.

När det gäller röda nyanser gillar jag Mavalas "Moscow".
 
Det är roligt att @Idas tipsar om Mavala som även jag gillar men som jag tycker är underreppresenterat bland nagellacksbloggare. Rätt små, behändiga flaskor för dryga 50-lappen tycker jag är utmärkta. Även Gina Tricot tycker jag har fina, prisvärda lack. :)
Sedan är ju frågan vilken budget man finner lämplig. Jag använer gärna Essie, OPI och China Glaze men de är ju lite dyrare också.
 
Det är roligt att @Idas tipsar om Mavala som även jag gillar men som jag tycker är underreppresenterat bland nagellacksbloggare. Rätt små, behändiga flaskor för dryga 50-lappen tycker jag är utmärkta. Även Gina Tricot tycker jag har fina, prisvärda lack. :)
Sedan är ju frågan vilken budget man finner lämplig. Jag använer gärna Essie, OPI och China Glaze men de är ju lite dyrare också.
Jag håller med! Tycker man hör väldigt lite om Mavala. Essie och OPI är väl mest "inne" vad jag har sett.

Räknar man på pris/ml så är Essie och Mavala nästan lika dyra (45 kr/5 ml respektive 129 kr/13,5 ml) men det jag gillar med Mavala är just att det är en mindre flaska. Lacket hinner inte bli dåligt och man slipper köpa en stor flaska av ett lack man kanske tröttnar på efter ett par gånger! :)
 
Jag har mest använt Depend's nagellack men jag börjar nu fundera på om jag kanske ska våga mig på att experimentera med andra märken också.
Så, vad brukar ni använda för märke? Finns det något jag bör undvika? Någon speciell färg ni vill rekommendera med tanke på den annalkande julen?

OPI är min personliga favorit men har en vän som är väldigt förlust i ESSIE också! :)
 
Jag använder mest OPI och Isadora, dessa två sitter kvar längst på mina naglar (som är väldigt tunna och sköra). Blev väldigt sugen på att prova Mavala efter att ha läst inläggen här, har alltid trott att det är ett väldigt "b-märke".
 
Vilka lack det än gäller är de i regel väldigt mycket billigare att beställa från nätet. Kan rekommendera att beställa Opi & Essie på Nailsupplies. :)
 
Vilka lack det än gäller är de i regel väldigt mycket billigare att beställa från nätet. Kan rekommendera att beställa Opi & Essie på Nailsupplies. :)
Men hur lyckas du få frakten rimlig? Har suttit flera gånger med korgen full och sen blir frakten aldrig mindre än typ 50 dollar? :(
Och de verkar inte ha nån deal att det blir billigare/gratis om en handlar över en viss summa, då hade en ju åtminstone kunnat hitta någon att sambeställa med...

Mvh smått bitter eftersom där finns så många fina lack jag vill ge mig själv i julklapp :p
 
Men hur lyckas du få frakten rimlig? Har suttit flera gånger med korgen full och sen blir frakten aldrig mindre än typ 50 dollar? :(
Och de verkar inte ha nån deal att det blir billigare/gratis om en handlar över en viss summa, då hade en ju åtminstone kunnat hitta någon att sambeställa med...

Mvh smått bitter eftersom där finns så många fina lack jag vill ge mig själv i julklapp :p

Faktiskt aldrig beställt själv, men alla bloggare gör ju det. Testat beställa nio lack? Det är vad som får plats i en Flatrate som ska va det billigaste. :)
 

Liknande trådar

Kläder & Bli fin Jag har funderat mycket på vad min sambo ska få i julklapp. Han ligger troligtvis någonstans på autismspektrat och får sensory issues av...
Svar
12
· Visningar
1 266
Senast: Sassy
·
Fritid Dottern tycker om målarböcker, och har kommit fram till att hon trivs bäst med tuschpennor. Just nu ritar hon mest med pennor som är...
Svar
16
· Visningar
1 380
Senast: monster1
·
IT & mobiler Har en pocketbook touch HD 3 och ska byta läsplatta då den börjar bli svår att ladda och knappen som man sätter på den med behöver...
Svar
0
· Visningar
282
Kropp & Själ Jag började med minipiller, Azalia, när mensen kom igång efter Marodören för ca 6 veckor sedan och jag mår så skrutt. Huvudvärk...
Svar
4
· Visningar
525
Senast: bumpo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Att bjuda någon?
  • Vad gör vi? Del CXCV
  • Inredningstips kök

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp