Nagellackskonst! *Bildtråd*

Sv: Nagellackskonst! *Bildtråd*

Jag köpte Loreals lack too dimensional i Gold Dust-serien. Och jag ÄLSKAR det! :love:

Funderar ang detta med gellack,, om det skulle funka som baslack för att skydda mina akrylnaglar mot remover?

Det gör det säkert! På salongen där jag praktiserar så använder vi ofta en typ av gellack (Shellac) på kunder med material på naglarna. De som vill ha enfärgade, vill säga. :)
Så länge man använder acetonfri remover så går det. Det ska väl även finnas remover speciellt för konstgjorda naglar?
Jag har provat det en del, både på mig själv och på mina försökskaniner och jag tycker det funkar utmärkt att måla över det. Själv har jag ofta Shellac som förstärkning på min naturliga nagel och när jag tröttnat på färgen (efter typ 2-3 dagar :angel:) så målar jag över med vanligt nagellack och då sitter det lääänge. Sist jag gjorde så var på nyårsafton när jag målade det där silvriga med lila glitter och det sitter fortfarande!

*halvt kl*

... Och nu börjar det släppa lite och jag har beslutsångest angående färg och eventuella dekorationer! Någon som har ett bra förslag? ;) Jag har nog de flesta färger och mängder med glitter, stenar och såklart akrylfärg att måla dekorationer med. :)

Igår införskaffade jag några tavelhyllor som ska upp på gaveln på min bokhylla så dit ska mina nagellack få flytta om ett tag. Ska bli så skönt att få upp dem ur den stora lådan de bor i nu.

Även acitonfri remover tycker jag förstör ytan på mina akrylnaglar..
Så tänkte ha ett clear gellack som baslack... borde funka?

Ok. Har du testat sådan som står att den är för lösnaglar/konstgjorda naglar? Men som sagt, gellack funkar bra som skydd på akryl. :)

Jo men det kanske finns märken andra märkt funkar?
Tips på removers till lösnaglar som inte löser/luckrar upp akrylen?

Det enda jag kommer på såhär på rak arm är Depend. Flaskan med rött på. Sen hittade jag lite tips på nätet, men jag vet inte om jag får länka till den här så jag skickar ett PM till dig istället. :)

Ja, det är Rockstar. :) Inte så rockigt kanske enligt mig, men det glittrar så jag är nöjd! ;)

Ok. Jag ska leta runt lite och se om jag hittar något som rekommenderas av andra. :)

*kl*

Kom på att jag inte använt mina "flakie-lack" på länge, så det fick bli ett av dem.

IMG_1468.jpg

IMG_1474.jpg

Jag ber om ursäkt för lite kladd (varför kladdar jag bara med mörka lack som syns? Men jag var inte kompis med penseln idag) och extremt torr hud! :o

Jag har använt:
LCN 'SOS Repair' (underlack)
Essie 'Midnight cami'
Zoya 'Maisie'
Seche Vite

Jag älskar hur flakie-lacken skiftar färg beroende på hur ljuset faller på dem! :love:
'Maisie' skiftar då mellan grönt och blått. Jag har även ett till, Zoya 'Chloe', som är multifärgat med rosaaktig bas.

Jättesnyggt ju! Lack som skiftar mellan grönt och blått är väldigt fint tycker jag. Spännande när det är i form av "flakies" (haha ^^).

Mina helgnaglar fick bli blå med glitter i topparna. Ser bättre ut på håll, då glittrar det fint. :)

16h10mp.jpg

Snyggt! :)

Kl

Jag har gellack på naglarna nu vilket hållt fint sen i måndags. Börjar dock tröttna på färgen och är lite sugen på att göra glittriga tippar jag med. Dock vill jag helst ta bort glittret med foliemetoden och i så fall lär ju gellacket luckras upp också... Vill inte ha glitter på nya jobbet i veckan, annars kunde det ju suttit. I - landsproblem, helt klart. Haha.

Funderar på att måla över med Sleeping Palace som kom i veckan. Så jävla apfint.

Jag veeet. Har suktat efter det i flera månader och nu skulle jag ändå beställa annat från Edgy Polish så tja, det fick åka med... Haha.
Har ändå lila(såklart!) gellack på mig nu, så det lär gå fint att måla över :D

Ska tydligen vara en one coater också. Gilla!

Mm. Jag älskar det på andra, så jag hoppas jag blir lika förtjust själv :D
Har typ bara hört gott om A Englands lack, så jag tror inte jag blir besviken. :)

kl

Kolla, kolla, kolla!!! massor med OPI! :bump:

xida_2638.jpg

Bakre raden, från vänster:
OPI Push and Shove (Gwen Stefani)
OPI Magazine Cover Mouse (Couture de Minnie collection)
OPI Extravagance (Designer series)
OPI It’s My Year (Miss Universe collection)
OPI Purple With A Purpose (Brights collection)

Liggande, från vänster (dom fick jag med gratis):
OPI Chip Skip
OPI Lay Down That Base

WOW så himla läckra!! Tvåan från höger ser riiiktigt fin ut! :D Vad gick det på nu då allt som allt? :)

Nu har jag fixat bild på de andra tre lacken (ur samma beställning)

xida_2643.jpg

China Glaze When Stars Collide (Hologlam collection)
Orly Miss Conduct (Naughty or Nice collection)
China Glaze Dorothy Who (Wizard of Ooh Ahz collection)

Alla lacken + massa lösögonfransar, lim och nagelfolie hamnade på ca 670kr. Rena fyndet!

Liknande trådar

Hemmet Vi har en liten gästtoa i hallen. Så liten att du just så pass får plats med en toalett och om du sträcker dig fram när du sitter på...
Svar
9
· Visningar
324
Senast: Sar
·
Kropp & Själ ...Men inte direkt överlevnad. Okej en konstig trådstart. Men såhär är det. Mitt arbete måste plötsligt varsla. De sa att 5.5 tjänster... 2
Svar
29
· Visningar
3 218
Senast: Twihard
·
Kropp & Själ Det här kan vara ett känsligt ämne för vissa, men jag känner att jag behöver prata om det här och kanske få några kloka ord/råd... För...
Svar
2
· Visningar
861
Senast: miumiu
·
Kropp & Själ Egentligen har jag ett fantastiskt bra liv. Jag älskar mitt lilla hus, jag älskar mitt yrkesval, jag har bra kollegor och en bra chef... 2 3
Svar
42
· Visningar
3 096
Senast: Thaliaste
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka