Nagellackskonst! *Bildtråd*

Sv: Nagellackskonst! *Bildtråd*

*kl*

Har inte alls varit mycket målande för mig de senaste dagarna, och det behövdes verkligen nytt lack idag.. Men kände för något lättburet, så det blev.. kosackmössor? :P (Lacket är svart, ser dock lite grönt ut på min skärm)

mwa0cx.jpg

Håller med om detta, minus Color Club som jag aldrig prövat. Har dock inte många nagellack av China Glaze och OPI p.g.a. priset, men det ska bli fler nu när Buke lärt mig att man kan köpa dem ganska billigt också!

Ja tycker O.P.I s lack skiljer sig väldigt mycket i konsistensen mellan olika färger. Tex så tycker jag inte alls om det vita lacket som är svårt att få jämnt. Men har ett barbierosa som är helt underbart att måla med, lagomt flytande (inte segt) och täcker ändå sjukt bra på bara ett lager. !

Någon annan som tycker samma som mig?

Tackar för tipset, kanske dags och prova då! Men behöver man vara rädd för fejkprodukter på ebay, som vid smink o.s.v.?

Jag tycker alla märken skiljer sig beroende på vilken färg det är, överlag tycker jag vita/väldigt ljusa lack är väldigt svåra att få jämna medan röda/rosa färger generellt är väldigt lättmålade. Jag tror att det är svårt att få till samma formula i alla färger...

Jag har inte stött på några fejklack vad jag vet.
Brukar beställa från samma säljare varje gång numera. Annars kollar jag alltid omdömen, att dom har många sådana och en hög procent nöjda kunder.

Tycker att det är så bland alla märken. Har ett ljusgult från China Glaze som är helt hopplöst, medan nästan alla andra jag har därifrån är hur trevliga som helst att använda :)

Dagens

140217-klor_zpsa6e1d5b8.jpg

Underlack - maybelline 46
Glitterflaglack - Loréal 842

Ska ta bort "spillet" och lägga på ett lager topplack och sen är det klart :)

KL

Detta är sista veckan jag får ha långa + färgade naglar. Sedan måste jag gå kortklippt och utan lack i fem veckor :cry:

Så, vad ska jag förädla naglarna med för konst? Har i stort sett regnbågens alla färger + glitterlack!

Så här ser mina ut nu, kassa bilder men skit i det.. :p
CAM00647_zps470eeef2.jpg

CAM00652_zpsf213d439.jpg

Det glittrar mer irl, i regnbågens alla färger!

Det blåa är essie lots of lux, strukturlack :love:
Det svarta är Isadora gothic black :love:

Åh nej! Jag hade inte överlevt med korta och omålade naglar så länge... Du får ta något riktigt färgstarkt och glittrigt!

*kl*

Inget pris i nagelkonsttävlingen... Men såg i efterhand att vissa skickat in flera bidrag, vilket jag tyckte var lite skumt. Nästa tävling kanske jag får skicka in femtielva bidrag för att få större chans att vinna. Gratis nagellack är ju alltid trevligt liksom... ;)

Jo det är ju både på gott och ont det där, hade dock gärna fått hålla sig några dagar längre.. Men då har man ju en anledning o byta färg ofta å andra sidan:p

Tack för gratulationen:)

Det är lite vad jag känner också!! :nailbiting:

Nu ska jag snart gå och lägga mig så får lacka i morgon. Ska göra något riktigt festligt! :D

kl

Nu har jag tappat bort min nagelklippare :( (gjorde mig ledsnare än både mobil och ipod som försvann samtidigt haha). Och eftersom ingen klippare kan mäta sig med den, är det väl nu dags att införskaffa en nagelfil. Men vilken? Sort? Märke? Typ? Ungefärligt pris?

Alla tips mottages tacksamt, jag är newbie! :D

Efter att ha envisats med alla-möjliga-jävla-filar har jag nu en glasfiberfil, kostade typ 65:- på ICA Maxi. Sjukt värt det! Det blir mycket finare kanter på naglarna än med någon annan fil. Dessvärre hade jag av min första då jag råkade böja den (hade den visst i fickan när jag skulle kratsa hovarna :angel: ) så jag fick köpa en ny. Men om man bara inte förvarar den i just fickan när man kratsar hovarna så är den skitbra :D

KL

Jag har tidigare typ aldrig använt nagellack men nu har jag sen typ julen haft naglarna målade regelbundet. Upplever att de känns extremt tunna och mjuka när jag tar bort nagellacket. Är det för att det sliter på naglarna att vara målade/när nagellacket tas bort eller är det att jag blivit van vid att naglarna känns hårdare när de är målade?

Glasfil från Depend har jag, vad den kostade kommer jag inte ihåg.. :p
Men bästa som finns enligt mig!

+ LV

Glasfil it is alltså! Stämmer ju överens med det lilla jag snappat upp innan, lövly :)

Åh jag gillar verkligen lack som har färg/glitter längst ut men typ genomskinligt längst in det blir så himla snyggt :)

här är mina senaste försök, de håller inte så länge dock för tack vare överlacket så försvinner det i stora bitar :(

IMG_20140218_210943.jpg

IMG_20140216_000500.jpg

Kl

Kapat naglarna rejält då en nagel på andra handen gått av helt :(
Men här har vi iaf en orange skönhet :)
Försök att inte titta allt för noga på ringfingernageln bara :p

Liknande trådar

Hemmet Vi har en liten gästtoa i hallen. Så liten att du just så pass får plats med en toalett och om du sträcker dig fram när du sitter på...
Svar
9
· Visningar
363
Senast: Sar
·
Kropp & Själ ...Men inte direkt överlevnad. Okej en konstig trådstart. Men såhär är det. Mitt arbete måste plötsligt varsla. De sa att 5.5 tjänster... 2
Svar
29
· Visningar
3 289
Senast: Twihard
·
Kropp & Själ Det här kan vara ett känsligt ämne för vissa, men jag känner att jag behöver prata om det här och kanske få några kloka ord/råd... För...
Svar
2
· Visningar
869
Senast: miumiu
·
Kropp & Själ Egentligen har jag ett fantastiskt bra liv. Jag älskar mitt lilla hus, jag älskar mitt yrkesval, jag har bra kollegor och en bra chef... 2 3
Svar
42
· Visningar
3 207
Senast: Thaliaste
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Lekstuga
  • Tandfen utan kontanter
  • Pluggtråden

Hund, Katt, Andra Djur