Hur får du folien att fastna? Bara det klistret som är på själva folien räcker inte för mig..![]()
Provar ny folie idag. Plåstret ger verkligen manikyren det lilla extra, tycker ni inte?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Hur får du folien att fastna? Bara det klistret som är på själva folien räcker inte för mig..![]()
Provar ny folie idag. Plåstret ger verkligen manikyren det lilla extra, tycker ni inte?
Det är inte klister på folie. Använder du nåt med klister på från början så är det inte folie du använder.Hur får du folien att fastna? Bara det klistret som är på själva folien räcker inte för mig..
så snyggt!Sv: Nagellackskonst! *Bildtråd*
Ja! En tråd för mig! Jag är en nagelnörd som arbetstränar på en nagelsalong några timmar i veckan. Målet är att bli pigg nog att orka gå en utbildning och sedan jobba med detta.
Några exempel:
![]()
![]()
![]()
(sorry för dålig bildkvalité på den...)![]()
Jag har maaaassor med fler bilder på olika saker jag målat, så jag lär nog återvända till denna tråd och bildbomba den flera gånger.![]()
Kan inte hjälpa dig med din gråta men gud så snygga naglarna vart! Vart köper man sånt och hur gör man?![]()
Jag testade chromepulver idag, på vanligt nagellack. Det funkade som synes, men fingrarna var helt vidriga att försöka få rena. Någon som pysslar med pulver och har tips för att undvika få silverfingrar (och ansikte, soffa, hund)?
Sök på mirrorlack, eller mirrorpolish. Är egentligen till gelnaglar, men jag gjorde med vanligt lack. Köpt mina på Ebay för 7-8 kr burken. Men det är tamefasen pulver överallt!Kan inte hjälpa dig med din gråta men gud så snygga naglarna vart! Vart köper man sånt och hur gör man?![]()
Jag är nyfiken på det där med folieHur fäster en det på nageln?
ändrat: såg att svaret stod några inlägg längre upp
Är det någon som kan tipsa om ett vettigt lim för folie![]()
Jag har ofta olika färg för på tånaglarna håller det alltid länge för mig och jag orkar inte göra om båda lika ofta.Behöver åsikter - tycker ni att det är fult o måla tånaglarna i en annan färg än fingernaglarna?
finns det några otalade regler kring detta?
Jag säger samma som @Malin_L! Ska jag vara riktigt fin och ha mycket sandaler eller liknande (typ sommarbröllop eller utlandssemester) händer det att jag anstränger mig och fixar samma på båda, men oftast bryr jag mig inte om det faktiskt.Behöver åsikter - tycker ni att det är fult o måla tånaglarna i en annan färg än fingernaglarna?
finns det några otalade regler kring detta?
Ska åka utomlands två veckor och gå i sandaler o bada. kanske borde anstränga mig lite endå o köra samma på bådaJag säger samma som @Malin_L! Ska jag vara riktigt fin och ha mycket sandaler eller liknande (typ sommarbröllop eller utlandssemester) händer det att jag anstränger mig och fixar samma på båda, men oftast bryr jag mig inte om det faktiskt.