Någon duktig på ps?

Julienne

Trådstartare
Jag tänkte se om här finns någon som är duktig på typ photoshop och har tråkigt och som skulle vilja testa redigera en bild åt mig? :d

Har fått en sån fin bild på min vovve men tyvärr satt hon i bilburen så gallret är ivägen och förstör bilden :(

Hoppas nån vill hjälpa lilla mig :D

Sv: Någon duktig på ps?

Det är nästintill omöjligt att få den bilden att bli bra tyvärr.. :( Gallret täcker för stora och vitala delar för att det ska gå att få trovärdigt.

Kunde inte låta bli att slänga ihop ett litet försök bara för att det är kul.

Inte helt perfekt men det är bara ett försök och jag är för lat för att göra det perfekt, haha. :P
Så du får nöja dig med detta halvdana försök tills någon åstadkommit något bättre.

Använda Adobe Photoshop CS5. :)

buke10.jpg

Som någon nämnde tidigare så är det svårt att få det verklighetstroget och jag är en slarver. ;)

ts har nog glömt denna tråden :P ska kanske skicka ett pm för att få tillgång till originalet :P

Har gjort ett försök med den bilden från denna tråd. minimal men den duger om man ska ha den på nätet :) ska se om jag kan slänga in den här :)

Tack! tycker det själv även om jag kan se några små missar nu efteråt ^^ men med liknande bilder kan man sitta i flera dagar om man vill

Det verkar inte bättre och din bild blev grym :up:, du har inga grovmissar som min slarvbild har i alla fall, hehehe. :P

det gäller att vara noga och arbeta med små penslar, klippa och klistra.. ja man hittar på sina egna trix :P som jag gör kanske inte någon annan skulle göra :P

orkar inte räkna men man ser hur lång tid det tog om man kollar inlägg 8 och 9 :)

så får man hoppas att ts känner igen sin hund i bilden annars får man ändra lite, gallret kanske gömde någon liten fläck eller liknande som gör hunden till den hunden lixom :P

Senast ändrad:

Precis, använder du dig av ritbord eller kör du enbart med datormus? Har du lärt dig via hobby eller något annat? Nu är jag frågvis och nyfiken. :P
Själv är jag lite självlärd och lite fått lära mig i skolan.

Finns det något du är extra stolt över att ha skapat/redigerat med ps? :)

Datormus. Har aldrig testat ett ritbord, skulle nog känna mig helt lost med ett ritbord. Men det är väl övning som gäller hehe.

Är mest självlärd. Man lär sig nått nytt hela tiden och nya tekniker :p har suttit vid photoshop sen 2005 tror jag det var...

Ja jag har nått som jag gillar skarpt. Sitter dock vid mobilen nu.. tror ej jag har det i mobilen. Annars kan jag slänga ut en bild senare då jag har tillgång till dator :) har du nått?

Hittade bilderna på min blogg (som är lösenordsskyddad för att jag ej bloggar mer)
dsc_00065-sign_157142198_527d5ddeddf2b33f544a5c11.jpg

david-spooky_508c5a87e087c3793df49498_527d5debddf2b32ac280a597.jpg

Vilka coola bilder :up:, jag tror inte jag gjort någon riktigt fotomanipulation än. Redigerar mest bilder än så länge.

1383913_646234372074079_1422172971_n.jpg

4a5b099caf187db56c580203642ad550-d3kyfoz.jpg

Vet jag hade planerat att göra en fotomanipulation för att testa, men det har inte riktigt blivit av än. Jag använder mig av ett ritbord ibland, t ex när jag vill lägga en lagermask och markeringen inte gör sitt.

Har ju hänt att jag använt ps att måla med också. :rofl:

9c7ab90689c7f31b0b48ff51b6d5ffd8-d532pzw.jpg

Liknande trådar

R
Hundavel & Ras Jag tycker också att det låter som att en käck utställnings/sällskspsavlad labbe skulle kunna passa din vän bra :) Kanske att det går... 2
Svar
36
· Visningar
1 899
Senast: ildiko
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka... 2
Svar
27
· Visningar
6 875
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett... 7 8 9
Svar
179
· Visningar
29 530
Senast: lizzie
·
L
  • Artikel Artikel
Dagbok Hej ❤️ Jag vill bara skriva god jul till alla er här! Jag hoppas att ni har en jätte bra jul helg o avsett ifall ni firar själva eller... 2 3
Svar
41
· Visningar
5 004

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka