Någon 'foderexpert' inne?

C

cerrox

Dom flesta här vet nog vilka problem jag har haft med min katt under hans sjukdomstid. Dock är det jätte bra nu, jag är sååå lycklig!!! :)

:bump:

Katten min har ju varit inlagd i mitten på mars i 2 omgångar på knappt 2 veckor för urinsten, jag mådde så dåligt den tiden då för hur jag skulle klara det ekonomiskt & det kändes som om vi kämpade mellan liv & död där ett tag, jag visste inte om jag gjorde rätt som kämpade för att han skulle bli frisk, det kändes som att han aldrig skulle bli det. Han hade det sååå kämpigt, dessa sjukhusvistelse med massa spolningar, operationer, kateter, massa mediciner osv osv. Han har haft så dålig aptit, druckit dåligt, varit riktigt mager(!), kissat ner hela huset osv osv.

Vi kastrerade, id-märkte, vaccinerade honom för en månad sedan, men likt förbannat kissade han inne & jag va så ledsen. Köpte feliway-dosan & spray osv. Men inget hjälpte! Så såg jag lite rosafärgat i urinen, han verkade ha lite små ont! In till veterinären igen, då hade han en infektion, fick medicin igen! Jag mådde sååå dåligt för att han skulle ha det så kämpigt hela tiden!

Men nu har det vänt!!!! :bump: Han mår så bra!! Han har inte kissat inne på 2 veckor nu, gått upp i vikt, äter & dricker bra!! Har blivit så tillgiven & kelen, helt otroligt!!!! Jag rastar honom i koppel flera gånger ute per dag, varje kväll leker vi på baksidan av huset & han älskar livet!!!! :love: Han busar & leker hela tiden!! :bump: Jag är sååå glad nu!!!! :banana:

Men nu över till det jag funderade på. Han äter just nu Royal Canin Urinary, han älskar :love: det! Sedan får han även Hills s/d, men det har veterinären sagt att vi ska byta till c/d, men nu är det så att han älskar RC överlägset mer, men han äter ju Hills också, men RC är #1. Vad är det egentligen för skillnad på RC & Hills? För/nackdelar? Han kommer alltid att få äta något foder som förhindrar uppkomsten av urinsten. Vad tycker ni? Ska jag satsa på RC eller Hills eller spelar det ingen större roll?

Såå glad!!!!!! :banana: :bump: :banana: :bump: :banana:
 
Sv: Någon 'foderexpert' inne?

15 tittar, men ingen som har något svar!??
 
Sv: Någon 'foderexpert' inne?

Glad för din skull kissen har blivit frisk! :banana:

Men något råd angående foder kan jag tyvärr inte ge, jag hör ju till dem som förespråkar blötmat och barf-liknande kost...

Hoppas du får svar från någon bättre insatt. :)
 
Sv: Någon 'foderexpert' inne?

Båda fodren är förebyggande, om nåt är bättre än det andra vet jag inte.
Min urinstenskatt föredrar också RC men jag har även Hills w/d.
 
Sv: Någon 'foderexpert' inne?

Kanske lika bra att fortsätta köra med både Hills, fast c/d & RC!! :d
 

Liknande trådar

Hästvård Vill börja med att jag ska ringa veterinär idag. I våras hade min häst en tydlig beteendeförändring. Hon mådde dåligt och hon visade...
2
Svar
27
· Visningar
3 175
Senast: Twihard
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
3 391
Övr. Hund Igår var nog den värsta dagen i mitt liv, min älskade hund som varit sjuk under en längre period blev plötsligt akut dålig. Det började...
Svar
5
· Visningar
2 692
Senast: Kilauea
·
Hundhälsa Hej! Jag ska försöka göra en lång historia kort... min hund på 1.5 år blev sjuk i akut pankreatit i början av april. Han blev inlagd...
Svar
2
· Visningar
2 371
Senast: niardasp
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Svarstid kvarka?
  • Ridskoleryttare
  • Lön - hovslagare??

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp