Någon här som har Teuto**a barnvagn?

Status
Stängd för vidare inlägg.
N

Nordstjernan

Hej! Undrar om någon här har erfarenhet av Teuto**a barnvagn och har någon åsikt om de är bra? Är de värda sitt pris? Fördelar/nackdelar? Någon särskild modell senaste 3-4 åren som är bra?

Måste köpa ny vagn nu eftersom det gamla underredet på Emmalj***an fungerar som vedkorgsinrullare (!), och tyngden har varit så massiv att jag inte vågar sätta någon nyfödd på det underredet mer... :crazy:
 
Sv: Någon här som har Teuto**a barnvagn?

Min åsikt är att ingen vagn är värd sitt pris :crazy: En ny barnvagn är som en ny bil fast ännu värre, den halverar sitt värde bara den rullar ut från affären :cool:

Jag har gamla stadiga mycket begagnade vagnar med såna där stora vita hjul utan luft. Brio i 25-årsåldern som liggvagn och Emmaljunga sittvagn, lite nyare. Prisklass gratis.. (iofs prisvärt!!)

Nu har jag köpt en halvny typ 5 år gammal men nästan oanvänd syskonvagn. Efter att ha sonderat marknaden kom jag fram till att ORA var mycket mer prisvärd på andrahandsmarknaden (och praktisk, den är vändbar och lätthanterlig) än de "stora" märkena.

Urpraktiskt att få plats med båda ungarna när man är ute på mer civiliserade stadsrundor och man kan *spänna fast* tre-åringen :D :angel:

Mitt bästa tips är att leta på lokala annonsmarknader och blocket!
 
Sv: Någon här som har Teuto**a barnvagn?

Hur i helsicke får du treåringen att sitta stilla i vagnen? Jag har funderat på en syskonvagn men insett att eftersom hon vägrar att åka vagn redan i dagsläget så är det nog ingen större chans att hon tänker åka vagn i sommar... Hon ska gå själv, punkt slut... Den enda gång man kan få henne att åka vagn är om man är på trav... Då är hon lite rädd för hästarna så hon sitter i vagnen för det är säkrast... :angel:

Nåja, jag skulle som silverkedjan rekomendera att kolla blocket och era tidningar, för det säljs många nästan nya vagnar för långt under halva priset... Ang teuto**a har jag bara sett någon och för mig har de varit för låga för att vara bekvämma men det är ju olika från person till person... ;)
 
Sv: Någon här som har Teuto**a barnvagn?

Snurrfian skrev:
Hur i helsicke får du treåringen att sitta stilla i vagnen?

Jag har övat i två år på den bakåtvända bilbarnstolen ;) :banana:

Och så är det förstås så att om BEBISEN ska åka vagn så blir det mycket mer intressant att också göra det.

Vidar har inte heller åkt egen vagn på evigheter...

Men det funkar faktiskt när han är trött och vi går långt, hittills iaf.

Det är väl ingen slump att många syskonvagnar säljs nästan helt oanvända :D :D

Kan du låna av någon innan du köper?
 
Sv: Någon här som har Teuto**a barnvagn?

:rofl:
Så trodde jag det skulle bli med min 1½ åring när lillebror kom men inte då. Han vägrade åka vagn i alla fall så jag har nu en nästan oanvänd tvillingvagn ståendes. Iofs köpte jag den beg. men ändå.

Oftast så var dte ändå bara bäbis som åkte i den så när bäbis var 3 månader plockade jag fram enkelvagnen igen.
 
Sv: Någon här som har Teuto**a barnvagn?

Jodå jag har flera jag kan låna av så det blir nog inte att införskaffa någon alls... ;) Om vi skulle behöva en tvillingvagn så har vi minst ett par kompisar som brukar låna våran resesäng som vi kan "kräva" igen lite på... ;) Skämt åsido, jag har redan blivit lovad deras babyskydd innan de ens visste om att jag var gravid... De fick köpa loss den hel ny när deras minsta föddes, och de slutade hyra ut på BB. Så de har nog inga som helst problem att låna ut vagnen åt oss om vi skulle behöva...
 
Sv: Någon här som har Teuto**a barnvagn?

Jag har aldrig haft en teutonia, men de verkar bra. Tidningen Vi Föräldrar har för ett tag sedan testat olika vagnar, det kan vara bra läsning innan man bestämmer sig helt. Jag har bara haft Emmaljunga och Brio, men jag är mest nöjd med Emmaljungan. Jag tycker att de är värda sitt pris, tror de är lite billigare än brion.
 
Sv: Någon här som har Teuto**a barnvagn?

Jag har en Teutonia Mistral Sport. Jag valde den eftersom det var den enda vagn som inte var svart eller grå och som jag kunde få på en månad eftersom jag var sent ute. Min är rödblå.
Fördelarna skulle vara att den var lätt och rätt liten.
Men faktiskt, jag ångrar köpet. Det är alldeles för liten korg att ställa matkassar under. Eftersom min bebis visade sig ha höftledsluxation och ligger i skena o byxa som håller ut låren som ett: T, så är vagnen för smal. :crazy:
Det var ett impulsköp då min kompis intalade mig att det inte gick att använda den 13 år gamla Brio-vagnen, som jag egentligen tänkt, när jag nu inte precis är purung. Det skulle se patetiskt ut.
Mitt råd är alltså inte att köpa en ny Teutonia mistral sport ialla fall. ....om du nu inte vill köpa min förstås..... :angel:
 
Sv: Någon här som har Teuto**a barnvagn?

Vaddå patetisk :angel:

PRAKTISK, menar du :idea:

Tim
(42 med barnvagn i nästan samma modell som hon själv låg i som bebis...)
 
Sv: Någon här som har Teuto**a barnvagn?

Jag har en Teutonia Mistral, det var en av få vagnar som fick plats i min bil utan föreående demontering, den rekommenderas alltså om du ofta åker bil och måste ta med dig vagnen.

Jag är rätt nöjd med den, men den har ett par nackdelar, varukorgen är som sagt rätt liten, det finns inget naturligt ställa att ta tag i framkant, vilket kan ställa till lite problem om man behöver hjälp på och av bussar och tåg.

Jag har hört många som beställt sina Teutonior på nätet från Tyskland, det är lite billigare än att köpa vagn hemma, om man vill köpa en helt ny.
 
Sv: Någon här som har Teuto**a barnvagn?

OM du köper beg. kolla noga så att alla nitar i underedet mår bra samt att "krysset" inte lossnat från hjuldelen, det har hänt på vår Emmaljunga efter 3 barn (ser väldigt osliten ut för övrigt)
Konstigt nog så sitter Tobias gärna i syskonvagnen brevid lillebror, men den är naturligtvis framåtvänd :p
 
Sv: Någon här som har Teuto**a barnvagn?

Ja, ska jag vara ärlig så hade jag nog hellre haft den äldre vagnen nu med dess fördelar. Dessvärre är ena hjulet skevt och måste justeras i så fall.
Det är nästan mer patetiskt att köra omkring i en teutonia mistral sport som är för trång för bebisen och för opraktisk för mig. :smirk: Så är livet ibland.
 
Sv: Någon här som har Teuto**a barnvagn?

Vi har en Teutonia och att vi valde den var för att den var nättast. Övriga vagnar i affären var för stora för bagageutrymmet i vår bil.

Men särskilt nöjd med den är jag inte. Nästan omedelbart efter köpet var det en sprint som lossnade. Sen är ventilerna på hjulen helt felplacerade så det var eländigt att försöka pumpa luft i dem.

Har haft punktering flera gånger på denna vagn, trots byte av innerslangar och ventiler.
 
Trehjulig vagn då?

Tack för alla svar!
Någon som haft/har en trehjulig vagn, typ Maxi Taxi? Är den stadig nog? Rymlig?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Hej gänget! Jag är förkyld och har för mkt tid och därför passar jag på att ställa en fråga /göra em tråd 🤣. Som några vet så skaffade...
2
Svar
26
· Visningar
3 965
Skola & Jobb Jag har absolut ingen att prata med om detta. Satt och googlade "karriärrådgivning" och kände att jag kanske ska betala för det (så...
2
Svar
22
· Visningar
3 732
Utrustning Hej! Har nu provat en del Teknasadlar och fastnat för Tekna dressyr A-line vilken passar bra. Jag provade en sadel som var ca 4 år...
Svar
6
· Visningar
4 240
Senast: Jolo
·
Hästvård Hejsan, Kommer med stor sannolikhet att kunna köpa min första häst ganska snart, och allteftersom det stundande köpet blir alltmer...
Svar
7
· Visningar
1 575
Senast: Reville
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp