Någon med en rejäl piska?

• Hemmet
  • Trådstartare Trådstartare JumpForMyLove
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 18
  • Visningar Visningar 1 224
J

JumpForMyLove

Behöver någon som går bakom mig och piskar mig till att städa. Har just nu en djup svacka pga medicinska skäl och tråkiga besked och hemmet förfaller runt mig och jag vill ha rent och i ordning :( Skäms över mitt hem vilket får mig att må ÄNNU sämre och då sjunker viljan mer. Dvs nergående spiral.. hjälp.. jävla moment 22!

Sv: Någon med en rejäl piska?

Inte piskan, men sätt upp en belöning för dig själv. Och gör ETT rum i taget. Sen tar du golven när du är färdig med allt, och då bör hela rasket vara tiptop.

För mig brukar blotta tanken på "allt" vara det som bromsar. Mindre delar är lättare att fixa, och så känner man att man städat i allafall något rum.

Att se över förvaring brukar också förenklar inför nästa gång, så att det inte är överfullt överallt.

Det vi gör. Tar ett rum i taget men är så mycket i varje rum så man får typ.. fnatt efter fem minuter för man inte ens börjar se skillnad :(

KILL YOUR DARLINGS som Terence Conran säger.
Kanske inte allt skall vara kvar?! ;)
... att kasta går fort ...

Moaha *klurar* Njae.. barnen vill nog ha sina leksaker och kläder ;) och räkningar tycker de man bör ha kvar har jag hört

MEN disken är diskad OCH bänken nästen skinande inkl spisen *dansar liten segerdans och ignorerar resten av de 138 kvadraten* ;)

Nu ska jag fira med att laga mat.. och diska efteråt ;)

Härligt att du fått gjort köket, tala om för dig hur duktig du varit och sträck på dig. När jag känner som du så brukar jag sätta på någon musik med mycket tryck i, på något vis går det lättare att städa då. Men nu vet jag ju inte vilka medicinska skäl du har så det kanske inte fungerar.

Vi kör schlagerkanalen ;) Bara sjunga och dansa med. Ska göra klart köket efter vi ätit. Familjen är snart hemma igen så då ska vi äta sen fortsätter jag :D

Så bra :)
Några kvadrat färre att "onda" sig över ...

Blev dock ingen fortsättning.. åt mig mätt och trött ;)

Har ingen piska... men en utmaning. Jag har själv bestämt att jag ska storstäda hela huset den här veckan. Har gjort en lista och prickar av efter hand. Gör en egen lista så kan vi se vem som bockar av sina först! :bump:

Övervåning Klart under onsdagen
  • Dammsuga samtliga rum (3+hall)
    [*]Damma + dammtorka
    [*]Häng gardiner i stora rummet
    [*]Städa toaletten
    [*]Byt lakan
    [*]Dammsug + torka trappan

Mellanvåning
  • Plocka + dammtorka (3 rum)
  • dammsug
  • torka golv
  • städa toalett
  • Släng sortering (papper, metall osv)

Källarvåning
  • Sortera tvättstuga
  • Städa snickarvrån
  • Dammsug samtliga utrymmen
  • Torka trappa

Jahapp... bara att sätta igång... Ready steady go?

Allt fetat är klart...

Dammsuga samtliga rum (3+hall)
Damma + dammtorka
Häng gardiner i stora rummet
Städa toaletten
Byt lakan
Dammsug + torka trappan

Mellanvåning
Plocka + dammtorka (3 rum)
dammsug
torka golv
städa toalett
Släng sortering (papper, metall osv)

Källarvåning
Sortera tvättstuga
Städa snickarvrån
Dammsug samtliga utrymmen
Torka trappa

Du ligger efter :angel: :D

Dammsuga samtliga rum (3+hall)
Damma + dammtorka
Häng gardiner i stora rummet
Städa toaletten
Byt lakan
Dammsug + torka trappan

Mellanvåning
Plocka + dammtorka (3 rum)
dammsug
torka golv

städa toalett
Släng sortering (papper, metall osv)

Källarvåning
Sortera tvättstuga
Städa snickarvrån
Dammsug samtliga utrymmen
Torka trappa

Sluta mobba mig ;) Sköter 2 vilda barn och valp samtidigt haha :D

Men gjorde något off-schema: Städade upp tomten och kört vattenspridare och vattnat allt ute :D

Och dessutom måste man kolla Buke då och då ;) Jag har i princip lagt av för dagen... har en härlig sommarförkylning att dras med så jag går och nyser hela tiden och nu blev jag helt slut. Snart kommer sambon hem, dags att laga middag mm. Fortsättning på städningen blir i morgon. Men toan ska jag försöka göra färdigt ikväll. Men jag hatar glasdörrarna till duschen. Omöjliga att få rena. Har du något tips?

Utanför listan blir det nog lite vattning här med ikväll. Och hos kompisen som är på resa :eek: Puh jag behöver semester från semestern!

Vi har inga såna glasdörrar.. aldrig bott nånstans där vi haft heller :eek: så har ingen aning faktiskt.. finns det inte en sån där duschspray? :) Den borde väl funka att få loss skiten med? Annars är ju ajax universal min bästis ;)

Du bor ju nästan granne med mig ;) Kom hit och städa?

Jasså... jag hittar inte till brudbutiken så jag har ingen aning! :D

Hahaha ;) Den ligger nära en bana där hästar springer runt men vi bor längs 73an ;)

Liknande trådar

Kropp & Själ Långt men tacksam om någon orkar läsa.. Jag har haft mer eller mindre ständiga problem med ryggont sen en ridolycka 1999. Värken har... 2
Svar
31
· Visningar
5 516
Senast: Alexandra_W
·
Hästvård Vet inte om jag rapporterat de senaste klinikbesöken eller ej, men om det fortfrande finns nån som är intresserad så är här del...
Svar
8
· Visningar
1 571

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka