Någon med TR?

Vita_N_6520

Trådstartare
Eller som har bra koll?
Hur många sekunder får hästen stå stilla innan det räknas som olydnad?
Inte kan det väl vara bara ett par sekunder, eller?
:confused:

Sv: Någon med TR?

har inte TR här, så har ingen koll på hur länge man får stå stilla. Men om hästen backar ett steg bakåt räknas det som olydnad.

Jo det vet jag. Men min häst backade inte, och vi fick 4 fel idag av något som jag inte redigt förstod, därav frågan :p

Så länge inte hästen rör sig framåt så räknas det som olydnad!
Går den bakåt, eller står still, eller går åt sidan utan att gå framåt så blir det olydnad, när hästen står stilla med alla 4:a hovarna (om det så bara är en halv sekund) så blir det olydnad. Hästen måste hela tiden vara i rörelse framåt (om det så är slowmotion skritt) för att slippa få olydnad.

Liknande trådar

Körning Jag började läsa lite i TR för sportkörning (jag har inte ens en körbar ponny än :p jag tror att jag bara snabbt skulle kolla vilka...
Svar
16
· Visningar
1 057
Senast: Mli
·
Ridning Hej hej! Jag är en liten tjej som inte alltid känner sig nöjd efter ridpass. Det första är att jag inte kan få hästen att trampa under...
Svar
8
· Visningar
600
Senast: Edla
·
Foder & Strö Min häst ger mig gråa hår. Jag har nu testat Aveve Icelandic mix - om det är mineraler i det vill hon inte äta. St. Hippolyt Höcobs...
Svar
17
· Visningar
1 202
Western Min bästa vän och jag har köpt ett dräktigt quartersto ihop. Vi tänkte i vår naivitet att det skulle gå att samäga hästen, men det går...
Svar
1
· Visningar
635
Senast: Nepenthe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka