Någon mer än jag ska inte börjat tävla på lokalt ännu?

• Tävling
  • Trådstartare Trådstartare Mildis
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 31
  • Visningar Visningar 2 221
Sv: Någon mer än jag ska inte börjat tävla på lokalt ännu?

Hej på er alla
Jag gjorde min tävlingsdebut i fjor 41 år ung med en 15 år gammal häst. Så det är aldrig för sent.
Jag vet inte om jag eller hästen var nervösast de första tävlingarna men det gick inte så bra.:D

Men det blir bättre efter hand, jag tävlar för att bevisa för mig själv att jag vågar och kan och ser det som en avstämmning på att jag förbättrat det jag har haft som målsättning.

jag har haft häst i 9 år nu men jag har inte kommit ut å tävla lokalt ännu bara cr å klubb tävlingar. beror nog lite på min pålle men mestadels mig eftersom jag blir så nervös på tävling. men d ebörjar bli bättre men mitt mål är att någongång innan jag dör ska jag ut på lokal tävling och förhoppningsvis mer =)

jag är 18 och har endast varit på med nybörjartävlningar ännu, beroende på att innan när jag gick på ridskola hade jag inte kommit så långt i ridningen för att tävla högre och nu med min nuvarande häst kan jag inte rida högre då han bara är fem och vi har kommit så långt ännu. :)

Jag har ridit sen jag var ungefär 11 år, är 18 år nu, och hittills har jag endast tävlat en gång på en klubbtävling med ridskolehäst, hehe.
För ca 1½ år sedan köpte jag min första egna häst, men jag har inga planer på att tävla ändå. Det är helt enkelt inte ett dugg min grej. Som det ser ut nu kommer jag nog aldrig tävla i hela mitt liv. Är ingen tävlingsmänniska och tycker inte det är kul.

Bara för att man rider behöver man ju inte tävla!
Alltså jag har ridit i 5-6 år , har haft tygp 10 olika foderhästar , men har bara startat i kanske 3 träningstävlingar på ridskolan.
Kör ditt eget race, när du känner för att tävla så gör det, om du inte vill så måste du inte. Gör det som känns bäst för hästen och dej.

Jk..

Alla kan ju inte börja tävla när dom är sju år!
Jag fick min första ponny när jag var tio men red inte min första tävling förrän jag var 22, inte ens en träningstävling innan dess. Det tar inte så många gånger förrän man blir hyffsat bra.
Tänk bara på att det ska kännas bra i början, häng inte upp dig på resultaten.

Jag har haft ponny ända sedan jag var 9 år, och hade bara tävlat ett par klubbtävlingar. Sedan hösten när jag fyllde 15 fick jag en ny ponny och på våren det året jag skulle fylla 16 tävlade jag min första lokal tävling. Tänkte inte ett dugg på att man skulle vara sämre än alla andra utan var bara så glad att jag äntligen fick ut och tävla för jag hade verkligen längtat efter det så mycket. Så jag tycker inte att du ska tänka på sånt att man skulle vara mycket sämre än alla andra, du kommer nog inte vara den enda som gör din första start. Alla måste vi börja någonstans:D

Jag har haft ponny ända sedan jag var 9 år, och hade bara tävlat ett par klubbtävlingar. Sedan hösten när jag fyllde 15 fick jag en ny ponny och på våren det året jag skulle fylla 16 tävlade jag min första lokal tävling. Tänkte inte ett dugg på att man skulle vara sämre än alla andra utan var bara så glad att jag äntligen fick ut och tävla för jag hade verkligen längtat efter det så mycket. Så jag tycker inte att du ska tänka på sånt att man skulle vara mycket sämre än alla andra, du kommer nog inte vara den enda som gör din första start. Alla måste vi börja någonstans:D

okej, låter precis som jag :) , nästan i alla fall :)

jag är inne på mitt 20:e år o jag har inte tävlat lokalt ännu ;) med hästen jag rider nu får det ta den tid det tar (han är under utbildning) men det skulle vara väldigt roligt om vi kunde komma ut på ngn lokal hopp i år. men blir heller inte besviken om det inte blir så! :)

du ska verkligen inte göra en höna av en fjäder! när du o hästen är redo så är ni :)

:banana:

:p Du jag fyller 32 år och ska börja tävla först i år :)
Mina tävlingsnerver har blivut skapliag först efter 30 ;)Det är aldrig för sent.

Lycka till!

Haha, såg nu att det var DU Matilda!!!!!
Äh, vi ger oss ut tillsammans. Jag kör! Din mamma får serva oss med mat och dryck ;)

Kram!

Liknande trådar

Utrustning Jag har en två-åring som kommer börja bli inriden mot slutet av året då hon kommer vara runt 2,5 år. Vi har ett fåtal pensionerande...
Svar
8
· Visningar
663
Senast: Honey07
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Ja tyvärr har mina hästar blivit en börda. De går på lösdrift jag har dom hemma och de får mat tillsyn flera gånger varje dag hovslagare... 2 3 4
Svar
67
· Visningar
5 284
Senast: Squie
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
16
· Visningar
2 590
Senast: Edla
·
Hundträning Jag funderar mycket just nu. Jag har bestämt att alltid ha 2 hundar. Jag har trivts med det men bestämt att inte skaffa mer pälsvård för...
Svar
13
· Visningar
831
Senast: Lillefrun
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Somna in hemma
  • Uppdateringstråd 31
  • Valp 2025