Någon mer som sökt sommarkurs på universitet eller högskola?

Kom in på en sommarkurs av de fyra jag sökte.bSå blir en skrivarkurs i sommar. Hur går det för er andra?
Jag kom in på kursen jag sökt (jag tror att jag har ganska bra meritvärden (även om jag inte har något högskoleprov kvar som gäller), och har hittills kommit in på allt som jag sökt).

Jag har haft lite funderingar till och från på om jag ska fortsätta att göra som jag gjort nu att alltid ha en liten högskolekurs igång på fritiden (i och med tiden det tar), men nu i sommar är det en väldigt liten kurs (3 hp), så det borde inte vara några problem.
 
Jag kom in på kursen jag sökt (jag tror att jag har ganska bra meritvärden (även om jag inte har något högskoleprov kvar som gäller), och har hittills kommit in på allt som jag sökt).

Jag har haft lite funderingar till och från på om jag ska fortsätta att göra som jag gjort nu att alltid ha en liten högskolekurs igång på fritiden (i och med tiden det tar), men nu i sommar är det en väldigt liten kurs (3 hp), så det borde inte vara några problem.


Själv har jag ett högskoleprov men det är sådär. Sen har jag max antal hp de räknar i alla kurser 165. Såg att om det är många med lika meritvärde vilket de flesta är i den gruppen så lottas en plats i kön slumpmässigt oavsett hur man prioriterat kursen. . Det känns lite trist. Sen läste jag in gymnasiet på folkhögskola och den gruppen är så liten så det brukar max vara en eller två som kommer in.
 
Jag ska börja plugga på en YH-utbildning i höst. Men för att komma in på den måste jag först klara en gymnasiekurs, Industri 1 eller något sånt heter den. Så i juli ska jag börja läsa den en månad och klarar jag den hat jag garanterat plats på utbildningen.
Ska bli roligt!
 
Själv har jag ett högskoleprov men det är sådär. Sen har jag max antal hp de räknar i alla kurser 165. Såg att om det är många med lika meritvärde vilket de flesta är i den gruppen så lottas en plats i kön slumpmässigt oavsett hur man prioriterat kursen. . Det känns lite trist. Sen läste jag in gymnasiet på folkhögskola och den gruppen är så liten så det brukar max vara en eller två som kommer in.
Jag har också max antal hp som de kan räkna med, men antar att jag kommer med via gymnasiebetyget - har 22,0 utan komplettering, så det är nog bara en handfull kurser jag inte skulle komma in på (om man bortser från behörighetskrav).
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Hur bör man tänka när man prioriterar sina ansökningar för utbildning på universitet till hösten? Jag söker i första hand kurser och de...
Svar
13
· Visningar
1 109
Senast: Casteloro
·
Skola & Jobb Jag jobbar idag halvtid på ett svenskt universitet (med undervisning). Exempelvis är vi nu under höstterminen tre stycken som jobbar 50%...
2
Svar
26
· Visningar
2 561
Senast: As_Vegas
·
Skola & Jobb Jag avundas människor som bara "vet" vad de ska göra i resten av livet från stunden de lämnat gymnasiet. När jag själv slutade gymnasiet...
Svar
6
· Visningar
2 181
Senast: Wonna
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Masked Singer 2024
  • Vad gör vi? Del CXCV
  • Strejk

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp