Någon säljer mina uppgifter!

Immer

Trådstartare
För några månader sedan momsregistrerade jag mig, då jag har planer på att hyra ut en box (och eventuellt bete till ett par hästar) i framtiden - ingen större verksamhet, alltså.
Sedan dess har jag fått några enstaka samtal från företag som velat sälja sina tjänster - men igår, då brakade det loss rejält!
Mellan klockan 11 och 16 fick jag 8 samtal från diverse mobiltelefonoperatörer, datorförsäljare samt revisorer som erbjöd sina tjänster då de sett att jag var nystartad egen företagare!

Sedan jag hämtat mej efter de första anfallen hade jag faktiskt ganska roligt och frågade t ex herr datanisse om hur hans fantastiska dator med tillbehör skulle kunna göra det ännu lättare för mej att hyra ut en hästbox :D

Men sen ringde jag till "min" handläggare på skattemyndigheten och bad att hon skulle ta bort mitt telefonnummer från registret, vilket hon gjorde.

Är det DAFA, eller vem tusan är det som tjänar pengar på att sälja dessa uppgifter? Någon som vet?

Immer

Sv: Någon säljer mina uppgifter!

Hej! jag undrar oxå eftersom precis samma har hänt oss, det har varit så lugnt sen vi kontaktade, var det nix det hette? o förra veckan brakade det lös ordentligt med försäljare o revisorer och reklam.. vi hade fått F skattsedel..

men det gick bra o ta bort nummret hos skattemyndigheten då?
det skulle ju vara toppen
mvh
prillan

Nix fungerar tyvärr bara för privatpersoner :(

Jag räknar med att få det hett om öronen ännu en tid med diverse försäljare som ringer i tid och otid, men efterhand kommer det att avta eftersom mitt telefonnummer nu inte längre finns i registret.

Immer

Kommer inte att räcka med att Skattemyndigheten har tagit bort det, tyvärr. För det är troligen redan sålt Eniro och Hitta.se. Den enda chansen är att via televerket skaffa hemligt nummer och hos Hitta själv begära att bli bort plockad. Gör det inte via nätet då räknas det som om du har godkänt att de har dina uppgifter.
Om du tänker efter så hade vi delar av det här problemet uppe på "jobb" för något år sedan med just Hitta.se.

Jag vet inte vem som ger ut dina uppgifter, men jag har utarbetat ett effektivt argument mot "billigtelefonisäljare"
- Hej jag heter...........blabla bla ......är du intresserad av billigare telefoni?
-Nej tack, jag tjänar så jävla bra så jag betalar med nöje en hög teleräkning. Jag måste ju göra av med pengarna på nåt. Så billig telefoni är ingen ting för mej!
Av någon outgrundlig anledning så blir dom utan försäljningsargument. :)

maria

Eller som min gubbe sa när det rinde en som skulle sälja rakhyvlar.
- Näädu..... Jag har inte rakat mig på tjugo år och jag kommer inte att göra det i framtiden heller. (Han har ett välansat kort skägg) :rofl:

maria

Detta är något man tyvärr får leva med som egenföretagare, jag är själv himla less på det. Ibland är det lugnt och ibland är det 15 samtal på en vecka.
Jag har med åren blivit alltmer kortfattad och mindre artig mot dom som ringer, säger bara nej tack och lägger på.
Jag har oxå märkt är att säga "jag har inga pengar att köpa något för", då lägger dom på snabbt som bara den.

Hjälper inte att ta bort numret från SKM, dina uppgifter finns lite överallt och "dom" hittar dig lätt.

Själv fick jag samtal från nåt j_vla företag som skulle sälja kalsonger åt mig! Jag svarade att mitt telenummer är NIXat, då svarade den sura damen att mitt företag inte kan nixas.
-Nähä? Hur ska kalsonger underlätta mitt jobb som hovslagare menar du då? Det kunde hon inte svara på...(obs, jag skor inte buttnaked...)

När teleoperatörer ringer och vill att jag ska byta till billigare och himmelrike så säger jag bara att min arbetsgivare betalar mina teleräkningar, prata med dom säger jag och så ger jag dom telefonnummret till SJ...

När teleoperatörer ringer och vill att jag ska byta till billigare och himmelrike så säger jag bara att min arbetsgivare betalar mina teleräkningar, prata med dom säger jag och så ger jag dom telefonnummret till SJ...

:rofl: :rofl: :rofl: :rofl: :rofl:

Den ska jag ta efter...säga att moderbolaget betalar och ge numret till nånting....Fröken Ur i Japan eller nåt :idea:

Jag vet inte vem som ger ut dina uppgifter, men jag har utarbetat ett effektivt argument mot "billigtelefonisäljare"
- Hej jag heter...........blabla bla ......är du intresserad av billigare telefoni?
-Nej tack, jag tjänar så jävla bra så jag betalar med nöje en hög teleräkning. Jag måste ju göra av med pengarna på nåt. Så billig telefoni är ingen ting för mej!
Av någon outgrundlig anledning så blir dom utan försäljningsargument. :)

maria

Annars brukar:
-Jag har ingen telefon! Fungera väldigt bra :p
Den har jag kört med.

Som min sambos bror sa när de skulle sälja kalsonger till honom;
"Jag använder inte kalsonger, så nej tack.". :angel:

Själv fick jag samtal från nåt j_vla företag som skulle sälja kalsonger åt mig! Jag svarade att mitt telenummer är NIXat, då svarade den sura damen att mitt företag inte kan nixas.
-Nähä? Hur ska kalsonger underlätta mitt jobb som hovslagare menar du då? Det kunde hon inte svara på...(obs, jag skor inte buttnaked...)

Arbetskläder! :idea: Det är ju jätteviktigt att ha bra kallingar som inte skär in :o när man står framåtböjd så mycket ;)
:rofl:

nästa gång de ringer kan du erbjuda afrikanska blå hönor som värper blåa ägg !!! då brukar de lägga på rätt snabbt:rofl: :rofl: :rofl:

Det ringde en kille och skulle sälja miljövänligt tvättmedel åt mej en dag. Han undrade först förstås hur mycket jag tvättade i veckan ungefär, och jag kom fram till 1 maskin i veckan ungefär. MAX 2.(på riktigt alltså;))

'Men Du...' sa han
'.....då har jag en plan för er......
...........jag ringer upp om några år när ni har utökat familjen..'

Så där satt man, utan att behöva avsluta samtalet själv ens :);)

Visst är det jobbigt när det ringer en massa försäljare bara för att man har en firma. Ringde någon tjej från nått företag som sålde tvåar och rengöringsmedel och städgrejjer.
Jag har lixom en firma för körningar med häst o vagn. Förklarade för henne vad jag pysslade med och att jag var inhyrd i ett stall, men hon fortsatte ändå argumentera om hur bra jag skulle ha det om jag annvände deras produkter......

Dock vet jag inte vart man ska vända sej för att dom inte ska få reda på att man finns och man vill ju synas. Men dom borde ju kunna ringa när det rör häst/vagns grejjer.

Någon går in i företagsregistret och sprider sedan det.
Det är ingenting som går att göra något åt.
Och mig veterligen är det många som tjänar pengar på det.

Sådär har jag haft det i 20år.
Välkommen i gänget!

Mellan 7-10 maskiner i veckan vid lera.
Då så kan en tvättmedelsförsäljare på telefonen vara bra för plånboken.
Senaste samtalet om telefonabbonemang sänkte min kostnad till hälften.
Man får bättre telefonabbonemang som företag.

Förakta inte säljarna.
Sålla ut de bra erbjudandena och spara pengar.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Svensk Politik 4
  • Pluggtråden
  • Vad gör vi? Del CCXII

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka