Någon som är bra på svenska vintage-märken?

Ramona

Trådstartare
Om det ens är ett känt märke. Jag har en kavaj jag en gång i tiden köpt second hand som det står "Rapps dam" på. Jag hittar ingenting om det märket någonstans. Tyvärr har den krymp avsevärt i garderoben och jag kan inte ha den längre och jag hade gärna googlat och hittat en liknande för den är såååå välsydd och fin i snittet. Men jag hittar ingenting.

Det kan vara så att lappen är avklippt? Vad skulle märket heta annars? Trapps? Krapps? Grapps?

1696718434318.png
 
Om det ens är ett känt märke. Jag har en kavaj jag en gång i tiden köpt second hand som det står "Rapps dam" på. Jag hittar ingenting om det märket någonstans. Tyvärr har den krymp avsevärt i garderoben och jag kan inte ha den längre och jag hade gärna googlat och hittat en liknande för den är såååå välsydd och fin i snittet. Men jag hittar ingenting.

Det kan vara så att lappen är avklippt? Vad skulle märket heta annars? Trapps? Krapps? Grapps?

Visa bifogad fil 129605
Googlade, kan det vara denna? :)
Jacka - Flygvapenmuseum - DigitaltMuseum https://digitaltmuseum.se/011023008858/jacka
 
Googlade, kan det vara denna? :)
Jacka - Flygvapenmuseum - DigitaltMuseum https://digitaltmuseum.se/011023008858/jacka
Men åååh, hittade du något? Hur är jag så värdelös på att googla? Jag som normalt tycker att jag är bra på att hitta grejer.

Dessa bilder är gamla, fick leta som en galning för att hitta och kom på att jag hade skickat till min moster en gång i tiden. Min kavaj har andra knappar, men det är ju inte omöjligt att byta.
1696721541171.png
 
Men åååh, hittade du något? Hur är jag så värdelös på att googla? Jag som normalt tycker att jag är bra på att hitta grejer.

Dessa bilder är gamla, fick leta som en galning för att hitta och kom på att jag hade skickat till min moster en gång i tiden. Min kavaj har andra knappar, men det är ju inte omöjligt att
Lyckades hitta genom att begränsa till svenska resultat och med citationstecken ( annars hamnade jag på en trätäckt bro i Pennsylvania...🙈🙈

Den jag hittade hette "Uniformsjacka M/47 KV"
Men får mest upp wiki och andra infosida nör jag söker vidare på det. Hoppas det kan hjälpa ändå.
 
Lyckades hitta genom att begränsa till svenska resultat och med citationstecken ( annars hamnade jag på en trätäckt bro i Pennsylvania...🙈🙈

Den jag hittade hette "Uniformsjacka M/47 KV"
Men får mest upp wiki och andra infosida nör jag söker vidare på det. Hoppas det kan hjälpa ändå.
Jaa, det hjälpte jättemycket! :D Tack! :bow:
Hittade flera liknande på överskottssidor. Nu kanske jag slipper gå ner i vikt! :angel1:
 

Liknande trådar

Äldre Jag har tänkt köpa mig en vedklyv, men vilken i all världen ska jag välja? Det finns ett svenskt märke som heter Faxe, men dom kostar ca...
Svar
7
· Visningar
3 100

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Inredningstråden, del 2
  • Att bjuda någon?
  • 🥂 VALBORG 🍾

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp