Bukefalos 28 år!

Någon som är duktig på dikter/ skriva något fint?

makarontanten

Trådstartare
Kanske lite konstig rubrik, men jag har en mycket fin vän och granne som älskar fjärilar. För ett par dagar sedan var jag och handlade lite i en affär och hittade en fin plåtfjäril med broderade kanter och hänge, som jag tror hon kommer gilla. Hade tänkt ge henne den "rätt av" när vi träffades nästa gång ( vilket var igår och är redan försent:p), men tänkte nu istället att jag skulle vilja ge den tillsammans med något fint skrivet just för henne. Tyvärr är jag usel på att få till det vackert skrivet, utan att det blir löjligt, och undrar om någon vill hjälpa till?:)

Min fina granne är ljuvligt söt, har ett stort hjärta och är rolig. Vi ses nästan dagligen när det inte är jobb eller annat som är i vägen för tiden. Ibland dricker vi vin tillsammans, ibland kaffe, vi pratar, lagar mat, skvallrar och löser problem eller skrattar åt alla dumheter som alltid råkar hända i våra liv:D. Ibland träffas vi bara 5 min via balkongen och ger "rapport" om livet, andra kvällar myser vi med mat och vin i några timmar. Ibland sitter vi förkylda i morgonrockar, och skrattar åt att vi inte ens orkat duscha idag. Under sommarhalvåret kan vi tillbringa timmar på balkongen med goda skratt och dumma historier, ibland har vi vart extra "galna" i vinet och bjudit ner hela trappuppgången på fest och skrattat åt oss själva dagen efter när vi "skenat" runt i alla lägenheter och vi skarttat och haft kul allihopa. En dag i somras kom hon nerspringande i bara trosor på underkroppen, inrusande utan att knacka och skrek: TA BORT DEN!!!! NUUUUU!!!!!! ( en fästing på låret;)).

Det mest underbara är att vi är så oerhört olika. Hon är så vacker, har så fina kläder, skor, frisyr, smink mm. Jag trivs i mina hundkläder, sminkar mig knappt aldrig, och vi skrattar åt att jag erbjuder henne mina gummistövlar och vinterjacka vid dåligt väder, medan hon skrattar och säger: ALDRIG I LIVET, jag blir hellre blöt om fötterna och fryser i min skinnjacka än tar på mig det:D:D.. Min underbara vän:love:

Kan ni på denna beskrivning, få ihop några fina ord, en dikt, en ramsa, ett rim eller liknande som passar ihop för vår vänskap och att det därför är denna fjäril hon får av mig just nu. Tacksam för svar:)
 
Sv: Någon som är duktig på dikter/ skriva något fint?

Men din text är ju fin? Ta det du skrivit om henne ovan tycker jag. Det är nog det finaste du kan skriva till en vän.
 
Sv: Någon som är duktig på dikter/ skriva något fint?

Vad gulligt skrivit av dig:)

Det jag tänkte var mer att få ihop en fin text/dikt eller liknande att skriva på ett kort. det jag skrivit ovan är ju bara vårat liv tillsammans i allmänhet, jag vill ha det på ett "fint" skrivit sätt vad hon betyder för mig, utan att det låter löjligt:)
 
Sv: Någon som är duktig på dikter/ skriva något fint?

Men det är ju fint och okrystat:) en dikt för mig blir mer pretto, texten ovan är ljuvlig och förklarar fint hur mycket hon betyder. Jag vidhåller att din text är kalas, du kan ju bara vända orden så den riktar sig till henne istället.
 
Sv: Någon som är duktig på dikter/ skriva något fint?

Vad go du är:).

Jag såg det inte så. Jag ville skriva något fint, men du kanske har rätt i att det blir mer personligt ( och fint) om jag skriver något liknande om vad vi faktiskt upplevt och har tillsammans:).

Du ser, man startar en tråd på buke och får svar man aldrig tänker själv, tack:).
 
Sv: Någon som är duktig på dikter/ skriva något fint?

Jag håller med Hyacinth - fantastiskt text och om jag var din vän skulle jag uppskatta den hundra ggr mer än en dikt!

Vilken underbar beskrivning av er vänskap :love:
 
Sv: Någon som är duktig på dikter/ skriva något fint?

Jag håller med de andra - använd det du redan skrivit här, var ju hur fint skrivet som helst! :)
en dikt hade, som någon annan redan nämnt, känns väldigt pretto (fast jag får iofs utslag och hemsk klåda av dikter i allmänhet :wtf: )
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp