Någon som är duktig på Lissabon?

Ramona

Trådstartare
Om man ska åka ett gäng tjejer till Lissabon i september eller så, vart bor man bäst då ni som vet? Alltså område? Vi vill ha relativt okej gångavstånd till shopping, restauranger och barer och lite sevärdheter, men inte nödvändigtvis till nattklubbar för jag tänker att man tar en taxi därifrån ändå.

Någon som är bra på Portugal? Lissabon? Eller åker man någon annanstans om man vill ha en rolig shopping, fest och kul-weekend? Är Algarve ett roligare alternativ?
 
Jag skulle bo i Baixa, det är nära till mycket men samtidigt inte som i Barrio Alto där fester pågår hela tiden.
Baixa ligger i centrum och vad jag minns är det nära den största shoppinggatan.
Jag hade valt Lissabon för det ni vill göra, jag gillade Porto också men där var det lite mer "ruffigt".

Det finns ett jättetrevligt hotell i Baixa, eller ja, det finns nog många, men Browns Central Hotel är superbra om än "något dyrt". Men runt där det ligger skulle jag kolla.
 
Jag skulle bo i Baixa, det är nära till mycket men samtidigt inte som i Barrio Alto där fester pågår hela tiden.
Baixa ligger i centrum och vad jag minns är det nära den största shoppinggatan.
Vi blir ett gäng så vi tänkte bo på airbnb, och det verkar ju finnas flera stycken i det området. Dessutom är det ju nära till havet! :)
 
Går bussar till halvön Troja om man vill se sandstränder. Kallt i vattnet är det.
Njaej det stämmer inte riktigt :p du kanske tänker på Setubalhalvön? Till Tróia tar du dig endast med färja från Setúbal (och dit åker man snabbast med tåg), om du inte vill åka runt halva distriktet (det är över 130km)

@Ramona -jag har släkt som bor strax utanför Lissabon så brukar hälsa på ett par gånger om året. Jag hade också valt att bo i Baixa som någon ovan nämnde. Ska ni till stranden så är det enklaste att ta sig till Cascais (tåg från Cais do Sodre som är gångavstånd från Baixa) men det är lite mer stadskänsla på den stranden. Annars har du alltid bussar till både Costa da Caparica (den längsta stranden) och charmiga lilla fiskestaden Sesimbra.

Hade aldrig valt Algarve om ni vill göra något annat än sola och bada, det består till 90% av brittiska turister och är anpassat därefter :p

Baren Noobai har jättegod sangria och trevlig utsikt för att kolla på solnedgången.

Men när det gäller nattklubbar - hur gamla är ni? I Lissabon går folk på klubb när de fyller 16 så mitt intryck av de flesta större klubbarna är att klientelet är rätt mycket yngre än jag är van vid 😜
 
Njaej det stämmer inte riktigt :p du kanske tänker på Setubalhalvön? Till Tróia tar du dig endast med färja från Setúbal (och dit åker man snabbast med tåg), om du inte vill åka runt halva distriktet (det är över 130km)

@Ramona -jag har släkt som bor strax utanför Lissabon så brukar hälsa på ett par gånger om året. Jag hade också valt att bo i Baixa som någon ovan nämnde. Ska ni till stranden så är det enklaste att ta sig till Cascais (tåg från Cais do Sodre som är gångavstånd från Baixa) men det är lite mer stadskänsla på den stranden. Annars har du alltid bussar till både Costa da Caparica (den längsta stranden) och charmiga lilla fiskestaden Sesimbra.

Hade aldrig valt Algarve om ni vill göra något annat än sola och bada, det består till 90% av brittiska turister och är anpassat därefter :p

Baren Noobai har jättegod sangria och trevlig utsikt för att kolla på solnedgången.

Men när det gäller nattklubbar - hur gamla är ni? I Lissabon går folk på klubb när de fyller 16 så mitt intryck av de flesta större klubbarna är att klientelet är rätt mycket yngre än jag är van vid 😜
Åh Sesimbra var ju så mysigt! Var där för några år sedan i maj och volontärjobbade i 10 dagar. Skulle gärna åka tillbaka! 😍
 
Men när det gäller nattklubbar - hur gamla är ni? I Lissabon går folk på klubb när de fyller 16 så mitt intryck av de flesta större klubbarna är att klientelet är rätt mycket yngre än jag är van vid 😜
Spannet är 35-45 år gamla. På ett ungefär. Så vuxna, men ändå ungdomliga. Fast vi är ju tanter, men ändå inte. :angel: 🤣
 

Liknande trådar

Äldre Halloj! Jag drar bakgrunden lite snabbt. Jag bor sedan 2012 i Hamburg, Tyskland. De senaste åren har hemlängtan smugit sig på och...
2
Svar
38
· Visningar
2 771
Senast: mamman
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp