Någon som använder equiboots?

prinsus_

Trådstartare
Det är första vintern som mina hästar är barfota och jag har upptäckt att det inte går att rida eftersom det finns risk för att halka omkull. Såg annons i hästfynd om boots man kan sätta broddar i. Är det någon som har erfarenhet av detta till sina barfotahästar? Är de bra, sitter de på?
Det är för mycket pengar för att chansa... nästan 2000kr för boots runt om.
Tacksam för svar

Sv: Någon som använder equiboots?

Jag beställde Boa boots med broddar till och det visade sig vara jättekrångligt att sätta dit dom! Man skulle borra hål i bootsen och sedan skruva i på nåt knepigt sätt och sen måste de sitta kavr, om jag förstod rätt...

Så jag skickade tillbaka broddarna! (fick pengarna tillbaka)

tyvärr har de inte utvecklat nåt bättre vad gäller broddar på de bootsen! Håller tydligen på...

Har aldrig hört talas EQUI boots :confused: Så dom vet jag inte hur det fungerar!

Kanske kan du istället SKO hästen med HIPPOGRIPS?? Det är ju en "barfota-sko" som inte förstör så mycket för din barfotahäst. Kan du ju ha bara över vintern! På dem sitter det små broddar i konstant.
Gå in o kolla på www.softlife.se

Sv: Någon som använder equiboots?

Oh, tack för tipset! Det verkar ju kanon! Som det är nu vågar jag knappt ge mig ut, juh. Lite mindre krångligt än att ta på och sätta av boots, jag är nämligen lite lat också... :smirk:

Liknande trådar

Utrustning Jag har velat fram och tillbaka en tid gällande att hålla vår ponny barfota. Vi tog av skorna bak för en tid sedan och har jag nog...
Svar
8
· Visningar
854
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad... 3 4 5
Svar
88
· Visningar
16 379
Senast: Johanna1988
·
Kropp & Själ Jag behöver få läsa om hur andra haft det när de diagnostiserats med förtjockad slemhinna. Så hjälp mig, snälla. Jag var på gyn (fr o m...
Svar
2
· Visningar
898
Senast: malumbub
·
Hästvård Förstår att ingen kan svara mig på vad som är rätt eller fel, men söker lite stöd... Min häst är tre år. Jag köpte honom i slutet av... 2 3
Svar
49
· Visningar
4 273
Senast: Nevermind
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Vilken hundras?
  • Uppdateringstråd 31
  • Guldfasanerna