Någon som är bra på regler a-kassa?

Precis som det var för mig. Är man sjukskriven så står man ju inte till arbetsmarknadens förfogande och då får man heller inte stämpla, men ag betalar sjukpenning för vad du är schemalagd och f-kassan täcker upp resterande tid om de godkänner sjukskrivningen vill säga.

Sen när man är frisk/skadefri igen så går man in till af och meddelar det så pingar de på en hos a-kassan igen. Inte svårt, inte komplicerat och helt enligt de regler som är.
Men måste jag skicka in alla papper och grejer igen eller går det snabbt?

Men måste jag skicka in alla papper och grejer igen eller går det snabbt?

Försäkringskassan lär vilja ha ett läkarintyg där det framgår varför du är sjukskriven för att ens överväga att betala ut något så har du inte redan skickat in ett sånt intyg/att det går automatiskt till fk från hc så måste du ju se till att de får in intyget samt söka om ersättning för tiden du är sjukskriven och inte får ersättning från ag.

Försäkringskassan lär vilja ha ett läkarintyg där det framgår varför du är sjukskriven för att ens överväga att betala ut något så har du inte redan skickat in ett sånt intyg/att det går automatiskt till fk från hc så måste du ju se till att de får in intyget samt söka om ersättning för tiden du är sjukskriven och inte får ersättning från ag.

Ja självklart! Jag menar om jag måste köra hela köret med A-kassan igen? Med papper och allt? När jag är frisk. Eller blir jag insatt bara?

Det står på FK att jag behöver intyg från dag 8.

Liknande trådar

Kropp & Själ Hej! Jag har efter en sjukgymnast och otroped felbehandlat mig fått förlorad inkomst och sjukskrivning i 7 månader. Jag fick första... 2 3 4
Svar
66
· Visningar
5 645
Senast: Sassy
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok K ringde o väckte mig 8.35, vilket han har en viss vana att göra. Lite trist, då jag vid sju på morgnarna somnar allra som bäst efter 2...
Svar
4
· Visningar
581
Senast: IngelaH
·
R
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen... 2 3 4
Svar
69
· Visningar
8 164
Senast: Blyger
·
Skola & Jobb Kan man skriva en skriva-av-sig-tråd här? Den kanske bör ligga under Dagbok, men samtidigt kanske det funkar lika bra här? För er som... 2
Svar
24
· Visningar
5 517
Senast: Sasse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Diskbråck
  • Uppdateringstråd 31