Någon som är duktig på bedömningar?

Sv: Någon som är duktig på bedömningar?

På nästa tävling red jag så här
http://www.youtube.com/watch?v=jAGtReJl4lo

Ett annat mönster, med byten och 4 spinns. Fast jag satsade på travbyten. Startnummer 12, lite svårt att se tyvärr hur scoren var.
P1020245.JPG

även om enkla byten är "tillåtna" så ska de tilldelas straffpoäng enligt regelboken - även i nybörjarklasser.
Straffskalan ska användas. I en nybörjarklass är det dock troligare att alla ekipage samlar på sig en massa olika straffpoäng och hamnar på hyfsat lika nivå...
vad jag har fått lära mig, är det helt OK att göra en liten paus efter stoppet innan man vänder resp ryggar, skall enbart uppfattas som att man har kontroll över hästen - om det inte är en jättelång paus förstås...;)

även om enkla byten är "tillåtna" så ska de tilldelas straffpoäng enligt regelboken - även i nybörjarklasser.
Straffskalan ska användas. I en nybörjarklass är det dock troligare att alla ekipage samlar på sig en massa olika straffpoäng och hamnar på hyfsat lika nivå...
vad jag har fått lära mig, är det helt OK att göra en liten paus efter stoppet innan man vänder resp ryggar, skall enbart uppfattas som att man har kontroll över hästen - om det inte är en jättelång paus förstås...;)

I den klassen där det var "tillåtet" med enkla byten så stod det i mönstret att travbyten var utan straff. Ett rent nybörjarmönster med endast 2 spinns åt varje håll också.

Liknande trådar

Körning Jag började läsa lite i TR för sportkörning (jag har inte ens en körbar ponny än :p jag tror att jag bara snabbt skulle kolla vilka...
Svar
16
· Visningar
1 052
Senast: Mli
·
R
Foder & Strö Jag har äntligen en analys på vårt grovfoder, och sitter därför och försöker räkna på hur vi ska fodra. Vi har en lite låg kvot (5) och...
Svar
12
· Visningar
932
Senast: Oknytt
·
Skola & Jobb Kan man skriva en skriva-av-sig-tråd här? Den kanske bör ligga under Dagbok, men samtidigt kanske det funkar lika bra här? För er som... 2
Svar
24
· Visningar
5 519
Senast: Sasse
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom... 19 20 21
Svar
416
· Visningar
9 625
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka