Någon som har erfarnhet av Granngårdens trästolp?

J

joa

Lutar år 6 cm åttkantiga. Var ganska bra pris (trots att det är Granngården) om man köper en pall med 126 stycken.
Kvalitet?

//Jocke
 
vi har köpt stolpar där fast de var runda... tycker de är bra har haft de i 4-5år och de ser ut att hålla länge till... våra har dock haft en tendens till att spricka om man inte kollar ordentligt när man sätter i isolatorerna, de åttkantiga kanske är bättre då???
 
Är de åttkantiga låter det som Octowood. http://www.octowood.se/ har mera info.

Vi tog den billigare varianten, med grövre octostolpar i hörnen för att kunna spänna upp tråden bättre. Har funkat fint hittills.
 
Är också på jakt efter stängselstolpar..
Vad blir priset per stolpe om man köper de du nämner?
 
hej!
vi har trästolparna från granngården i våran vinterhage.
vi köpte våra i sommras och jag är grymt besviken! precis värdelösa, håller inte till nånting! :mad:
 
Jag har dem och de är skitdåliga. Vet inte hur många som spruckit när vi slagit ner dem och då har vi ändå haft "mössa" på stolpen när vi slagit. Och vi har slagit med stängselslägga med bred yta. Nej de är urdåliga, spruckna och kvistiga. Men jag har fått nya när jag gått tillbaka med dem och då har de sagt själva att de ÄR dåliga. Så kan du hitta nån annanstans så satsa på det. Ska du ha så många så kan du säkert få bra pris på fler håll.
 
Jag brukar stängsla med klyvda ekstolpar, de håller sjysst i 10-15 år enligt min erfarenhet. Kostar kring 25:-/st hos Granngården, och billigare om man handlar direkt av sågverk.

MEN ek är HÅRT och det kan vara problen att slå in spik i dom, vi brukar ha isolatorer som skruvas in!

?Kung Tulle
 
Det låter ju inget vidare.
Tror det hamnade på 19,3 kr/stolp om man köpte en packe med 126 stycken (då fick man 15% rabatt)
Klart billigare än på flera andra ställen som kör med samma stolp. Beställer man via postorder vet man ju inte heller hur de är.

Någon som har tips på var man köper bra stolp :confused:

//Jocke
 
Har fått uppgifter på 70 mm impregnerad rund stolpe, längd 180 cm, pyramidspetsad-4 sidor, hämtas i Kopparberg, Silverforsens Stolpfabrik.
Vet inte om det är kvalitet men priset känns ok..19.80 st.
 
Jag har deras 8 kantiga tjockare variant(8cm i diameter och 230 långa) som hopp bommar. Dom är väll inte byggda för det ända målet men dom spricker ganska lätt.
Fast dom blev billiga, stoppade in dom i jeepen, gick nästan, dom stack ut lite genom bakrutan.
Dom såg tydligen ut att vara modellen mindre när dom var instoppade i bilen för det var det vi fick betalade för :angel:
 
Jag köpte 3 pallar med 126st/pall (378 st totalt) från Granngården för under 20:-/st. Jag slog ner dessa med stor gummislägga, ibland fick vi lov att spetta först pga sten/hård mark. INGA har spruckit hittills. Jag är personligen jättenöjd!

Jag har dessutom kletat på lite tjära på topparna så att hästarna inte ska äta upp dem.... :cool:
 
Väldigt ojämn kvalité. Första gången vi köpte var det kärnvirke, hur bra som helst. Andra gången jag var och skulle köpa hittade jag inga bra stolpar, virket var riktigt poröst.
 

Liknande trådar

Mat Jag tänkte investera skatteåterbäringen i en uppgradering av köksverktygen. Mer specifikt så letar jag efter en matberedare och en gryta...
Svar
10
· Visningar
449
Senast: MiaMia
·
Ekonomi & Juridik Idag noteras att det finns 186 svenska halvblod mellan två och tre år till salu på den stora hästförsäljarsajten. Tittar man på alla...
Svar
6
· Visningar
1 001
Senast: Blyger
·
Hästmänniskan Jag har laddat SÅ många år för att börja på ridskola, jag red på ridskola från jag var 6 till en bra bit upp i tonåren och dom sista...
Svar
5
· Visningar
1 175
Senast: Dorinda
·
Kläder & Bli fin Alltså, jag gillar inte att däringa i affärer och har blivit allt kräsnare med jag vill ha av en tröja. Nu är jag inne på jobbet eller...
Svar
0
· Visningar
329
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Att bjuda någon?
  • Inredningstråden, del 2
  • Jag gpr sönder

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp