Någon som har tagit bort ytliga blodkärl med laser?

Ramona

Trådstartare
Någon som har "fixat till" ytliga blodkärl med laser?

Mina ben börjar se alltmer fula ut och jag är inte riktigt redo att alltid gå med långbyxor, eller vara okej med att visa skiten ändå. Så jag undrar ifall någon tagit bort ytliga blodkärl med laser. Blev det bra? Även efter ett par år?
 
Sv: Någon som har tagit bort ytliga blodkärl med laser?

Hon jag brukar vara ute o gå med har gjort det för typ 8 år sen och det har börjat komma tillbaka
 
Sv: Någon som har tagit bort ytliga blodkärl med laser?

På samma ställen eller på andra ställen?

Fast 8 år utan skiten hade ju varit bra. ;)
 
Sv: Någon som har tagit bort ytliga blodkärl med laser?

På samma ställen eller på andra ställen?

Fast 8 år utan skiten hade ju varit bra. ;)

Jag har en massa skitfula ytliga blodkärl runt ärret efter att jag tog bort bröstet. Det är verkligen oerhört fult och äckligt.

Frågade en läkare som sa att blodkärlen skapades för att försörja huden efter strålskadorna. Om jag tar bort försörjningen till huden får jag andra problem.

Nu har inte du de bekymren men ändå - kroppen har skapat de där blodkärlen av en anledning.
 
Sv: Någon som har tagit bort ytliga blodkärl med laser?

Intressant fråga.
Jag har ytliga blodkärl på/runt näsan efter att ha fått en smäll av en 3månaders fölhov.
Fortfarande,efter snart 12 år, så kan de ibland bli rätt så röda så jag ser nästan ut att ha portvinsnäsa - inte så kul.
Så om orsaken till att de bildades kanske inte är aktuell nu och det finns någon bra metod så är jag intresserad av att höra.....
 
Sv: Någon som har tagit bort ytliga blodkärl med laser?

skriver så jag hittar tillbaka.

Jag har också ytliga blodkärl eller kärlspindlar och jag har planerat att ta bort dom med injektioner. Undra var för- och nackdelar är med de olika behandlingarna?

Får ta tag i detta nu, har stört mig på dom i hela mitt liv och undvikit kläder där dom syns. Tror inte det är jättedyrt heller, några tusen, och det är det ju värt om det håller flera år.
 
Sv: Någon som har tagit bort ytliga blodkärl med laser?

Vad gäller injektioner har jag hört att det ska vara oerhört smärtsamt, så av den anledningen har jag avstått. Så viktigt är det inte för mig att jag ska behöva vara sjukskriven eftersom jag inte kan gå efteråt (jag har mina ytliga blodkärl på benen).

Då hade jag hellre satsat på Veinwave.
http://www.vasaviktoria.com/estetiska-behandlingar/veinwave-15733176
 
Senast ändrad:
Sv: Någon som har tagit bort ytliga blodkärl med laser?

det lät riktigt bra! men det är bara ett problem, när man läser prislistan är det per område. Men jag har inget stort område, utan jag har nått ytligt blodkärl här och där. Så läser man att det kostar 1000kr/st när det är enstaka :eek:
 
Sv: Någon som har tagit bort ytliga blodkärl med laser?

Fast man måste gå på en konsultation för att få veta exakt hur de menar och vad de kan göra. Det som du anser vara jobbigt kanske de inte ens kan göra någonting åt och det som du inte tänkt på kanske de vill ta också, eftersom det inom ett par år kommer att synas mer.

Man måste gå på en konsultation för att få priset.
 
Sv: Någon som har tagit bort ytliga blodkärl med laser?

Troligtvis har du varit i kontakt med samma kvinna i Göteborg som jag...
Konsultation för att se hur mycket en vårta på näsan kostade att få bort resulterade i att jag tog bort mängder av olika prickar som jag inte tänkt ta bort och fick betala mycket pengar. Hon var otroligt "på" och krävande att jag skulle ta bort minsta lilla fräken (är fräknig) och det kändes rätt obehagligt. Jag tog bort ett kärl i ansiktet som efter någon månad kom tillbaka...

Uppsök en vårdcentral och be om en remiss till en mer seriös aktör på marknaden!
 
Sv: Någon som har tagit bort ytliga blodkärl med laser?

jag har gått på upprepade behandlingar via landstinget för ett eldsmärke och det kommer inte tillbaka, men genesen för den typen av hudförändring är ju embryonal, och därmed finns ingen grundorsak till problematiken kvar. Så kanske det inte är för andra typer av hudförändringar. Behandlingen (iaf för eldsmärken) blir sämre ju längre ut på armar och ben man kommer. Mitt eldsmärke går från axel till fingrar och på handen har det knappt blekts alls. På underarm är resultaten medel. På axel och överarm har kärlen gått bort helt på behandlade regioner.

Behandlingen blir bättre ju mindre pigment man har i hyn.
 
Rotade fram denna gamla tråden. Jag har nu tagit mig i kragen och gjort RF behandlingar (sån som TS länkade till). Jag fick ett bra pris på tre behandlingar, kostade ca. 500kr tillfälle och då tog hon överallt där det behövdes. Grejen är att det har inte hjälpt något :down: Allt var guld och gröna skogar först, fick inte uppfattningen att det inte kunde funka. men men...

Har gjort behandlingarna med några veckors mellanrum och allt enligt konstens regler och jag ser verkligen ingen som helst skillnad. Ändå tyckte hon som gjorde behandlingen att jag verkade tålig (blev inte så röd och fick inte så ont) så hon ökade styrkan rätt mycket med.

Är det ens lönt att försöka igen? Köpa tre behandlingar till när inget har hänt på dom tre första? Klinikens förklaring var att vissa funkar det inte helt enkelt på och vissa behöver mer behandlingstillfällen. Dom tyckte såklart att jag skulle köpa mer behandlingar... Men jag känner att mina har inte ens bleknat? Dom är exakt samma.

Är det någon annan som gjort RF behandling? Funkade det? Annan behandling för att ta bort blodkärl?
 
Har kring näsan ett par ytliga blodkärl och tog bort dessa december 2012. Oftast kan två besök behövas pga att det efter första besöket kan inta en djupare färg eller bli blåa. Mina försvann dock första gången. Där emot kan iaf de i ansiktet uppstå av allergi, viss kost, mediciner osv. Och eftersom jag ätit mycket medicin och även har allergier återkom de ganska snart. Kan dock tänka mig att göra det på benen är mer hållbart, men kanske inte för all framtid :)
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Jag behöver få input över hut jag ska göra, så skapar en tråd. För ett år sedan fick jag ett jobb inom kommunen med hjälp av lönebidrag...
2
Svar
35
· Visningar
2 212
Senast: Enya
·
L
  • Artikel
Dagbok Nu är det påsk igen och det är den värsta hög tiden förmig. Så justnu på minner väldigt mycket om väldigt jobbiga saker. Men det är ändå...
2
Svar
32
· Visningar
1 540
Senast: Flixon
·
Juridik & Ekonomi Tips och råd, vad att tänka på? För ca 1,5 år sedan kom det fram att min systers sambo var/är spelmissbrukare. Det kom fram under stor...
Svar
11
· Visningar
1 734
Senast: Ava22
·
Övr. Hund Hej alla! (Längre inlägg) Jag har i många år längtat efter en hund men har pga omständigheter inte haft den möjligheten förrän ett år...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
5 513
Senast: Mabuse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Airtags, selar etc
  • Hjälp mig utvärdera rasförslag?
  • Hundrädda

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp