Någon som har Windows 10?

Såg den här bilden på Facebook:

9DoVoix.jpg

Hmm...
Tror folk att detta är något nytt? Flera av sakerna finns i de gamla versionerna av Windows eller andra program.

Installerade nyss Win10 men har nu återgått till 7an då det ej gick att öppna "start-menyn" eller öppna "store" och "edge" (eller vad de nu hette?!)
Kunde inte ens stänga av datorn, ja eftersom ja inte ens kom in i menyn :mad:
Fick även upp nåt fel meddelande om RPC nånting (när jag försökte öppna store)...att de inte funkar eller vare va:cautious::confused:

Ladda ner win10 installation från microsoft sida då "Installera-windoms10- knapp" nere vid högra hörnet vägra dyka upp efter vår ominstallation av datorn.

Jag har haft Windows 10 ett tag på jobbet nu och det funkar fint. Inga större skillnader mot Windows 7 mer än att jag tycker att det är svårt att hitta var saker är, men det är väl bara en inlärningsgrej. Kommer ändå att vänta med det till mina egna datorer, mest för att jag inte har hittat någon fördel med det än så länge.

PC för alla har lite tips att tänka på om man laddar ner den. Själv ligger jag lite lågt, måste kanske köpa ny dator då skärmen på min laptop börjar bli dålig, misstänker det är ett mekaniskt fel då den uppför sig normalt i vissa lägen. :down:

Jag har problem att installera uppdateringar de senaste dagarna :down: när man ska starta om datorn för att de ska installeras så får jag upp efter ett tag "vi kunde inte slutföra uppdateringarna. Ändringar ångrars. Stäng inte av datorn" å så står den å tuggar så ett tag innan den hoppar igång och startar on å jag kan logga in på datorn igen... :confused:

Jag är extremt tveksam. Speciellt till min gamla stationära.

Har 8 på en liten laptop med pekskärm och t.ex. Explorer kan bara ha en enda flik öppen i taget. ViIket gör att jag som normalt hoppar mellan flikar blir halvt galen. Blir också irriterad på att allt ska lagras i moln då jag som har datorn med mig lite överallt medstadels befinner mig bortom allt vad wifi heter.

Har 8 på en liten laptop med pekskärm och t.ex. Explorer kan bara ha en enda flik öppen i taget. ViIket gör att jag som normalt hoppar mellan flikar blir halvt galen. Blir också irriterad på att allt ska lagras i moln då jag som har datorn med mig lite överallt medstadels befinner mig bortom allt vad wifi heter.
Varför kan du bara ha en flik uppe? Pga prestandan eller?

Varför kan du bara ha en flik uppe? Pga prestandan eller?
Byter jag så stängs sidan ner och hämtas igen när jag återgår. Irriterande om jag kollar på youtube tex för då måste jag spola fram till stället jag var på.

Varför har jag ingen aning om. Kanske gammal Win 8?

Byter jag så stängs sidan ner och hämtas igen när jag återgår. Irriterande om jag kollar på youtube tex för då måste jag spola fram till stället jag var på.

Varför har jag ingen aning om. Kanske gammal Win 8?
Låter konstigt!
Jag körde w10 på min laptop (som nyss dog av andra skäl) och där slapp jag det problemet iaf.

Fast att du inte kan ha fler än en flik öppen är inte någon speciell funktion i windows 10, då är det något som är fel någonstans. Fungerar det i andra webbläsare?
Man måste inte heller lagra allt i skyn (onedrive), det kan man välja bort. Jag själv tycker att det är väldigt smidigt, men vill man inte ha det så kan man som sagt välja bort den funktionen. :)

Jag har noll datorkompetens och uppgraderade till windows 10 på min brors order (äkta datanörd deluxe :p). Fungerar bra hittills i alla fall.

Är din dator nästan som en surfplatta med tangentbord? Jag har samma problem i mobilen och surfplattan, tror det har att göra med kapacitet i hårdvaran än programmet. Win 8 och 10 i min dator (15" fujitsu från -14) påverkar inte mina flikar i alla fall :)

Är din dator nästan som en surfplatta med tangentbord? Jag har samma problem i mobilen och surfplattan, tror det har att göra med kapacitet i hårdvaran än programmet. Win 8 och 10 i min dator (15" fujitsu från -14) påverkar inte mina flikar i alla fall :)
Aha.

Ja det är en liten "fickdator", Asus Transformer book.
Trodde det var mjukvaran. Då får jag fundera vidare.....

Installerade win10 igen o får se hur länge det blir kvar denna gång...:cautious:
Har fått ordning på mitt förgående problem. Men allt är inte perfekt ännu...:meh:
Ett av problemen just nu är att jag inte får till rätt upplösning. Vill ha högsta upplösning (1920x1080) som vi alltid annars har haft men så fort jag väljer denna upplösning så försvinner en bit av bilden ur bild, bla "start-menyraden". Eller så flimrar skärmen längst ner..:crazy: Har testa ändra på massa olika sett men utan förändring.. är ganska störande att allt är så himla förstorat just nu:down::mad::banghead: Har för övrigt en 32-tums tv som skärm ifall det är till någon hjälp?!
Någon som vet vad felet är? :angel:

Installerade win10 igen o får se hur länge det blir kvar denna gång...:cautious:
Har fått ordning på mitt förgående problem. Men allt är inte perfekt ännu...:meh:
Ett av problemen just nu är att jag inte får till rätt upplösning. Vill ha högsta upplösning (1920x1080) som vi alltid annars har haft men så fort jag väljer denna upplösning så försvinner en bit av bilden ur bild, bla "start-menyraden". Eller så flimrar skärmen längst ner..:crazy: Har testa ändra på massa olika sett men utan förändring.. är ganska störande att allt är så himla förstorat just nu:down::mad::banghead: Har för övrigt en 32-tums tv som skärm ifall det är till någon hjälp?!
Någon som vet vad felet är? :angel:
Uppdaterat grafikkortets drivrutiner?

Har också fått d3t i aktivitetsfältet, men väljer att vänta lite med att ev uppdatera. Har w7 och är nöjd med det, dessutom är jag inte säker på att mina spel synkar med w10 :p

Har också fått d3t i aktivitetsfältet, men väljer att vänta lite med att ev uppdatera. Har w7 och är nöjd med det, dessutom är jag inte säker på att mina spel synkar med w10 :p

Vad spelar du? Det mesta av mina verkar fungera. Däremot så försvann mina grafikkorsinställningar när jag uppdaterade så fick pilla lite med det innan det blev bra igen.

11904711_903494106371948_4786512778438953794_n.png

Liknande trådar

IT & mobiler Vad ska man använda för program för att redigera video? Det behöver vara gratis. Jag har försökt med clipchamp men blir galen på loopen...
Svar
0
· Visningar
278
Senast: Wille
·
Fritid Jag har genom åren använt en tältlykta från Uco. Den har varit bra. Mysigt ljus och som dessutom håller fukten borta kalla nätter i...
Svar
8
· Visningar
428
Senast: Hermelin
·
Juridik & Ekonomi I dagsläget betalar jag 95 kronor i månaden för mitt mobilabonnemang. Jag har för mig att det ingår 2 GB mobilsurf, men jag använder... 3 4 5
Svar
90
· Visningar
4 534
Senast: Kajsalisa
·
IT & mobiler Nu för tiden kan man ju styra nästan allt med mobilen, hur mycket av elektronik och annat i hemmet styr ni med telefonen? Vi kan... 2
Svar
34
· Visningar
1 038
Senast: Mirre
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Besiktning nödvändig?
  • Hingstvalsfunderingar 2025