Någon som har Windows 10?

Jag kollade i Aktivitetshanteraren igår, där fanns en ny process som tydligen är W10.
GWX.exe heter den och ligger i Windows 32-mappen. Det står "program" och datum 7 maj så de har smugit in den på datorn redan då... :cautious: Kom väl med automatiska uppdateringar.

Jag kollade i Aktivitetshanteraren igår, där fanns en ny process som tydligen är W10.
GWX.exe heter den och ligger i Windows 32-mappen. Det står "program" och datum 7 maj så de har smugit in den på datorn redan då... :cautious: Kom väl med automatiska uppdateringar.
Sedan den där ikonen dök upp så har min dator blivit extremt långsam och jag har fått rensa den ett par gånger.... :crazy:

Min också typ...ikonerna på skrivbordet och aktivitetsfältet blir sådär vita ibland som de kan bli vid uppdateringar. :cautious:
Haha, läste tråden och installerade uppdateringen (manuellt) som ger "Get Windows 10" knappen och nu har min också börjat sega :( :)

Dessutom låste den sig och gav "blue screen" så jag fick stänga med strömknappen vilket aldrig hänt förut.

Bokade nu. Är väl lika bra. Vet inte hur jag ska göra med andra datorn, har W7 på den också. Hmm...

Tips: Man kan högerklicka på knappen och sen på Skaffa Windows 10 för att se om datorns programvara är kompatibel med W10. Min är tydligen det, trots att den är från 2009. :D

Har kört windows 10 provversionen i ca 1 månad utan några större problem, har följt med i de senaste 5 uppdateringarna och bara småbuggar har dykt upp, påminner mycket om windows 7. Ser inga större problem. Nu har jag dock en toppmodern dator så för mig fungerar det helt smärtfritt hastighetssmässigt.

När jag köpte ny dator för ett par år sedan fick jag leta ganska ordentligt för att hitta någon som fortfarande hade Windows 7 och inte Windows 8 (finns inte ord för hur idiotiskt det är upplagt...), så jag tänker INTE klicka på Windows 10-ikonen med risken för en försämring.

Jag fasar lite för nästa gång jag ska köpa en ny dator. :p

Har kört windows 10 provversionen i ca 1 månad utan några större problem, har följt med i de senaste 5 uppdateringarna och bara småbuggar har dykt upp, påminner mycket om windows 7. Ser inga större problem. Nu har jag dock en toppmodern dator så för mig fungerar det helt smärtfritt hastighetssmässigt.
När jag kollar på filmen så är det väl inte alls lika win 7 utan i stort sett samma idiotiska upplägg som win 8??

Den funkar inte bra på vanlig skärm utan är anpassat för pekdito. :rage: :rage: :rage: :rage: :rage: :rage:

När jag kollar på filmen så är det väl inte alls lika win 7 utan i stort sett samma idiotiska upplägg som win 8??

Den funkar inte bra på vanlig skärm utan är anpassat för pekdito. :rage: :rage: :rage: :rage: :rage: :rage:

Min funkar hur bra som helst på vanlig skärm, har inte tittat på någon video och har aldrig haft windows 8 utan gick direkt från 7an till 10an. Man kan välja själv vilken startmeny man vill ha, traditionell eller pekskärmsvarianten a la 8an.

åh min nedladdning är på 75 % ... Börjar bli nervös, kommer ALLT försvinna(förmodligen inte enligt en kompis) på datorn? Kommer det bli helt konstigt bakvänt och ovant (förmodligen i början)?

Jag väntar med spänning på din uppdatering. MIn son har min dator och han kan INGENTING och säger att datorn blivit så långsam så jag misstänker att W10 finns där nånstans och han kan nog inte uppdatera den. Ja han är 39 år men oduglig på datorer.:banghead:

Jag väntar med spänning på din uppdatering. MIn son har min dator och han kan INGENTING och säger att datorn blivit så långsam så jag misstänker att W10 finns där nånstans och han kan nog inte uppdatera den. Ja han är 39 år men oduglig på datorer.:banghead:
Min uppdatering är på 75 % nu så om 25 % har jag win 10 :p återkommer hur det blev :nailbiting:

Liknande trådar

IT & mobiler Vad ska man använda för program för att redigera video? Det behöver vara gratis. Jag har försökt med clipchamp men blir galen på loopen...
Svar
0
· Visningar
278
Senast: Wille
·
Fritid Jag har genom åren använt en tältlykta från Uco. Den har varit bra. Mysigt ljus och som dessutom håller fukten borta kalla nätter i...
Svar
8
· Visningar
436
Senast: Hermelin
·
Juridik & Ekonomi I dagsläget betalar jag 95 kronor i månaden för mitt mobilabonnemang. Jag har för mig att det ingår 2 GB mobilsurf, men jag använder... 3 4 5
Svar
90
· Visningar
4 534
Senast: Kajsalisa
·
IT & mobiler Nu för tiden kan man ju styra nästan allt med mobilen, hur mycket av elektronik och annat i hemmet styr ni med telefonen? Vi kan... 2
Svar
34
· Visningar
1 038
Senast: Mirre
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Oseriös avel 2023
  • Valp 2025
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈