Någon som har?

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare _Hannzo_
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 13
  • Visningar Visningar 1 002
H

_Hannzo_

Någon av börjes jackor?
Hur är dom, är dom bra?
Är dom fina?
Tänkte beställa en isåfall.

Kommer inte in på deras hemsida nu.
men minns att ena kostade 295 kr.
Tror den hette typ 4 season.

Sv: Någon som har?

Jag har flera jackor från Börjes. En lumberjacka (tor jag de kallade den) som är supervarm men med dålig dragkedja. Den kostade å andra sidan 150kr. Tror inte de har den längre.

Och så har jag en som kallas allvädersjacka som inte helles finns kvar i katalogen. Billig och i helt ok kvalitet.

Den senaste jag köpte är en Kingston Short som jag är mkt nöjd med. Rejäl dragkedja och i kraftig tygkvalitet.

Så jag har på det hela taget bara bra erfarenheter från Börjes. Har förresten nu när jag tänker efter en jacka till som jag köpte -96 som fortfarande är i bra skick.

Nu kom jag in på deras hemsida.

Finns en jacka som heter Windbreaker. kostar 188 kr.
Är det någon som har den?

Finns även en som heter Kingston four seasons. Kostar 295.
Någon som har den?

Berätta gärna vad ni tycker om dom!

Jag har beställt Kingston Four Seasons (295 kr ca), så jag hoppas den kommer snart! Kan berätta om den när jag fått den!

Jag har en Kingston Short, den beiga som jag är väldigt nöjd med (använde den senast för en stund sedan.) Den är helt okej, prisvärd. Varm och skön.

Har även Windbreaker jackan men den är inge vidare.. känns så "prasslig" och ha på sig och är inte alls speciellt skön tycker jag.

Jag har en typ rosa-lila anorack som jag köpte i börjes tält på falsterbo (höll på att frysa ihjäl av allt regn :smirk: ). Den kostade 75 kr och jag har börjat använda den nu igen och den är både varm, vattentät och vindtät. Känns som ett rätt bra panikköp. Vet dock inte om den finns i katalogen. Men det var en kingston de oxå.

Har jacka som jag köpte i globen förra året, liknande four season. Jätteskön och bra material. Vet av tidiagare erfarenhet att det kan vara lite stora i storlekarna, vet ej hur året är dock....

cactuspower skrev:
Har även Windbreaker jackan men den är inge vidare.. känns så "prasslig" och ha på sig och är inte alls speciellt skön tycker jag.

Nu blev jag nyfiken, har nämligen beställt en sådan. Skulle den passa som överdragsjacka tror du? Har tänkt ha min över en tunnare fleecejacka när det är för blåsigt för att ha bara fleecen.
Hur är den i modellen? Storlekarna?

Är det nån som vet om 4 seasons jackan funkar som vinterjacka, eller fryser man i den? Jag vill iiiiinte frysa i vinter, men vet inte vad jag ska satsa på i klädesväg!

/ Maris

Nu har jag fått hem Kingston Four Seasons! Som nån annan skrev så tycker jag också att den va stor i storleken. Men annars så verkar den bra. Den är fleecefodrad och jag tror den funkar som vinterjacka (i alla fall om man har en extra tröja under). Den verkar vara i bra material och så och den har väldigt många fickor... Verkar vara bra även visd regn. Jag har bara haft den en gång (i solsken och plusgrader..) än så länge, men det lilla jag provat den verkar den vara helt OK.

Jag har två st. En som heter Kingston Kombi. Det är min favorit :love: av alla mina häst jackor!! Jätte skön är den och går dessutom att göra till väst om man känner för det. Kostar 279 kr.

Har även en beige jacka, vet ej vad den heter men den är också bra. Brukar ha den när det är tävlingsdax (inte inne på banan men på framridnign å så).. Passar även bra när det är regnigt.

Jag tror det stod i katalogen att windbreaker-jackan hade andasfunktion.Men i min jacka svettas jag om jag anstränger mig lite mer.Blir sådär äckligt instängt :crazy:
.

Älskar mina Kingston jackor! :love: :love: Varma, snygga och billiga och håller i år.

Liknande trådar

Utrustning Har en dressyrsadel jag fick med hästen när jag köpte henne. Den sitter bra på henne men jag känner jag sitter som en banan och mina ben...
Svar
14
· Visningar
866
Senast: Lisen82
·
R
Utrustning Jag skulle vilja fråga om nån har tips på ben skydd som INTE blir för varma! För som nog domflesta vet så är det ju inte bra för senorna...
Svar
13
· Visningar
1 002
Senast: ako
·
Utrustning Nu måste jag få puttra ur mig litegrann. Varning för extremt nördigt prat om reflexer 😂 Jag ÄLSKAR reflex- och varselkläder. Jag vet... 2 3
Svar
52
· Visningar
3 396
Samhälle Detta är ingen tävling utan en påminnelse till oss om att inte glömma och att fortsätta ta in ny info om förintelsen. Alla händelser är... 2
Svar
25
· Visningar
1 926
Senast: Monimaker
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Oseriös avel 2023
  • Akvarietråden V