Någon som har

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare strumpan
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 15
  • Visningar Visningar 968
S

strumpan

viktbandet som man köper från Hööks.
Isåfall hur läser man av det :confused: :confused:

Sv: Någon som har

Jag har ett och använde i somras på åringen...avläste ca 350kg(född i aug 03)...men den är i stallet...ska försöka komma ihåg att kolla hur det ser ut så ska vi se om jag kan förklara nåt...
Men visst var det knepigt...tyckte jag med...

Har också ett sånt tycker inte att den stämmer har jämfört med våg på klinik dåstämde den inte. Jag mätte runt där var man har sadelgjort ugnefär kanske det är fel

Nä, det är där man ska mäta...var det stor skillnad? För de skriver ju att man får förvänta sig att det diffar lite. Men vi tyckte att det var ganska rimligt det vi fick åringens vikt till...fast det vore rätt intressant o kolla vad hon verkligen väger..

Jag har ett vägband även från Nordpost,som har blivit kass.
Där väger hon ca 556kg.
Med Hööks band väger hon 511kg :confused:
Har även ringt till Höök,dom visste inte heller vad alla dessa siffror,samt siffror med : betydde.
Skit bra att man kan sälja saker utan att veta hur det funkar :devil:

Glömde tillägga att Welsch ponnyn vi har vägde med Nordposts band
ca 400 med Hööks 200kg.Hästen är 4,5år

Du ska inte mäta på grismåttet vet du väl :D
Min korv väger lika mycket på två olika måttband.

Senast ändrad:

Mitt halvblod med mycket fullblod vägde ca 520 kg med hööks måttband. Han var även lite för smal just då.

ponnyn vägde 450 tror jag. det kan stämma det också.

så jag tror dom funkar ungefär. köpte det mest för att det var en rolig grej. haha.

hur man läser av det?

ta det runt magen på hästen så står det ett antal hundra kilo när måttbandet går ihop? och detta ska väl vara svaret? :idea:

Jag har också det från Hööks och jag tror det stämmer rätt bra. Min grova ridtravare väger enligt det 530 kg.

Då väger mitt halvblod 511kg.
Tror inte på det.Även om det diffar upp eller ned på några kilo.
Det är något som inte stämmer :confused:

Skrev fel vad det gällde hästras.
Det var en Newforest som är 4,5år ,stor och grov.
Väger 200kg med hööks band?

Dom vikterna som står på viktbandet räckte inte till vår stora häst, jag tror det slutade på 600 kilo eller något.... Men D-ponnyn verkade väga 350 kilo, det stämmer kanske....
/nocke - också förvirrad....

jag tycker inte det från hööks stämmer, den visade bara 400 kg på mitt halvblod och jag skulle mer tippa på att han väger 500 kg minst, så jag tror inte så mkt på det.
Fast kan ju ha mätt fel men..
Jag gjorde iaf så att jag tog bandet strax bakom armbågen och drog runt och då mätte metallringen av på 400 kg.
Prov mätade även på mig själv bara för att kolla, och den visade 10 kg mindre än vad jag väger, men nu är det ju inte till för människor.. :D

Liknande trådar

Utrustning Tveksamt om det räknas till utrustning kanske, men jag undrar om man alltid måste blöta dem? Jag trodde (kanske i min enfald?) att nu...
Svar
12
· Visningar
766
Senast: fio
·
  • Låst
Utrustning Vad behöver jag för utrustning för att lägga i tappade broddar på hästen? Min häst tappar snabbt broddar med nuvarande hovslagare vilket... 5 6 7
Svar
132
· Visningar
5 197
Senast: Görel
·
Utrustning Måste köpa nya ridskor. Bruna i skinn. Hyfsat billiga. Har kollat på Horze och Hööks. Har någon erfarenhet av dessa två modeller? denna...
Svar
8
· Visningar
406
Senast: tott
·
Utrustning Hej! Vad säger ni om storlek på Animo- kavajer? Italiensk 40 sägs ibland vara motsv 34 och ibland 36, beroende på var man läser...
Svar
3
· Visningar
426
Senast: Freazer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Senast tagna bilden XVI
  • Somna in hemma
  • Uppdateringstråd 31