Någon som har?

Sv: Någon som har?

Dom där har jag också funderat på. Hade ett par Sprenger tidigare men sålde dom i behov av pengar.. Nu ångrar jag nig lite dock :p :D
Med andra ord bra att du gjorde en tråd om det! :) :D

Jag har ridit med dom en gång och tyckte dom verkade kalas för det priset, kände faktiskt ingen större skillnad mot Sprenger och nästa gång jag ska köpa stigbyglar lär det nog bli sådana...

Har inte ridit i såna stigbyglar så mycket men jag tycker att de är lite läskiga för de vickar liksom när man rider vilket gör att min fötter inte vill vara stilla . :o
Det var de från Börjes (tror at det är Shires som de säljer) men det har nog mer att göra med vad man är van vid att rida med.

Däremot undrar jag om det är någon som märkt någon skillnad på de billiga alternativen och Sprenger?

Jag har också funderat på sådana men de måste vara i mässing i såfall för att matcha sadelns och tränsets detaljer :angel:

Jag har dom, underbara. Då jag både har dålig rygg och knän. Känner att de är skonsamma mot rygg och knän, bra "stöt dämpning". Alla som har ritud med dom har märkt skillnad mot "vanliga" stigbyglar, helt klart värt!

Dock "små" i storleken.

Jag har sånna och jag lever än! :D
Men mina är lite stela i ledningen, vad gör man åt det?

Låter ju bra!

Men jag började fundera lite, jag har rätt "fladdriga fötter" när jag rider, alltså dålig styrka i fotleden, det kanske inte är så smart då?

Äh, man kan ju prova i alla fall...

Jag älskar dem eftersom jag har ont i knäna och speciellt i hoppning så avlastar de otroligt mkt...

Liknande trådar

Utrustning Min dotter har börjat rida lite :love: Hon har hittills ridit i varmfodrade stövlar, men nu när dom byttes ut mot gummistövlar så insåg...
Svar
1
· Visningar
183
Senast: clusia
·
Utrustning Vilka här har provat Taurs nyare sadlar, alltså de släppta typ senaste 3 åren? Jag provade Gaiter version 1 och sålde den nästan...
Svar
10
· Visningar
752
Utrustning Jag behöver ett par nya ridbyxor men har inte längre någon koll på vad som är bra märken eller vilken typ som är bäst. Jag provade ett... 2 3
Svar
52
· Visningar
2 401
Senast: Silje
·
Utrustning Tveksamt om det räknas till utrustning kanske, men jag undrar om man alltid måste blöta dem? Jag trodde (kanske i min enfald?) att nu...
Svar
12
· Visningar
766
Senast: fio
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka