Någon som importerat valp?

Zoya

Trådstartare
och i och med det använt sig av SJV:s dispensregel?

Hur smidigt var det och vad angav ni som skäl för att få ta in utan vaccination?

Något annat man bör tänka på?

Sv: Någon som importerat valp?

och i och med det använt sig av SJV:s dispensregel?

Hur smidigt var det och vad angav ni som skäl för att få ta in utan vaccination?
det var jätte smidigt, jag angav som andledning att jag ville ha en valp som blev präglad på mig och inte en vuxen hund. och det gick igenom.de behöver igentligen bara skiva något på pappret som låter bra verkar det som.
Något annat man bör tänka på?

se till att föräldra djuren är friska! det är så himla tråkigt att få hem en sjuk hund.. jag vet..

vad e det för ras på hunden du vill impotera? och från vilket land?

Senast ändrad:
Sv: Någon som importerat valp?

det var jätte smidigt, jag angav som andledning att jag ville ha en valp som blev präglad på mig och inte en vuxen hund. och det gick igenom.de behöver igentligen bara skiva något på pappret som låter bra verkar det som.

ok, har hört att det inte är alltid de medger dispens så det var därför jag undrade...

se till att föräldra djuren är friska! det är så himla tråkigt att få hem en sjuk hund.. jag vet..

jodå, det är ju en självklarhet :)

vad e det för ras på hunden du vill impotera? och från vilket land?

Jag föder ju upp RR så det är en sådan det blir, land är inte riktigt bestämt än - antagligen blir det finland men även holland kan vara aktuellt :) (beror på vad som poppar ur tikarna ;)) )

Tack för ditt svar! :)

Liknande trådar

Hundavel & Ras Nu är det stort sug efter valp och jag har stött på en kull som jag verkligen gillar föräldrarna till - men där valp passerat de där...
Svar
13
· Visningar
1 252
Senast: dobbis
·
Övr. Hund Runt den 20 januari skrev jag här, och frågade hur man köper en hund. Jag fick massor av tips och råd, och även listor med uppfödare...
Svar
11
· Visningar
1 584
Senast: Raderad medlem 147980
·
Hundträning Hej! Vi har för en vecka sedan fått hem en gråhundsvalp, världens sötaste och piggaste lilla krabat! Jag har inte haft valp på 12 år och...
Svar
2
· Visningar
464
Senast: tanten
·
Övr. Hund Jag funderar på namn antingen till valpen jag ska hälsa på på lördag eller en senare. Men jag funderar på namnen. Jag har råkat snöa in... 3 4 5
Svar
82
· Visningar
4 027
Senast: Tajger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka